is het ook goedkoper bij de NSAC? Mij lijkt me deze cursus ook wel erg leuk, heb zelf meerdere cursussen buiten klimmen gedaan (incl. reddingstechnieken, meerdere touwlengtes, etc), maar dit lijkt me ook wel gaaf. Alleen is het zo duurquote:Op dinsdag 6 december 2005 15:47 schreef Lortnoc het volgende:
Mooie OP, heb zelf C1 via de NKBV gedaan en C2 via de NSAC. Moet zeggen dat de kwaliteit bij de NSAC toch een stuk hoger is.
Korting? komkom... de cursussen worden door gidsen van de NSAC zelf gegeven en zijn dus al fiks goedkoper dan dew NKBV. Zo'n studenten alpine club is geen liefdadigheidsinstelling die zichzelf in de schulden gaat steken om jou te leren klimmen he...quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:29 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Krijg je ook nog korting bij de NSAC? Mij lijkt me deze cursus ook wel erg leuk, heb zelf meerdere cursussen buiten klimmen gedaan (incl. reddingstechnieken, meerdere touwlengtes, etc), maar dit lijkt me ook wel gaaf. Alleen is het zo duur, dus dat wordt dan misschien in de zomer van 2007. Vrienden van me hebben C1 en C2 gedaan.
Sorry ik was niet duidelijk, ik bedoelde of het goedkoper was dan die van de NKBV. Maar je hebt dus al antwoord gegeven.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Korting? komkom... de cursussen worden door gidsen van de NSAC zelf gegeven en zijn dus al fiks goedkoper dan dew NKBV. Zo'n studenten alpine club is geen liefdadigheidsinstelling die zichzelf in de schulden gaat steken om jou te leren klimmen he...Als je echt gratis wilt, zul je moeten zien dat je met een groepje ervaren lui meekan, maar de cursussen van de SACs zijn echt al heel concurrerend geprijsd.
Dat zijn volgens mij geen gediplomeerde berggidsen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Korting? komkom... de cursussen worden door gidsen van de NSAC zelf gegeven en zijn dus al fiks goedkoper dan dew NKBV. Zo'n studenten alpine club is geen liefdadigheidsinstelling die zichzelf in de schulden gaat steken om jou te leren klimmen he...Als je echt gratis wilt, zul je moeten zien dat je met een groepje ervaren lui meekan, maar de cursussen van de SACs zijn echt al heel concurrerend geprijsd.
Persoonlijk zal het mij aan m'n anus corroderen of degene die mij wat bijleert wel of geen hippe UIAA-gidsenbadge op z'n jas heeft. Ik heb ook niet alpien leren klimmen van een gediplomeerd berggids, maar die man heeft wél 20 jaar ervaring in de bergen. Dat is ook wat waardquote:Op woensdag 1 maart 2006 17:07 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Dat zijn volgens mij geen gediplomeerde berggidsen.
Die hebben we er in nederland maar een handvol van en die zijn naar mijn weten geen actief lid meer van de NSAC.
Ga ze dan maar eens tellen, het zijn er erg weinig, die officieel gediplomeerd berggids zijn.quote:Op woensdag 1 maart 2006 17:10 schreef Sport_Life het volgende:
Nou nou het zijn er echt wel meer dan een handjevol hoor...
Volgens mij valt die toelatingstest goed te doen, beetje knopen leggen (prusik, halve mastworp) etc moet geen probleem zijn en ook de condititietest stelt niet zoveel voor (6 KM binnen een half uurtje). Heb je al iemand gevonden om mee te nemen of ga je alleen? Ik ga waarschijnlijk begin augustus naar Les Ecrins, maar dan voornamelijk om te sportklimmen en een beetje canyonning/kayakken etc.quote:Op donderdag 2 maart 2006 00:56 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Tsjongejonge wat een drukte opeens
Aangezien ik toch nog lid ben kunnen worden heb ik me ingeschreven voor een zomercursus C1 bij de NSAC. Het zijn inderdaad geen erkende gidsen, maar ze zullen heus niet iemand neerzetten die er niks van baktWat ik ook wel handig vind, is dat je eerst door een soort selectie-ronde heen moet. Ze testen dan je conditie, en kijken of de de touwtechnieken voor de cursus al onder de knie hebt. (prussikknoop, (halve)mastworp, seilrolle etc.)
Ik hoop dat ik de cursus voor 15 juli afgerond kan hebben, want daarna heb ik mijn eigen vakantie gepland. Dit jaar ga ik naar de Ecrin, en tot mijn verbazing zit er precies op dezelfde datum ook het bergsportkamp van de NKBV op die camping (la courounba in Les Vigneuax)Mssn zitten er dus ook nog paar alpiene tochten in.
Maja, eerst maar eens door de selectie-ronde heen zien te komen, en nog een rugzak en een lakenzak aanschaffen. En als dat allemaal gelukt is dan zijn we alweer een heel stuk verder.
Zal ook wel goed te doen zijn denk ik, en ik ga waarschijnlijk ook alleenquote:Op zondag 5 maart 2006 00:23 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Volgens mij valt die toelatingstest goed te doen, beetje knopen leggen (prusik, halve mastworp) etc moet geen probleem zijn en ook de condititietest stelt niet zoveel voor (6 KM binnen een half uurtje). Heb je al iemand gevonden om mee te nemen of ga je alleen? Ik ga waarschijnlijk begin augustus naar Les Ecrins, maar dan voornamelijk om te sportklimmen en een beetje canyonning/kayakken etc.
De enige takel die je moet kunnen is de seilrolle, en die is wel te doen (denk ik, want ik heb hem nog nooit gemaaktquote:Op zondag 5 maart 2006 12:06 schreef Lortnoc het volgende:
Je moet wel allerlei takels kennen hoor, niet alleen de knopen. En er zakken echt mensen op die dag dus je moet het niet onderschatten. Maar als je er idd goed voorbereid naartoe gaat is het zeker te doen.
We kunnen natuurlijk best een keer een dagje aan de muur in Spaarnwoude gaan hangen om de zaken op te frissen. Vandaag zou mooi zijn, dan is het tenminste échte Alpinkletterei!quote:Op zondag 5 maart 2006 19:40 schreef Roel_spaarndam het volgende:
De enige takel die je moet kunnen is de seilrolle, en die is wel te doen (denk ik, want ik heb hem nog nooit gemaakt). En aangezien ik ook de flachenzuch en de seilrolle-flachenzuch ken van het sportklimmen, verwacht ik niet al te veel problemen.
Nou voor Klettersteige zit je iig goed in Les Ecrins, echt hele mooie heb je daar!quote:Op zondag 5 maart 2006 19:40 schreef Roel_spaarndam het volgende:
[..]
Zal ook wel goed te doen zijn denk ik, en ik ga waarschijnlijk ook alleen.
Alleen moet ik nog ff kijken wanneer de cursus gehouden gaat worden, want ik wil graag voor 13 juli weer terug zijn voor mijn eigen vakantie. Maja, ik kan altijd nog naar de NKBV als het nodig is
Ik ben van plan om ook enkele via ferrata's te gaan doen, en als het kan wil ik ook best nog wel ff een paar daagjes sportklimmen. Maar als het goed is dan gaat het alpiene klimmen de boventoon voeren.![]()
Heb je nog een paar tips ? In Les Vigneaux zit ik.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:03 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Nou voor Klettersteige zit je iig goed in Les Ecrins, echt hele mooie heb je daar!.
Als je nog eens wat foto's van aillefroide wilt bekijken... Moet je maar even roepen!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:16 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Wel ga ik sowieso naar de ASAC week, die van 29 juli tot 5 augustus in Ailefoide gehouden wordt. Dan kan ik daar mooi een beetje de geleerde cursus technieken in de praktijk brengen, en misschien zelfs wel mijn eerste 4000er beklimmen, de Dome de Neige : Facile (4015m).En anders is er altijd de Roche Faurio nog met 3730m. De kaarten van het gebied heb ik iig al op me pc staan zodat ik al lekker ideeën op kan doen. (die meestal toch (nog) niet te doen zijn
).
Hieronder heb ik een linkje geplaatst met alles wat ik nu bezit, misschien zouden jullie hier eens naar willen kijken, en zeggen wat jullie er van denken, wat ik nog moet kopen, etc. Iig staat een bivakzak nog op het programma en misschien een slaapzak maar dat moet ik nog even bekijken.
Klimgerief
Een 120 cm slinge kun je altijd dubbel nemen, en dan is het ook 60 cm. Ik zou gaan voor 1 korte (standplaats of zelfzekering) en 2 lange, kun je mooi om rotspuntjes gooien, en je kunt er ook een standplaats mee bouwen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:38 schreef Roel_spaarndam het volgende:
@ gripper
Welke maat slinge raad je aan60 of 120 cm. of gewoon van alles een paar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |