Dit soort betaalconstructies zijn best link. Het lijkt zo gemakkelijk, maar je loopt het risico op het opbouwen van krediet waar je flinke rente over moet betalen.quote:PrimeLine Services B.V., een dochter van de SNS Reaal groep, is de kredietverstrekker die op een eigentijdse en prettige manier omgaat met uw wensen: geen lastige vragen op ingewikkelde Of u nu een kleine bestedingsruimte wenst of een iets grotere: beide kunnen altijd even gemakkelijk geregeld worden.
Ik heb altijd gedacht dat bedrijven als Primeline primair als informatieverstrekker voor het BKR werkten en dat ze daarnaast nog wat leninkjes tegen woeker uitzettenquote:Op vrijdag 2 december 2005 22:27 schreef Alicey het volgende:
Primeline is een kredietverlener. Het BKR is een stichting die gegevens over leningen en aflossingsgedrag registreert. Dit is zodat andere kredietverleners overcreditering kunnen voorkomen, en hun risico kunnen inschatten.
Primeline is volgens mij een zelfstandige kredietverstrekker. Een ander verhaal is het Frisia-imperium. Dat zijn een stuk of 80 bedrijfjes die allemaal als intermediar optreden, waarbij DSB de feitelijke kredieten verleent.quote:Op zaterdag 3 december 2005 08:18 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Ik heb altijd gedacht dat bedrijven als Primeline primair als informatieverstrekker voor het BKR werkten en dat ze daarnaast nog wat leninkjes tegen woeker uitzetten![]()
De grap is dus juist als je het geld er wel voor hebt, dat je dit apart kunt zetten op een spaarrekening, en zodoende nog wat rente er op trekken voordat je het betaalt.quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:32 schreef Chandler het volgende:
Vind het maar onzin om heel eerlijk te zijn, zonder rente of wat dan ook later betalen... en als je ook maar iets te laat betaald ben je al de lul maar goed; wie koopt er nu een klein iets (bv een pc) zonder dat je het geld er voor hebt... kan je netzogoed een lening afsluiten bij lenen.nl
Veel vinden een PC niet iets kleinsquote:Op zaterdag 3 december 2005 10:32 schreef Chandler het volgende:
wie koopt er nu een klein iets (bv een pc) zonder dat je het geld er voor hebt... kan je netzogoed een lening afsluiten bij lenen.nl
En de grap voor primeline ed is dat die groep meestal met een gevulde knip gaat winkelen, en geen gebruik maakt van die regelingen.Indien de groep geldwegzetters te groot wordt zal die uitstelregel heel snel opgeheven wordenquote:Op zaterdag 3 december 2005 10:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
De grap is dus juist als je het geld er wel voor hebt, dat je dit apart kunt zetten op een spaarrekening, en zodoende nog wat rente er op trekken voordat je het betaalt.
Uiteraard maken ze winst doordat velen er niet mee om kunnen gaan, en vervolgens woekerrente gaan btealen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:54 schreef frederik het volgende:
[..]
En de grap voor primeline ed is dat die groep meestal met een gevulde knip gaat winkelen, en geen gebruik maakt van die regelingen.Indien de groep geldwegzetters te groot wordt zal die uitstelregel heel snel opgeheven worden
Na het invullen van het papierwerk duurt het meestal zo'n kwartier eer er een OK of NIET OK terugkomt.quote:Met een gevulde knip kun je je aankoop ook gelijk doen, via primeline zal eerst een BKR toets moeten volgen, en kan dat op het moment dat je aan de kassa staat? Of zal je een dag later moeten terugkomen wanneer primeline een OK gegeven heeft voor uitstel van betaling?
