Dat is echt te slecht gewoon.quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:32 schreef Xebrozius het volgende:
Laat me raden, Het Feest?Stelletje kankerlijers daar... Ik heb een lange leren jas van ruim ¤ 700 die opeens weg was. Nadat ik mijn plastic kaartje tevoorschijn haalde en dreigde de politie er bij te halen was mijn jas er opeens wel.
Sindsdien nooit meer een stap in het café gezet...
Mijn advies: stap met je verhaal naar de politie en doe aangifte van diefstal door het bedrijf. Geef deze informatie vervolgens door aan de kroegbaas.
Ah de &zo. Valt me behoorlijk tegen dan van ze. Elke keer als ik weer in Groningen ben, ga ik wel even naar de &zo, maar als ze hun klanten zo schandalig behandelen overweeg ik nooit meer te komen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:50 schreef U het volgende:
Nja de kroeg was dus de &zo, en dat mijn jas echt weg was geloof ik wel; heb zelf de hele garderobe doorzocht die nacht (wat natuurlijk ook niet echt een goede procedure is bij 'n bewaakte garderobe) en de volgende dag bij de overgebleven spullen..
Ik zal komende week gewoon 'n brief sturen (evt aangetekend) met daarin kopie van het afschrift en nog eens het hele verhaal met wat ik van hun verwacht erbij...
Allebei verstandig.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:42 schreef okkie-man het volgende:
Daarom hou ik mijn jas dus altijd gewoon aan .. of ik neem hem niet mee
Er bestaat ook nog zoiets als een wet hoor. Je hebt er voor betaald en TS heeft getuigen, dus hij staat sterk. Punt.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:42 schreef beerten het volgende:
Zonder bonnetje zou ik niet eens naar je verhaal luisteren als kroegbaas. En ik heb heel vaak in een garderobe gewerkt. Iedreen kan van alles wel beweren. Met bonnetje zou ik toch echt wel geneigd zijn je jas te vergoeden. Je geeft 'm immers netjes, tegen betaling, in bewaring. Goederen in je jas worden dan redelijkerwijs NIET vergoed. Maar daar vraag je ook niet om. Geloof me, de mensheid is echt zo verziekt dat je iemand niet meer kan geloven. Men liegt al om een jas, om een bonnetje.
Dus als jij je bonnetje nog hebt zou ik er zeer zeker achteraan gaan. Ik wens je wel veel succes, zo te horen heb je vreselijke pech en tref je een lul van een kroegbaas.
Tuurlijk heeft die kroegbaas zich aan de wet te houden, maar anderzijds begrijp ik ook wel dat hij TS niet op zijn woord wil geloven. Dat is een beetje hetzelfde als dat een winkel geen aankopen retour mogen nemen zonder bonnetje. Valt op allerlei manieren mee te frauderen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:44 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Allebei verstandig.![]()
[..]
Er bestaat ook nog zoiets als een wet hoor. Je hebt er voor betaald en TS heeft getuigen, dus hij staat sterk. Punt. [afbeelding]
Dat hij zijn eigen personeel niet wil geloven vind ik wel erg achterlijk.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:50 schreef Seneca het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft die kroegbaas zich aan de wet te houden, maar anderzijds begrijp ik ook wel dat hij TS niet op zijn woord wil geloven. Dat is een beetje hetzelfde als dat een winkel geen aankopen retour mogen nemen zonder bonnetje. Valt op allerlei manieren mee te frauderen.
Ik denk dat hij wel een bonnetje had van het ophangen, maar niet meer het bonnetje van de winkel waarop de prijs van de jas staat.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:42 schreef beerten het volgende:
Zonder bonnetje zou ik niet eens naar je verhaal luisteren als kroegbaas. En ik heb heel vaak in een garderobe gewerkt. Iedreen kan van alles wel beweren. Met bonnetje zou ik toch echt wel geneigd zijn je jas te vergoeden. Je geeft 'm immers netjes, tegen betaling, in bewaring. Goederen in je jas worden dan redelijkerwijs NIET vergoed. Maar daar vraag je ook niet om. Geloof me, de mensheid is echt zo verziekt dat je iemand niet meer kan geloven. Men liegt al om een jas, om een bonnetje.
Dus als jij je bonnetje nog hebt zou ik er zeer zeker achteraan gaan. Ik wens je wel veel succes, zo te horen heb je vreselijke pech en tref je een lul van een kroegbaas.
Dus als ik een bordje bij mn deur ophang dat ik mensen dood mag schieten als ze bij mij binnen komen ga ik vrijuit als ik dat doe? Oh, toch niet. Zo'n bordje zegt niets, de wet is de wet en daar kan je niet met een bordje onderuit komen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:51 schreef rieski het volgende:
Meestal zijn ze ook nog wel zo slim om een bordje op te hangen met de tekst dat ze niet aansprakelijk zijn voor diefstal cq. beschadiging van het goed wat je daar af geeft.
Het is heel simpel: Zij bieden een dienst aan waar je voor betaald, zodra dat gebeurt zijn zij ten allen tijde verantwoordelijk voor de goederen die in bewaring zijn gesteld. Als er niet betaald wordt voor een service is er sprake van eigen risico en anders niet...quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:51 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij wel een bonnetje had van het ophangen, maar niet meer het bonnetje van de winkel waarop de prijs van de jas staat.En ondanks eventuele bordjes waarin de directie alle aansprakelijkheid afwijst voor verloren/gestolen kleding, zijn ze wél verantwoordlijk zodra ze spreken van bewaakte garderobe en je ervoor laten betalen.
Ow, gaat het om eigen personeel? Dat had ik niet gelezen. Maar dan is het nog maar de vraag of dat personeel onbevooroordeeld is. Ik kan me voorstellen dat ze de baas niet willen afvallen, omdat ze bang zijn om hun baantje te verliezen oid.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:50 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Dat hij zijn eigen personeel niet wil geloven vind ik wel erg achterlijk.
Eensch. Ik kan echter niet uit het verhaal halen dat de TS bewijs heeft dat hij ook daadwerkelijk voor zijn jas betaald heeft. Dat lijkt me wel belangrijk (je kunt immers zonder jas naar binnen gegaan zijn).quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:54 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Het is heel simpel: Zij bieden een dienst aan waar je voor betaald, zodra dat gebeurt zijn zij ten allen tijde verantwoordelijk voor de goederen die in bewaring zijn gesteld. Als er niet betaald wordt voor een service is er sprake van eigen risico en anders niet...
Zou je dan nog naar binnen gaan? (is wel erg kort door de bocht)quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:52 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Dus als ik een bordje bij mn deur ophang dat ik mensen dood mag schieten als ze bij mij ......
Je kunt bordjes ophangen wat je wilt, maar als wat daar op staat in tegenstrijd is met de wet, dan gaat de wet altijd voor. En de wet stelt dus dat als je je jas in bewaring geeft bij een betaalde garderobe, dat zij dan verantwoordelijk zijn.quote:Op vrijdag 2 december 2005 23:03 schreef rieski het volgende:
[..]
Zou je dan nog naar binnen gaan? (is wel erg kort door de bocht)
Die keus heeft hij dus wel gekregen (mocht zo`n bordje er hangen). Bedoel ze willen zijn jas in bewaring nemen maar let er op dat mocht deze gestolen worden dan kan je je schade op mij niet verhalen. Hij krijgt dan toch de keus, van hou je je jas lekker bij je! Of neem het risico dat je je jas in bewaring geeft en deze weg is.... het is een afweging
kan niks beters zeggenquote:Op vrijdag 2 december 2005 22:42 schreef okkie-man het volgende:
Daarom hou ik mijn jas dus altijd gewoon aan .. of ik neem hem niet mee
kan ook lastig zijn, dit soort dingen doen winkels haast nooit, ivm fraudequote:Op zaterdag 3 december 2005 00:44 schreef Rio het volgende:
Ga naar die kledingzaak en regel daar een nieuwe bon.
En dat is ook onzin!quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:50 schreef Seneca het volgende:
[..]
...Dat is een beetje hetzelfde als dat een winkel geen aankopen retour mogen nemen zonder bonnetje....
bordjes met taalfouten?quote:Op zaterdag 3 december 2005 09:51 schreef TheOneAndOnly het volgende:
hangen altijd van die mooie bordjes,
de directie steld zich niet aansprakelijk bij verlies of diefstal
nee sukkels IK stel jullie aansprakelijk, niet jullie jezelf.....
Er vanuitgegaan dat er inderdaad sprake is van een toerekenbare tekortkoming van de garderobebeheerder (is hier sprake van een overeenkomst van bewaarneming, anyone? Ik heb de wet even niet bij de had, zo ja, wat zegt die overeenkomst over de verplichting van de bewaarnemer?) dan is de volgende vraag welke schade TS lijdt. Moet hij dan niet bewijzen welke specifieke jas hij ter bewaring had overgedragen, wat die jas bij aankoop gekost heeft en wanneer die aankoop is geweest?quote:Op zaterdag 3 december 2005 12:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de aankoopbon van je jas heeft die kroegbaas niks mee te maken en doet ook niet ter zake. Je specificeert gewoon je jas, vernoemt de aankoopprijs en hoe oud hij was, dan zal zijn verzekering op een bedrag uit komen. Je moet gewoon met een geloofwaardige specificatie komen.
Setl je voor, je huis vliegt in brand en je bent al je inboedel kwijt, denk je dan dat de inboedelverzekering niks vergoed omdat je bonnetjes verbrand zijn?
het gaat erom dat je het bonnetje van de garderobe hebt. het lijkt me dat je hem gewoon aansprakelijk kan stellen in een aangetekende brief.
Misschien heb je wel gelijk, maar als hij ervoor kiest moeilijk te doen over het bonnetje ben ik blij dat ik 'm toch nog heb; vergemakkelijkt het communiceren wel 'n beetje zoquote:Op zaterdag 3 december 2005 15:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik zei al , bonnetje is niet nodig. Een aannemelijke factuur is genoeg. Anders had de cafebaas bij het aannemen van de jas maar moeten registreren welk merk en type het was.
Wie zegt mij dat de factuur werkelijk betrekking heeft op de verloren jas?quote:Op zaterdag 3 december 2005 15:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik zei al , bonnetje is niet nodig. Een aannemelijke factuur is genoeg. Anders had de cafebaas bij het aannemen van de jas maar moeten registreren welk merk en type het was.
Ik denk niet dat de bewijslast bij de gedupeerde ligt in deze. Heb jij nog bonnetjes van kleding van een jaar oud? als de cafebaas er zeker van wil zijn dat hij niet teveel moet uitkeren moet hij alle jassen maar registreren bij het innemen. De cafebaas staat garant dat er niks met die jas gebeurt, als die jas dan toch kwijt raakt moet de cafebaas maar zorgen voor een vergoeding van die jas, waarbij de klant aangeeft wat voor jas het was (als het merk en type niet is geregistreerd bij het innemen) zo simpel is het volgens mij,.,quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:21 schreef Argento het volgende:
[..]
Wie zegt mij dat de factuur werkelijk betrekking heeft op de verloren jas?
Yups, en in feite is een giro-afschrift waarop de pintransactie staat al afdoende.quote:Op zaterdag 3 december 2005 08:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En dat is ook onzin!
Jij moet in een winkel kunnen aantonen dat je het artikel daar gekocht hebt. Hoe je dat doet, is aan jou. Dat mag met getuigen, een bonnetje, of een videofilm waarop je de aankoop hebt vastgelegd.
Leuk he, Consumentenrecht!
Wie eist bewijst!quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:47 schreef Henk_Telefoon het volgende:
zodra je moet betalen voor de garderobe zijn zij verantwoordelijk, dus onzin over dat bonnetje, zelfs als er een bordje hangt dat zij niet aansprakelijk zijn zijn ze het toch !!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |