Ohquote:Op maandag 5 december 2005 21:31 schreef cyberstalker het volgende:
@existenz: hij wil juist weten hoe hij het formulier goed verwerkt na het versturen volgens mij.
1 2 3 | echo '<b>' . $key . '</b>: ' . $value . '<br />'; } |
1 2 3 4 | while (list($key, $value) = each($array)) { echo '<b>' . $key . '</b>: ' . $value . '</br >'; } |
Klanten zal het waarschijnlijk ook niet zo heel veel uitmaken welke taal je gebruikt voor een site. Ik denk dat een klant eerder zegt "ik wil een online shop" dan "ik wil een online shop in php". Als een klant al weet wat php is dan nog zullen ze er niet alles van weten, ook niet dat er een bedrijf Zend achter zit. En als je dat niet weet dan is het logisch dat ZCE je ook niets zegt.quote:Op zondag 4 december 2005 05:42 schreef JeRa het volgende:
[..]
Daarom. Je klanten zal het in 99% van de gevallen aan hun aarschen roesten wat voor certificaten je hebt, als het gewenste product maar afgeleverd wordt.
True, dat kan wel handig zijnquote:Werkgevers denken daar in eerste instantie niet zo over en kunnen aan certificaten als ZCE zien dat je de nodige kennis in huis hebt
1 2 3 4 5 6 7 | [tab="link1"]Link #1[/tab] [tab="link2"]Link #2[/tab] [tab="link3"]Link #3[/tab] [tab="link4"]Link #4[/tab] [tab="link5"]Link #5[/tab] [/menu] |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | <tr> <th colspan="5">Menu Titel</th> </tr> <tr> <td><a href="link1">Link #1</a></td> <td><a href="link2">Link #2</a></td> <td><a href="link3">Link #3</a></td> <td><a href="link4">Link #4</a></td> <td><a href="link5">Link #5</a></td> </tr> </table> |
1 2 | "/\[tab=\"(.+?)\"\](.+?)\[\/tab\]/ies" |
Dan verwissel je dat toch gewoon in je INSERT INTO regel?quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:51 schreef Desdinova het volgende:
ik heb een vraagje over Insert-select.
Dat is dus iets van:
INSERT INTO table1 (col1, col2, col3)
SELECT table1.col1, table1.col2, table1.col3
FROM table1 WHERE ID = $id
nou wil ik dit een tikkie anders. in plaats van dat table1.col2 in table1.col2 wordt ingevoerd, wil ik daar $col2 invoeren. Hoe doe ik dat?
tevens las ik iets over dat je niet kan insert-selecten en lezen uit dezelfde tabel tegelijk. Dat zou dus betekenen dat ik helemaal niet mijn items kan kopieren van table1 naar table1. klopt dat?
quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:28 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Dan verwissel je dat toch gewoon in je INSERT INTO regel?
Doe je het vanuit php? dan lijkt me dat je zo je query in elkaar draait:quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:51 schreef Desdinova het volgende:
INSERT INTO table1 (col1, col2, col3)
SELECT table1.col1, table1.col2, table1.col3
FROM table1 WHERE ID = $id
nou wil ik dit een tikkie anders. in plaats van dat table1.col2 in table1.col2 wordt ingevoerd, wil ik daar $col2 invoeren. Hoe doe ik dat?
1 2 3 | (SELECT table1.col1, ".$col.", table1.col3 FROM table1 WHERE ID = ".$id.")"; |
Je haalt dan gewoon eerst in je php script de data op die je wilt kopieren, en dan insert je het ook weer vanuit je php-script. Gewoon 1 extra tussenstap.quote:tevens las ik iets over dat je niet kan insert-selecten en lezen uit dezelfde tabel tegelijk. Dat zou dus betekenen dat ik helemaal niet mijn items kan kopieren van table1 naar table1. klopt dat?
quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:20 schreef Nevermind het volgende:
Een regexp vraagje:
De volgende code:
[ code verwijderd ]
Moet iets dergelijks als dit worden:
[ code verwijderd ]
Er is dus een variabel aantal menu-items. Nou heb ik wel deze expressies:
[ code verwijderd ]
Maar, ik zou het graag in één preg_replace willen hebben. Er wordt, indien deze expressie aangetroffen wordt, een functie aangeroepen die het menu (de tabel) bouwt. Komt het volgende probleem erbij; hoe kan ik een variabel aantal items naar een functie sturen? Alle [tab=\"bla\"]bla[/tab] in een array stoppen is bijvoorbeeld een mogelijkheid, maar hoe doe ik dat via een preg_replace?
1 |
aah ok. heel simpel dus eigenlijk. gaat idd vanuit php.quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:58 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Doe je het vanuit php? dan lijkt me dat je zo je query in elkaar draait:
[ code verwijderd ]
[..]
Je haalt dan gewoon eerst in je php script de data op die je wilt kopieren, en dan insert je het ook weer vanuit je php-script. Gewoon 1 extra tussenstap.
Wat is trouwens de situatie waarin je regels wilt kopieren?
Bedankt voor de hulpquote:Op dinsdag 6 december 2005 12:59 schreef Light het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Zo even uit de losse pols, niet getest dus
Gebruik de /e-modifier op deze manier:quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:06 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Bedankt voor de hulpMaar, hoe gebruik ik de gevonden waarden in een functie? De preg_replace roept de functie buildMenu() aan, hoe geef ik de argumenten daar aan door? Ik heb dan toch iets nodig als de $matches-array die je bijvoorbeeld bij preg_match hebt?
1 |
Dat kan wel eens lastig worden als je niet weet hoeveel argumenten er zijn.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:45 schreef JeRa het volgende:
[..]
Gebruik de /e-modifier op deze manier:
[ code verwijderd ]
En dan zou het moeten lukkenje kunt dus gewoon argumenten in de vervangingsstring meegeven.
Och ja, dan gebruik je toch preg_replace_callback()?quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:02 schreef Light het volgende:
[..]
Dat kan wel eens lastig worden als je niet weet hoeveel argumenten er zijn.
Ik had het ook niet getestquote:Op dinsdag 6 december 2005 23:00 schreef JeRa het volgende:
Ik wist het zo ook niet Nevermind, in alle testcases die ik had gedaan kwam dezelfde fout naar bovenaltijd werd het laatste subelement geretourneerd ipv. alle subelementen. Ik denk dat dat gewoon de implementatie van de PCRE-functies is.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 | { $sizes = getimagesize($start_image); $extension = addslashes($sizes['mime']); if(in_array($extension, array('image/jpg','image/jpeg','image/pjpeg'))){$src_img=imagecreatefromjpeg($start_image);} elseif (eregi("image/png",$extension)){$src_img=imagecreatefrompng($start_image);} else {imagecreatefromgif($start_image);} //print_r($sizes); $old_x = $sizes[0]; $old_y = $sizes[1]; if ($old_x > $old_y) { $thumb_w=$new_w; $thumb_h=$old_y*($new_h/$old_x); } if ($old_x < $old_y) { $thumb_w=$old_x*($new_w/$old_y); $thumb_h=$new_h; } if ($old_x == $old_y) { $thumb_w=$new_w; $thumb_h=$new_h; } $thumb_w =ceil($thumb_w); $thumb_h =ceil($thumb_h); $dst_img=ImageCreateTrueColor($thumb_w,$thumb_h); imagecopyresampled($dst_img,$src_img,0,0,0,0,$thumb_w,$thumb_h,$old_x,$old_y) or die($enddirectory_image.'<br>'.$thumb_w.'<br>'.$thumb_h.'<br>'.$old_x.'<br>'.$old_y); if(in_array($extension, array('image/jpg','image/jpeg','image/pjpeg'))) {imagejpeg($dst_img,$enddirectory_image);} elseif (eregi("image/png",$extension)) {imagepng($dst_img,$enddirectory_image);} else {imagegif($dst_img,$enddirectory_image);} imagedestroy($dst_img); } |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |