abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 december 2005 @ 18:22:58 #76
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32897450
Check http://nl2.php.net/manual/en/function.imagecreatetruecolor.php

Note: This function will not work with GIF file formats.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32897644
DOH, ff zoeken hoe wel gif images te resizen
pi_32898009
quote:
Op woensdag 7 december 2005 00:15 schreef Light het volgende:

[..]

Ik had het ook niet getest Makkelijkere optie is waarschijnlijk om toch maar gebruik te maken van 2 expressies, als je dat handig aanpakt dan werkt die tweede alleen op de match van de eerste. Dat kan ook in de callback functie van de /e modifier natuurlijk
Ik heb het opgelost door de inhoud van de [menu]-tag (alle [tab]-tags dus) door te sturen naar een functie, en die dan te parsen. Dan kan ik het zelf nog begrijpen in ieder geval
  woensdag 7 december 2005 @ 18:47:38 #79
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32898029
quote:
Op woensdag 7 december 2005 18:31 schreef Darkomen het volgende:
DOH, ff zoeken hoe wel gif images te resizen
misschien gewoon met imagecreate?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 december 2005 @ 19:27:53 #80
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32898980
client side/server side probleempje.
Bij het deleten van een database entry, wil ik een confirm vragen.

Maar... deze database entry is gekoppeld met een andere tabel. En pas wanneer in die andere tabel items aanwezig zijn, wil ik de confirm vragen.

Dit betekent dus serverside query draaien welke controleert of het te delete item koppelingen heeft.
Zo ja, een client sode confirm met de opmerking dat er koppelingen zijn en of men dus wel echt wil deleten. Indien men ECHT wil deleten, serverside query welke de entry delete.

DIT is natuurlijk smerige zooi
1
2
3
4
5
6
$query="SELECT COUNT(*) AS aantal FROM tabel WHERE id=".$id;
$r=mysql_query($query);
$row=mysql_fetch_assoc($r);
if($row['aantal']!=0){
echo'<script type="text/javascript">if (confirm(\'verwijderen?\')){document.write(\'<?//delete query;?>\')}</script>';
}

Hoe pak ik dit aan?
pi_32899039
Dan zal je met een XMLHttpRequest moeten kijken of je een confirm moet tonen.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_32901007
De kwaliteit is dan slecht

[ Bericht 81% gewijzigd door Darkomen op 07-12-2005 20:56:54 ]
pi_32901165
Daarvoor hebben we ook imagecreatetruecolor()
pi_32901442
maar dat ging weer niet met mn gifs
pi_32901569
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:04 schreef Darkomen het volgende:
maar dat ging weer niet met mn gifs
Hoezo niet? Kun je die gif niet laden en naar een truecolor canvas kopiëren?
pi_32902136
Ze bewegen dan niet meer
pi_32902349
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:27 schreef Darkomen het volgende:
Ze bewegen dan niet meer
Tja, of een mooi plaatje, of een lelijke animatie. Denk niet dat je het heel gemakkelijk kunt oplossen, hoewel er misschien wel ergens implementaties van een gif-resizer te vinden zijn
pi_32902476
Ik ben al druk aan het googlen
pi_32902551
Ok. Waar zit de fout?

1INSERT INTO registraties ('username','password','realname','email','regdate','regip') VALUES ( 'Testje','s5rspvs','tester','test@c-q.nl','1133988314','62.195.241.114')
pi_32902747
Je mag kolomnamen niet met singlequotes omvatten, dat zul je zonder moeten doen of met backticks (`), die zit links van je niet-keypad '1'-knop op je toetsenbord.

Overigens wordt het over het algemeen wel gewaardeerd als je bij iets dat 'niet werkt' een foutmelding levert dan kunnen we meestal wat sneller zien waar de fout zit.
pi_32903291
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:45 schreef JeRa het volgende:
Je mag kolomnamen niet met singlequotes omvatten, dat zul je zonder moeten doen of met backticks (`), die zit links van je niet-keypad '1'-knop op je toetsenbord.

Overigens wordt het over het algemeen wel gewaardeerd als je bij iets dat 'niet werkt' een foutmelding levert dan kunnen we meestal wat sneller zien waar de fout zit.
Thnx.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 december 2005 @ 22:43:59 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32904706
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:30 schreef SuperRembo het volgende:
Dan zal je met een XMLHttpRequest moeten kijken of je een confirm moet tonen.
Hmz...., ja dat kan werken.
Client side checken of er relaties zijn.

-edit- alleen heb ik tot nu toe alleen maar een serverside txt file via xmlhttprequest aangesproken. Hoe ik de database moet benaderen is me nog even een raadsel
pi_32905351
Een XMLHttpRequest is voor php een request (get of post) als alle andere.
Je haalt je wel flink wat op de hals, en dat alleen om een confirm over te kunnen slaan.
pi_32905669
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:03 schreef SuperRembo het volgende:
Een XMLHttpRequest is voor php een request (get of post) als alle andere.
Je haalt je wel flink wat op de hals, en dat alleen om een confirm over te kunnen slaan.
Inderdaad. Waarom vraag je niet standaard om een confirm (je verwijdert iets!)?

[ Bericht 0% gewijzigd door JeRa op 07-12-2005 23:20:06 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 december 2005 @ 08:21:50 #95
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32911091
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:13 schreef JeRa het volgende:

[..]

Inderdaad. Waarom vraag je niet standaard om een confirm (je verwijdert iets!)?
Het gaat om een menu item. En ik wil eigenlijk een EXTRA warning geven wanneer er aan dat menu item produkten gekoppeld zijn.

Maar het is inderdaad een hoop moeite voor een extra warning. En in principe is het ergste wat er kan gebeuren dat je via het menu niet meer bij een aantal produkten kan komen. Die moet je dan in het CMS eerst aan een andere menu item koppelen.

Ik ga er nog eens goed over nadenken
pi_32912675
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:33 schreef JeRa het volgende:

[..]

Tja, of een mooi plaatje, of een lelijke animatie. Denk niet dat je het heel gemakkelijk kunt oplossen, hoewel er misschien wel ergens implementaties van een gif-resizer te vinden zijn
Dit is dus nog vrij moeilijk te vinden, wel genoeg mensen die met hetzelfde zitten

maar fok kan het ook, dus waarom wij niet
pi_32912858
quote:
Op donderdag 8 december 2005 08:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar het is inderdaad een hoop moeite voor een extra warning. En in principe is het ergste wat er kan gebeuren dat je via het menu niet meer bij een aantal produkten kan komen. Die moet je dan in het CMS eerst aan een andere menu item koppelen.
Ik zou dát als oplossing nemen met eventueel een extra melding ná het verwijderen in de trant van 'Het door u zojuist verwijderde menu-item bevatte subitems die nu niet meer gekoppeld zijn'.

Een alternatief is om alle subitems onder de parent van het zojuist verwijderde item te hangen, maar dit is niet professioneel op een live site en moet je alleen doen als je het menu naar hartelust kunt wijzigen zónder dat dit effect heeft op het 'echte' menu.
pi_32912872
quote:
Op donderdag 8 december 2005 10:15 schreef Darkomen het volgende:

[..]

Kan fok het ook?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 december 2005 @ 11:27:50 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32914048
quote:
Op donderdag 8 december 2005 10:27 schreef JeRa het volgende:

[..]

Ik zou dát als oplossing nemen met eventueel een extra melding ná het verwijderen in de trant van 'Het door u zojuist verwijderde menu-item bevatte subitems die nu niet meer gekoppeld zijn'.
Dat is wel een mooie oplossing inderdaad.

Het verwijderen op zich kan geen kwaad, het is slechts ter informatie dat de beheerder er rekening mee houdt dat er op dat moment produkten niet gekoppeld zijn.
quote:
Een alternatief is om alle subitems onder de parent van het zojuist verwijderde item te hangen, maar dit is niet professioneel op een live site en moet je alleen doen als je het menu naar hartelust kunt wijzigen zónder dat dit effect heeft op het 'echte' menu.
Sowieso is het geen risico voor het menu. Parents kunnen niet verwijderd worden, alleen childeren/leafenodes. Alleen het diepste level dus.
pi_32915304
quote:
Op donderdag 8 december 2005 10:15 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Als je de usericons op de FP bedoelt, die zijn "geresized" met width="30" height="30".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')