Bezorging pakketten
Niet thuis?
Wanneer een pakket niet bij u afgeleverd kan worden op dinsdag t/m vrijdag, wordt het standaard bij uw buren aangeboden. Als het pakket ook bij uw buren niet afgeleverd kan worden, wordt het later nog een keer aangeboden. De dag en het tijdstip van de 2e bezorging is afhankelijk van de dag van de 1e bezorging.
Pakketten met een aanvullende dienst, zoals handtekening voor ontvangst, rembours en ongefrankeerd, worden niet bij de buren afgeleverd.
(*) Rembourszendingen worden bij vergeefse aanbieding op vrijdag niet op zaterdag, maar op maandag bezorgd.
Als u
en de buren ook bij de tweede aanbieding niet thuis zijn, dan vindt u een bericht in uw brievenbus. Daarop staat bij welk postkantoor u de zending kunt ophalen. Hiervoor heeft u drie weken de tijd.
Geen bezorging bij de burenWilt u geen bezorging bij de buren, dan kunt u de afzender vragen 'alleen huisadres' op het pakket te vermelden. In dat geval wordt het pakket alleen bij u aangeboden. Pakketten onder rembours, met verhoogde aansprakelijkheid en ongefrankeerd worden niet bij de buren bezorgd. Deze pakketten worden wel een tweede keer bij u aangeboden.
Aangetekende pakketten worden slechts één keer aangeboden. Bent u op dat moment niet thuis, dan vindt u een bericht in de brievenbus. Daarop staat bij welk postkantoor u de zending kunt afhalen. Hiervoor heeft u drie weken de tijd.
Pakketten traceren
U kunt zelf nagaan of uw pakket is bezorgd: via
www.tracktrace.nl of via 0900-0570 (¤ 0,45 per minuut). Kijk voor informatie over de overkomstduur van internationale postzendingen en andere niet genoemde diensten op
www.tpgpostbusiness.nl of neem contact op met TPG Post Consumentenmarkt: 058-2333333, van maandag t/m vrijdag van 8.30 - 17.30 uur.
Inklaringskosten
Briefpakjes en pakketten afkomstig van landen buiten de Europese Unie worden ingeklaard, hiervoor betaalt u inklaringskosten.