dan kan ik een PHP file ook wel de extensie .jpg geven, en met punten erin wordt het ook een probleem.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
if($_FILES['avatar']['tmp_name']!='') om te checken of er een bestandsnaam is ingevuld
if(preg_match("/\.(jpg)$/i", $_FILES['avatar']['name'])) om te checken of de geuploade file een jpg is (uiteraard aan te passen voor gif, etc)
ik zou eerder $_FILES["avatar"]["type"] gebruiken om te checken of het een jpg is..quote:Op donderdag 8 december 2005 20:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
if($_FILES['avatar']['tmp_name']!='') om te checken of er een bestandsnaam is ingevuld
if(preg_match("/\.(jpg)$/i", $_FILES['avatar']['name'])) om te checken of de geuploade file een jpg is (uiteraard aan te passen voor gif, etc)
http://nl2.php.net/features.file-uploadquote:Op donderdag 8 december 2005 20:50 schreef wobbel het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n kromme oplossing, maar kan het écht niet anders?
Dat is voor de link van het vorige mapjequote:Op donderdag 8 december 2005 18:45 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ik snap je voorbeeld nietdat het eerste getal telkens opgehoogd dient te worden snap ik (heb je eigenlijk niet eens nodig maar toch), maar wat doet het tweede getal?
1 2 3 | 2 program files 3 documents and settings |
1 2 3 4 5 6 7 | 2|1| Windows\System 3|1| Windows\Temp 4|3| Windows\Temp\inst_all 5|1| Program files 6|5| Program files\Winzip 7|1| Documents and Settings |
Je hebt inderdaad gelijk, zal eens kijken of de error daaruit komtquote:Op donderdag 8 december 2005 18:58 schreef DionysuZ het volgende:
wat lelijk dat hoofdlettergebruik ook :S $pathcount en $pathCount. Het werkt ZEER verwarrend. En zo geef je als je recursief scantree weer aanroept $pathCount en niet $pathcount, degene die opgehoogd wordt.
Ga ik ook doenquote:Op donderdag 8 december 2005 20:19 schreef SuperRembo het volgende:
@chandler:
Zet eens haakje om $fDb + 1
quote:Lang leve loose typed talen
Voordelenquote:Op donderdag 8 december 2005 20:27 schreef DionysuZ het volgende:
hehehehet heeft door zijn simpliciteit natuurlijk ook veel voordelen.
Ja klopt, die check je vervolgens tegen je preg_match en indien dat niet klopt ban je sucker gelijkquote:Op donderdag 8 december 2005 20:55 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik zou eerder $_FILES["avatar"]["type"] gebruiken om te checken of het een jpg is..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | error_reporting(E_ALL); function scantree($start, $fDb = 0, $pathcount = 0) { // global $fDb; $fDb++; $dir = opendir($start); while (($file = readdir($dir)) != false) { if (is_dir($start . $file) && $file != "." && $file != "..") { $pathcount++; echo 'test[' . $pathcount . '] = ' . ($fDb + 1) . '|' . $pathcount . '|' . $file . '|' . $start . $file . CHR(13) . CHR(10); scantree($start . $file . "/", $fDb, $pathcount); } } } $fDb = -1; if (isSet($_GET['drive']) && substr($_GET['drive'], 1,1) == ":") { scantree($_GET['drive'] . "/");// the tree looping can begin } else { echo 'no ow no'; } |
quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | echo $a;// $a is een string $a = 'test'. 1; echo $a;// $a is een string $a = 'test'. 1 + 2; echo $a;// $a is nu een integer $a = 'test'. 1 + 2 .'drie'; echo $a;// $a is weer string |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | php if($ext == "jpeg" || $ext == "jpg") { imagejpeg($_SERVER['HTTP_HOST']."/".$_GET['pic']); } if($ext == "bmp") { imagewbmp($_SERVER['HTTP_HOST']."/".$_GET['pic']); } if($ext == "gif") { imagegif($_SERVER['HTTP_HOST']."/".$_GET['pic']); } if($ext == "png") { imagepng($_SERVER['HTTP_HOST']."/".$_GET['pic']); } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | if($_FILES['Avatar']['type'] == "image/jpg" OR $_FILES['Avatar']['type'] == "image/jpeg" OR $_FILES['Avatar']['type'] == "image/pjpg" OR $_FILES['Avatar']['type'] == "image/pjpeg" OR $_FILES['Avatar']['type'] == "image/gif") { // Tjekken op size :P $SizeX = imagesx($_FILES['Avatar']['tmp_name']); $SizeY = imagesy($_FILES['Avatar']['tmp_name']); echo $SizeX . " en de ander is " . $SizeY; } ?> |
1 2 3 | Warning: imagesy(): supplied argument is not a valid Image resource in /home/xostnl/public_html/tccl/member_avatar.php on line 69 |
of met javascript je menuframe reloaden (iets van menuframe.location.reload ofzo...)quote:Op donderdag 8 december 2005 22:01 schreef Fugie het volgende:
jo even een vraagje, ik heb een inlogfunctie (heel simpel) en ik wil dat wanneer iemand succesvol inlogd mijn menuframe wordt refreshed. Nu heb ik tot nu toe niets werkend gekregen, ik kan de functie header niet gebruiken omdat ik dan een foutmelding krijg dat de header al eerder is verzonden en de enige andere manier die ik tot nu tegenkwam was een stukkie javascript erin ramme maar dat heeft ook nog niet gewerkt. Iemand hier nog een idee ?
ja ik heb dat al geprobeerd ja maar dat haalde om de 1 of andere suffe reden niets uitquote:Op donderdag 8 december 2005 22:05 schreef mschol het volgende:
[..]
of met javascript je menuframe reloaden (iets van menuframe.location.reload ofzo...)
of je hele frameset pagina opnieuw aanroepen...
probeer getimagesize eensquote:Op donderdag 8 december 2005 22:02 schreef wobbel het volgende:
Krijg bij deze code, onderstaande error....
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
imagey(); doen met de afbeelding, en dan daar bijv 10 pixels vanaf halen, en op die hoogte de tekst plaatsen.quote:Op donderdag 8 december 2005 21:54 schreef mschol het volgende:
ik zit met klein, waarschijnlijk simpel, probleempje...
ik heb met een htaccess bestand gezorgd dat al mijn plaatjes op mijn server lopen via een php bestand dit ziet er als volgt uit:
[ code verwijderd ]
nou wil ik een stukkie tekst toevoegen aan een plaatje..
hoe kan ik het zo doen dat de tekst procentueel gezien op dezelfde hoogte komt...?
werktquote:Op donderdag 8 december 2005 22:09 schreef wobbel het volgende:
[..]
imagey(); doen met de afbeelding, en dan daar bijv 10 pixels vanaf halen, en op die hoogte de tekst plaatsen.
Als je de tekst wilt centeren, moet je een imagettftextbox gebruiken dacht ik (horizontaal)
Maar als hij een tekst over de afbeelding wil poepen, moet hij dat zoiezo in GD gaan doen, tenzij hij met HTML wi lgaan prutsen,quote:Op donderdag 8 december 2005 22:11 schreef the_disheaver het volgende:
Moet voor imagesx/y niet een gd-image achtige variable zijn? (geen idee hoe ik het goed uitleg...)
In de php comments kijkend, zou het wel kunnen als je er tusen magecreatefromgif() gebruikt, maar daar heb je dus GD voor nodig.
Maar als je alleen de hoogte/breedte nodig hebt, kun je ook gewoon getimagesize() gebruiken.
image_data = getimagesize($imagepath);
komt een array uit met [0] = witdh, [1]=heigth en nog enkele variables.
Als je er 10 pixels af haalt, heb je niet een procentuele gelijke hoogte.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:09 schreef wobbel het volgende:
[..]
imagey(); doen met de afbeelding, en dan daar bijv 10 pixels vanaf halen, en op die hoogte de tekst plaatsen.
Als je de tekst wilt centeren, moet je een imagettftextbox gebruiken dacht ik (horizontaal)
Was meer op jou vraag van toepassingquote:Op donderdag 8 december 2005 22:13 schreef wobbel het volgende:
[..]
Maar als hij een tekst over de afbeelding wil poepen, moet hij dat zoiezo in GD gaan doen, tenzij hij met HTML wi lgaan prutsen,
Mag ik vragen waarom je uberhaupt frames gebruikt wanneer je met php werkt?quote:Op donderdag 8 december 2005 22:01 schreef Fugie het volgende:
jo even een vraagje, ik heb een inlogfunctie (heel simpel) en ik wil dat wanneer iemand succesvol inlogd mijn menuframe wordt refreshed. Nu heb ik tot nu toe niets werkend gekregen, ik kan de functie header niet gebruiken omdat ik dan een foutmelding krijg dat de header al eerder is verzonden en de enige andere manier die ik tot nu tegenkwam was een stukkie javascript erin ramme maar dat heeft ook nog niet gewerkt. Iemand hier nog een idee ?
ik begrijp wat je bedoelt...quote:Op donderdag 8 december 2005 22:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Was meer op jou vraag van toepassing(ja, ik was laat...)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 | <html> <head> <title>destroydrop » JavaScripts » Tree</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <link rel="StyleSheet" href="tree.css" type="text/css"> <script type="text/javascript" src="tree.js"></script> <script type="text/javascript"> <!-- var Tree = new Array; // nodeId | parentNodeId | nodeName | nodeUrl <? error_reporting(E_ALL); function scantree($start, $id = 0) { $parent_id = $id; $id++; $dir = opendir($start); while (($file = readdir($dir)) != false) { if (is_dir($start . $file) && $file != "." && $file != "..") { echo 'Tree[' . ($id -1) . '] = "' . ($id) . '|' . $parent_id . '|' . $file . '|#";' . CHR(13) . CHR(10); list($id) = scantree($start . $file . "/", $id); } } return array($id); } if (isSet($_GET['drive']) && substr($_GET['drive'], 1,1) == ":") { scantree($_GET['drive'] . "/");// the tree looping can begin } else { echo 'no ow no'; } ?> //--> </script> </head> <body> <div class="tree"> <script type="text/javascript"> <!-- createTree(Tree); //--> </script> </div> </body> </html> |
waarom bouw je hem met javascript op?quote:Op donderdag 8 december 2005 23:03 schreef Chandler het volgende:
Ik moet zeggen dat firefox m'n hele tree ook niet echt leuk vind
Dat is natuurlijk niet nodig, het opbouwen kan ook serverside gebeuren. Nadeel is dan wel dat je heel veel data moet verstouwen, en dat maakt het toch weer traag.quote:Op donderdag 8 december 2005 23:09 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
waarom bouw je hem met javascript op?
true, true.quote:Op donderdag 8 december 2005 23:31 schreef Light het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet nodig, het opbouwen kan ook serverside gebeuren. Nadeel is dan wel dat je heel veel data moet verstouwen, en dat maakt het toch weer traag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |