abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32796509
quote:
Op zondag 4 december 2005 00:00 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb ze idd nog niet anders mee gemaakt..
waren die er wel dan?
Ja, vroegâh
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 4 december 2005 @ 03:45:09 #27
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32799295
geen enkele klant van mij tot nu toe heeft ooit gehoord van Zend of het zijn van een ZCE, dus ik vraag me werkelijk af of het zijn geld waard is. (eigenlijk een soort van tvp dus )
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32799727
quote:
Op zondag 4 december 2005 03:45 schreef DionysuZ het volgende:
geen enkele klant van mij tot nu toe heeft ooit gehoord van Zend of het zijn van een ZCE, dus ik vraag me werkelijk af of het zijn geld waard is. (eigenlijk een soort van tvp dus )
Ik denk eerder dat het om je werkgever gaat.
  zondag 4 december 2005 @ 04:55:52 #29
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32799867
quote:
Op zondag 4 december 2005 04:38 schreef JeRa het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat het om je werkgever gaat.
maar die heb ik niet .
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_32800070
quote:
Op zondag 4 december 2005 04:55 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

maar die heb ik niet .
Daarom. Je klanten zal het in 99% van de gevallen aan hun aarschen roesten wat voor certificaten je hebt, als het gewenste product maar afgeleverd wordt.

Werkgevers denken daar in eerste instantie niet zo over en kunnen aan certificaten als ZCE zien dat je de nodige kennis in huis hebt
pi_32801761
terug vindje postje...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_32835581
Ik heb een site bij XS4all en op mijn site kunnen mensen bestanden uploaden. De volgende waarden wil ik veranderen:

• memory_limit
  • post_max_size
  • upload_max_filesize

Ik wil bestanden tot 20 MegaByte kunnen uploaden, dus lijkt mij (respektievelijk) 22, 20 en 20 MegaByte een goede instelling.

Volgens php.net is memory_limit PHP_INI_ALL en de overige twee PHP_INI_PERDIR 'changeable'. Dat zou inhouden dat ik in mijn .htaccess deze waarden kan instellen.

Maar als ik de volgende regel invoer in mijn .htaccess:

php_value upload_max_filesize 20M

Dan krijg ik een mooie 500 Internal Error nogwat. En bijkomend voordeel is, dat m'n hele site offline is

Weet iemand hoe ik deze 3 waarden correct in m'n .htaccess kan invoeren, zonder dat ik allerlei foutmeldingen krijgt?
  • Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
      maandag 5 december 2005 @ 15:00:21 #33
    73485 Niox
    I'm sorry, who?
    pi_32835894
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 14:48 schreef papernote het volgende:
    Maar als ik de volgende regel invoer in mijn .htaccess:

php_value upload_max_filesize 20M

Dan krijg ik een mooie 500 Internal Error nogwat. En bijkomend voordeel is, dat m'n hele site offline is
    Dat zou moeten werken, tenzij PHP als CGI draait ipv als Apache Module. Workaround is

1ini_set("upload_max_filesize", "20M");

in je script zetten
    Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
    pi_32837141
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 15:00 schreef Niox het volgende:

[..]

Dat zou moeten werken, tenzij PHP als CGI draait ipv als Apache Module. Workaround is
    [ code verwijderd ]

in je script zetten
    upload_max_filesize is 'changeable' PHP_INI_PERDIR, dus: " Entry can be set in php.ini, .htaccess or httpd.conf".

Het is dus niet mogelijk om deze in scripts te veranderen.
    Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
    pi_32837694
    Ik kan natuurlijk ook een alternatieve php.ini opgeven. Maar ik weet niet precies hoe dat moet, weet iemand dat soms?
    pi_32839635
    Je kan proberen of je het in een .htaccess file kan instellen. Als dat niet kan dan heeft je webhost het geblokkerd (wat me niet onverstandig lijkt).
    Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
    | Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
    pi_32843536
    ik heb een vrij simpel vraagje, ik denk dat t iets met arrays wordt.

users kunnen bij mij een soort boodschappenlijstje samenstellen.
    ze moeten zelf een product toevoegen voor deze op het boodschappenlijstje kan komen te staan.

deze items worden per user opgeslagen, zodat er een soort history komt aan alle items die ooit op zijn boodschappenlijstje hebben gestaan.

nu wil ik dus deze volledige lijst zichtbar maken onder n kopje 'boodschappenhistory' ofzo. Hier moet de user dan alle items kunnen zien en selecteren (aanvinken ofzo) om te importeren naar een nieuw lijstje.

het laten zien is niet zo'n punt, en ik kan er ook checkboxes van maken per item.

echter, wat is verstandig? moet ik van al deze items 1 array maken? en dan een foreach gebruiken om de items in de database in te voeren bij het huidige boodschappenlijstje (insert..select?)

ik weet niet zo goed wat de beste manier is om dit aan te pakken, omdat het aantal waardes wat doorgegeven wordt nogal varierend is.

ik weet wel een optie, maar die is niet rendabel:
    elke checkbox krijgt als name het itemID.
    en aangezien bij elk item toch geregistreerd staat bij welke user hij hoort, kan ik natuurlijk in mijn voer-het-in-de-database-script een soort van query zetten die alle items uit de database trekt waar UserID = $userid. Dat zet ik in een while-loop en laat per while een check doen of het bijpassende ID uit de post een gecheckte box had of niet, en hem dan invoeren bij het nieuwe boodschappenlijstje.

maar dit kan natuurlijk veel netter
    toch?
    As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
      maandag 5 december 2005 @ 19:58:14 #38
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_32843941
    Waarom sla je je boodschappenlijstje niet in een sessie op ipv de database?

edit: ik lees weer eens niet goed :p
    pi_32843991
    nah zover ben ik nog niet en wil dit ff zsm werkend hebben en de database is er al voor ontworpen enzo.. dus van die optie stap ik nog niet af. misschien bij een remake ofzo wanneer nodig.
      maandag 5 december 2005 @ 20:04:05 #40
    104583 cyberstalker
    Een krachtig neen!
    pi_32844112
    Maak gewoon een extra tabel, waarin je de historie opslaat.

De volgende velden o.i.d.

- userId (de gebruiker die het product heeft gekocht)
    - productId (id van het aangeschafte product)
    - eventueel nog datum/tijd kolom
    Hope for the best, prepare for the worst.
    pi_32845590
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 20:04 schreef cyberstalker het volgende:
    Maak gewoon een extra tabel, waarin je de historie opslaat.

De volgende velden o.i.d.

- userId (de gebruiker die het product heeft gekocht)
    - productId (id van het aangeschafte product)
    - eventueel nog datum/tijd kolom
    een extra kolom in de huidige tabel met daarin true/false werkt ook, echter zal dat de consistentie van de database niet te goede komen. Boeit je dat niets (Geldt voor 99% vd phpérs), dan is je tabel uitbreiden het makkelijkste voor je, anders de oplossing voor cyberstalker. Die is netter.
    This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
    pi_32845767
    ehmm die tabel is er. ik heb gewoon een tabel met de lijst.

het punt is zeg maar het kopieren van de items, naar het nieuwe boodschappenlijstje.

dat is dus gewoon boodschappenlijstjeID, userID, en itemID in 1 tabel. maar het punt is dus

"nu wil ik dus deze volledige lijst zichtbar maken onder n kopje 'boodschappenhistory' ofzo. Hier moet de user dan alle items kunnen zien en selecteren (aanvinken ofzo) om te importeren naar een nieuw lijstje.

het laten zien is niet zo'n punt, en ik kan er ook checkboxes van maken per item.

echter, wat is verstandig? moet ik van al deze items 1 array maken? en dan een foreach gebruiken om de items in de database in te voeren bij het huidige boodschappenlijstje (insert..select?)

ik weet niet zo goed wat de beste manier is om dit aan te pakken, omdat het aantal waardes wat doorgegeven wordt nogal varierend is."

maandag 5 december 2005 @ 21:01:48 #43
    104583 cyberstalker
    Een krachtig neen!
    pi_32845815
    Je INSERT de items toch gewoon op het moment dat iemand ze toevoegt aan zijn winkelwagentje? Ik begrijp niet helemaal wat je nu wil met je foreach eigenlijk.
    pi_32845954
    nou. ik krijg dus een lange lijst met items, en daar wil ik in 1x de items aan kunnen vinken die ik in mn lijstje wil hebben. dus dat betekent in 1x bijv. 5 van de 25 produkten kopieren naar mijn boodschappenlijstje. dus niet per item.

dus hoe maak ik t form-field met de items, en hoe vang ik dit form field op met de meest rendabele code?
      maandag 5 december 2005 @ 21:07:48 #45
    104583 cyberstalker
    Een krachtig neen!
    pi_32846016
    Ja, dat zal dan met een foreach moeten denk ik. Je kunt met php maar één INSERT per query doen.
    pi_32846348
    dat weet ik
    haha. maar hoe moet ik t form opzetten?
    form tag begint, dan komen alle items met bijbehorende checkboxes (via een while), en dan het eind van de form tag.

en dan als name van elk item iets van 'items[]' doen ofzo? zo wordt het een array toch?
    maar hoe vang ik het dan weer op bij de uiteindelijke verwerking
    pi_32846403
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 17:22 schreef SuperRembo het volgende:
    Je kan proberen of je het in een .htaccess file kan instellen. Als dat niet kan dan heeft je webhost het geblokkerd (wat me niet onverstandig lijkt).
    Ik heb het in m'n .htaccess proberen in te stellen, toen kwam er een 500 Internal Server Error en was m 'n site down

Maar bij de helpdesk van XS4all zeiden ze dat ik een alternatieve php.ini kon maken. Dat moest ik dan zelf doen. Maar ik kan niet vinden hoe ik dat moet doen.

ini_set() werkt niet.
    in de .htaccess werkt niet
    dus alleen een alternatieve php.ini maken en gebruiken is de laatste oplossing. Maar hoe ???
      maandag 5 december 2005 @ 21:21:39 #48
    104583 cyberstalker
    Een krachtig neen!
    pi_32846412
    Je $_POST['items'] of $_GET['items'] is dan ook weer een array.
    pi_32846627
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 21:19 schreef Desdinova het volgende:
    dat weet ik
    haha. maar hoe moet ik t form opzetten?
    form tag begint, dan komen alle items met bijbehorende checkboxes (via een while), en dan het eind van de form tag.

en dan als name van elk item iets van 'items[]' doen ofzo? zo wordt het een array toch?
    maar hoe vang ik het dan weer op bij de uiteindelijke verwerking
    Ik wilde zeggen:
    1
    2
    3
    ComboListBox clb = new ComboListBox();
    clb.DataSource = this.data;
    clb.DataMember = "Veldje";

Maar dat is de verkeerde taal

Gewoon een for(each) lus binnen het form met daarin de checkboxen en die daarna in de POST ophalen en inserten? En misschien nog een mooie "Check All" knop erbij maken? Of mis ik nu een gedeelte van het probleem.
      maandag 5 december 2005 @ 21:31:39 #50
    104583 cyberstalker
    Een krachtig neen!
    pi_32846661
    @existenz: hij wil juist weten hoe hij het formulier goed verwerkt na het versturen volgens mij.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')