Bij de bank is dit a la minuut.Banken kunnen bij de toetsing ook gelijk zien wat voor kredieten je waar hebt. In de winkels zou ik het niet weten.Ik heb namelijk in Juni een laptop gekocht ( uitgestelde betaling) en zo ver ik kon opmaken heb ik geen toetsing gezien.Wat overigens geheel negatief zou moeten zijn.Maar wat ik wel weet is dat ik toen 2 weken later mezelf ging toetsen dat er wel opeens een krediet bij stond ..quote:Op zaterdag 3 december 2005 11:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Uiteraard maken ze winst doordat velen er niet mee om kunnen gaan, en vervolgens woekerrente gaan btealen.
[..]
Na het invullen van het papierwerk duurt het meestal zo'n kwartier eer er een OK of NIET OK terugkomt.
De grens ligt bij 500 euro. Ook kredieten korter dan 3 maanden hoeven niet geregistreerd te worden. Alle andere kredieten worden geregistreerd. Bij een achterstand van 2 maanden of meer kan voor zover ik weet een A-codering worden gezet.quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:17 schreef Cappy het volgende:
[..]
Bij de bank is dit a la minuut.Banken kunnen bij de toetsing ook gelijk zien wat voor kredieten je waar hebt. In de winkels zou ik het niet weten.Ik heb namelijk in Juni een laptop gekocht ( uitgestelde betaling) en zo ver ik kon opmaken heb ik geen toetsing gezien.Wat overigens geheel negatief zou moeten zijn.Maar wat ik wel weet is dat ik toen 2 weken later mezelf ging toetsen dat er wel opeens een krediet bij stond ..![]()
Bedrijven zal het opzich een zorg zijn uiteindelijk zij verdienen aan de rentes als het mis gaat.Het is volgens mij ook zo dat men niet hoeft te registeren als het onder een bedrag minder dan 1000 euro gaat.De melding gaat dan pas uit als je langer als 3 maanden niet betaald .
Ze kunnen niet zien waar je het krediet hebt (dat zou wat wezen, we zouden het misschien wel willen, want dan weten we over het algemeen wel wat de rente is, om een voorbeeld te noemen en je bestoken met reclamequote:Op zaterdag 3 december 2005 13:17 schreef Cappy het volgende:
[..]
Bij de bank is dit a la minuut.Banken kunnen bij de toetsing ook gelijk zien wat voor kredieten je waar hebt.
quote:In de winkels zou ik het niet weten.Ik heb namelijk in Juni een laptop gekocht ( uitgestelde betaling) en zo ver ik kon opmaken heb ik geen toetsing gezien.Wat overigens geheel negatief zou moeten zijn.Maar wat ik wel weet is dat ik toen 2 weken later mezelf ging toetsen dat er wel opeens een krediet bij stond ..![]()
Als er niet wordt betaald wordt er ook niet verdiend. Het is in het belang van de kredietverstrekker dat er niet teveel verstrekt wordt.quote:Bedrijven zal het opzich een zorg zijn uiteindelijk zij verdienen aan de rentes als het mis gaat.
quote:Het is volgens mij ook zo dat men niet hoeft te registeren als het onder een bedrag minder dan 1000 euro gaat.De melding gaat dan pas uit als je langer als 3 maanden niet betaald .
"client heeft Doorlopend krediet postbank en doorlopend krediet amev actief overnemen aanbieden"quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:22 schreef Five_Horizons het volgende:
Het is inderdaad niet zuiver, maar je kunt er vanuit gaan dat de meeste geldverstrekkers er een redelijke norm op na houden.quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:35 schreef Cappy het volgende:
[..]
"client heeft Doorlopend krediet postbank en doorlopend krediet amev actief overnemen aanbieden"
Het is gewoon niet zuiver bij aankopen, want de krediet verstrekker bepaald toch wat men toelaat of niet? Want ik weet dat ik negatief terug moet komen ik sta zelfs niet garand voor een krediet op betaal rekening van 1000 euro maar krijg wel een laptop mee van 1700 euro. Daarbij is dat Visa mijn CC ongevraagd van 1100 naar 2400 verhoogd.Beide maatschappijen werken met BKR.. :S
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |