abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 december 2005 @ 12:58:04 #61
2391 Jimmy
Door het bot
pi_32860075
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 11:51 schreef Desdinova het volgende:
INSERT INTO table1 (col1, col2, col3)
SELECT table1.col1, table1.col2, table1.col3
FROM table1 WHERE ID = $id

nou wil ik dit een tikkie anders. in plaats van dat table1.col2 in table1.col2 wordt ingevoerd, wil ik daar $col2 invoeren. Hoe doe ik dat?
Doe je het vanuit php? dan lijkt me dat je zo je query in elkaar draait:

1
2
3
$sql = "INSERT INTO table1 (col1, col2, col3) 
(SELECT table1.col1, ".$col.", table1.col3
FROM table1 WHERE ID = ".$id.")";
quote:
tevens las ik iets over dat je niet kan insert-selecten en lezen uit dezelfde tabel tegelijk. Dat zou dus betekenen dat ik helemaal niet mijn items kan kopieren van table1 naar table1. klopt dat?
Je haalt dan gewoon eerst in je php script de data op die je wilt kopieren, en dan insert je het ook weer vanuit je php-script. Gewoon 1 extra tussenstap.

Wat is trouwens de situatie waarin je regels wilt kopieren?
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_32860117
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:20 schreef Nevermind het volgende:
Een regexp vraagje:

De volgende code:
[ code verwijderd ]

Moet iets dergelijks als dit worden:
[ code verwijderd ]

Er is dus een variabel aantal menu-items. Nou heb ik wel deze expressies:
[ code verwijderd ]

Maar, ik zou het graag in één preg_replace willen hebben. Er wordt, indien deze expressie aangetroffen wordt, een functie aangeroepen die het menu (de tabel) bouwt. Komt het volgende probleem erbij; hoe kan ik een variabel aantal items naar een functie sturen? Alle [tab=\"bla\"]bla[/tab] in een array stoppen is bijvoorbeeld een mogelijkheid, maar hoe doe ik dat via een preg_replace?
1"/\[menu=\"(.+)\"\]([\s|\n]*\[tab=\"(.+)\"\](.+)\[\/tab\])*[\s|\n]*\[\/menu\]/Uies"

Zo even uit de losse pols, niet getest dus
pi_32860211
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:58 schreef Jimmy het volgende:

[..]

Doe je het vanuit php? dan lijkt me dat je zo je query in elkaar draait:
[ code verwijderd ]

[..]

Je haalt dan gewoon eerst in je php script de data op die je wilt kopieren, en dan insert je het ook weer vanuit je php-script. Gewoon 1 extra tussenstap.

Wat is trouwens de situatie waarin je regels wilt kopieren?
aah ok. heel simpel dus eigenlijk. gaat idd vanuit php.

mnou heeft te maken met het boodschappenverhaaltje waar ik t over had, via deze copy-actie kopieer ik dus n item naar n ander boodschappenlijstje. (elk item heeft een eigen boodschappenlijstjeID. het leek me niet rendabel om een tabel te maken met hierin de boodschappenlijstjeID's en de itemID's, gezien producten nooit geshared worden tussen users).
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
  dinsdag 6 december 2005 @ 13:56:11 #64
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_32861584
Hier zou je juist wel een aparte tabel moeten maken. Ik weet niet wat je nog meer hebt op je site, maar ik zou de volgende tabellen maken:

- Gebruikers
- Producten
- Boodschappenlijstjes

Op die manier hou je je tabellen het kleinst, en snelst.
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_32863311
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:59 schreef Light het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

Zo even uit de losse pols, niet getest dus
Bedankt voor de hulp Maar, hoe gebruik ik de gevonden waarden in een functie? De preg_replace roept de functie buildMenu() aan, hoe geef ik de argumenten daar aan door? Ik heb dan toch iets nodig als de $matches-array die je bijvoorbeeld bij preg_match hebt?
pi_32864332
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 15:06 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Bedankt voor de hulp Maar, hoe gebruik ik de gevonden waarden in een functie? De preg_replace roept de functie buildMenu() aan, hoe geef ik de argumenten daar aan door? Ik heb dan toch iets nodig als de $matches-array die je bijvoorbeeld bij preg_match hebt?
Gebruik de /e-modifier op deze manier:
1$tekst = preg_replace('/[0-9]*/e', 'md5(\'$1\')', $tekst);

En dan zou het moeten lukken je kunt dus gewoon argumenten in de vervangingsstring meegeven.
pi_32864731
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 15:45 schreef JeRa het volgende:

[..]

Gebruik de /e-modifier op deze manier:
[ code verwijderd ]

En dan zou het moeten lukken je kunt dus gewoon argumenten in de vervangingsstring meegeven.
Dat kan wel eens lastig worden als je niet weet hoeveel argumenten er zijn.
pi_32865981
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 16:02 schreef Light het volgende:

[..]

Dat kan wel eens lastig worden als je niet weet hoeveel argumenten er zijn.
Och ja, dan gebruik je toch preg_replace_callback()?
pi_32867876
-edit-
laat maar. ik begrijp minder van reguliere expressies dan ik dacht

[ Bericht 33% gewijzigd door Nevermind op 06-12-2005 20:12:10 ]
pi_32876538
Vraag eens wat makkelijks, dan kan ik ook antwoord geven, anders moet ik een TVP plaatsen
pi_32876686
Ik wist het zo ook niet Nevermind, in alle testcases die ik had gedaan kwam dezelfde fout naar boven altijd werd het laatste subelement geretourneerd ipv. alle subelementen. Ik denk dat dat gewoon de implementatie van de PCRE-functies is.

[lichtelijk offtopic]
Aangezien het mij (en pc-fr34k) niet zo slim leek om de sourcecode van Fok!client te posten heb ik de dienst van Fok!signature nu wel voor iedereen beschikbaar gemaakt (met tijdslimiet op het posten van berichten om de load zo laag mogelijk te houden). Als je de link in m'n signature bekijkt snap je vast hoe je dit voor je eigen account kunt doen

edit: @ikke_ook
De maxlength is overal aan de client- én serverside opgegeven

edit: @DionysuZ
Alles is geschreven met veiligheid in het achterhoofd mijn gegevens staan er ook in dus wat dat betreft heb ik wel vertrouwen trouwens, zou je een voorbeeldje kunnen geven van wanneer die {$variabele}-constructie bij een POST-request fout zou gaan?

[ Bericht 9% gewijzigd door JeRa op 06-12-2005 23:35:51 ]
pi_32877096
-offtopic-
Ik zie t JeRa. Had ik ook wel verwacht eigenlijk
pi_32879329
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 23:00 schreef JeRa het volgende:
Ik wist het zo ook niet Nevermind, in alle testcases die ik had gedaan kwam dezelfde fout naar boven altijd werd het laatste subelement geretourneerd ipv. alle subelementen. Ik denk dat dat gewoon de implementatie van de PCRE-functies is.
Ik had het ook niet getest Makkelijkere optie is waarschijnlijk om toch maar gebruik te maken van 2 expressies, als je dat handig aanpakt dan werkt die tweede alleen op de match van de eerste. Dat kan ook in de callback functie van de /e modifier natuurlijk
  woensdag 7 december 2005 @ 00:26:30 #74
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32879630
ahhhhh mn webhoster heeft php5 ^_^ eindelijk eens echt OOP.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32897031
Ik heb weer een dummie vraag hoor,
Ik gebruik de onderstaade functie om thumbnails of images te resizen, dit gaat goed, totdat er gifs komen, gif files openen en maken word ondersteunt door mn host maar ik krijg constant fouten bij imagecopyresampled, heeft iemand een idee?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
function createthumb($start_image,$enddirectory_image,$new_w,$new_h)
   {
      $sizes =  getimagesize($start_image);
      $extension = addslashes($sizes['mime']);
      if(in_array($extension, array('image/jpg','image/jpeg','image/pjpeg'))){$src_img=imagecreatefromjpeg($start_image);}
      elseif (eregi("image/png",$extension)){$src_img=imagecreatefrompng($start_image);}
      else {imagecreatefromgif($start_image);}

//print_r($sizes);

$old_x = $sizes[0];
      $old_y = $sizes[1];

if ($old_x > $old_y) {
      $thumb_w=$new_w;
      $thumb_h=$old_y*($new_h/$old_x);
      }
      if ($old_x < $old_y) {
      $thumb_w=$old_x*($new_w/$old_y);
      $thumb_h=$new_h;
      }
      if ($old_x == $old_y) {
      $thumb_w=$new_w;
      $thumb_h=$new_h;
      }
      $thumb_w =ceil($thumb_w);
      $thumb_h =ceil($thumb_h);   

$dst_img=ImageCreateTrueColor($thumb_w,$thumb_h);
      imagecopyresampled($dst_img,$src_img,0,0,0,0,$thumb_w,$thumb_h,$old_x,$old_y) or die($enddirectory_image.'<br>'.$thumb_w.'<br>'.$thumb_h.'<br>'.$old_x.'<br>'.$old_y);

if(in_array($extension, array('image/jpg','image/jpeg','image/pjpeg'))) {imagejpeg($dst_img,$enddirectory_image);}
      elseif (eregi("image/png",$extension)) {imagepng($dst_img,$enddirectory_image);} 
      else {imagegif($dst_img,$enddirectory_image);}

imagedestroy($dst_img); 
   }

Eigenlijk is het zelfs de bedoeling dat ik gewoon de data van de image uit mn database laad en deze dan resized en weer uitspuugt zonder deze op te slaan op de server, maar daar had ik nog ff geen tijd voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Darkomen op 07-12-2005 18:17:02 ]
  woensdag 7 december 2005 @ 18:22:58 #76
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32897450
Check http://nl2.php.net/manual/en/function.imagecreatetruecolor.php

Note: This function will not work with GIF file formats.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_32897644
DOH, ff zoeken hoe wel gif images te resizen
pi_32898009
quote:
Op woensdag 7 december 2005 00:15 schreef Light het volgende:

[..]

Ik had het ook niet getest Makkelijkere optie is waarschijnlijk om toch maar gebruik te maken van 2 expressies, als je dat handig aanpakt dan werkt die tweede alleen op de match van de eerste. Dat kan ook in de callback functie van de /e modifier natuurlijk
Ik heb het opgelost door de inhoud van de [menu]-tag (alle [tab]-tags dus) door te sturen naar een functie, en die dan te parsen. Dan kan ik het zelf nog begrijpen in ieder geval
  woensdag 7 december 2005 @ 18:47:38 #79
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32898029
quote:
Op woensdag 7 december 2005 18:31 schreef Darkomen het volgende:
DOH, ff zoeken hoe wel gif images te resizen
misschien gewoon met imagecreate?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 december 2005 @ 19:27:53 #80
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32898980
client side/server side probleempje.
Bij het deleten van een database entry, wil ik een confirm vragen.

Maar... deze database entry is gekoppeld met een andere tabel. En pas wanneer in die andere tabel items aanwezig zijn, wil ik de confirm vragen.

Dit betekent dus serverside query draaien welke controleert of het te delete item koppelingen heeft.
Zo ja, een client sode confirm met de opmerking dat er koppelingen zijn en of men dus wel echt wil deleten. Indien men ECHT wil deleten, serverside query welke de entry delete.

DIT is natuurlijk smerige zooi
1
2
3
4
5
6
$query="SELECT COUNT(*) AS aantal FROM tabel WHERE id=".$id;
$r=mysql_query($query);
$row=mysql_fetch_assoc($r);
if($row['aantal']!=0){
echo'<script type="text/javascript">if (confirm(\'verwijderen?\')){document.write(\'<?//delete query;?>\')}</script>';
}

Hoe pak ik dit aan?
pi_32899039
Dan zal je met een XMLHttpRequest moeten kijken of je een confirm moet tonen.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_32901007
De kwaliteit is dan slecht

[ Bericht 81% gewijzigd door Darkomen op 07-12-2005 20:56:54 ]
pi_32901165
Daarvoor hebben we ook imagecreatetruecolor()
pi_32901442
maar dat ging weer niet met mn gifs
pi_32901569
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:04 schreef Darkomen het volgende:
maar dat ging weer niet met mn gifs
Hoezo niet? Kun je die gif niet laden en naar een truecolor canvas kopiëren?
pi_32902136
Ze bewegen dan niet meer
pi_32902349
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:27 schreef Darkomen het volgende:
Ze bewegen dan niet meer
Tja, of een mooi plaatje, of een lelijke animatie. Denk niet dat je het heel gemakkelijk kunt oplossen, hoewel er misschien wel ergens implementaties van een gif-resizer te vinden zijn
pi_32902476
Ik ben al druk aan het googlen
pi_32902551
Ok. Waar zit de fout?

1INSERT INTO registraties ('username','password','realname','email','regdate','regip') VALUES ( 'Testje','s5rspvs','tester','test@c-q.nl','1133988314','62.195.241.114')
pi_32902747
Je mag kolomnamen niet met singlequotes omvatten, dat zul je zonder moeten doen of met backticks (`), die zit links van je niet-keypad '1'-knop op je toetsenbord.

Overigens wordt het over het algemeen wel gewaardeerd als je bij iets dat 'niet werkt' een foutmelding levert dan kunnen we meestal wat sneller zien waar de fout zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')