Bron: http://www.minocw.nl/leerplicht/leerplicht.htmlquote:Hoelang duurt de leerplicht?
De volledige leerplicht duurt tot en met het schooljaar waarin de jongere zestien jaar wordt (een schooljaar loopt van 1 augustus tot en met 31 juli). Daarna is de leerplicht overigens niet helemaal afgelopen, want er volgt nog een partiële leerplicht. De jongere moet dan een jaar lang minimaal twee dagen per week onderwijs volgen op een instelling ( (mbo- of educatie-instellingen en door de minister aangewezen instellingen). Bij een mbo-opleiding met een bpv-overeenkomst (Beroepspraktijkvorming) kan het ook minder dan twee dagen zijn. Deze partiële leerplicht kan, afhankelijk van de schoolsoort, worden gecombineerd met werken. Voor jongeren die van school gaan na het schooljaar waarin ze zeventien worden, bestaat geen partiële leerplicht meer. Meerderjarigheid, bijvoorbeeld door een huwelijk, maakt geen einde aan de leerplicht.
kijk dit is dus duidelijk een geval van ik denk dat ik het wel weet dus kraam ik maar wat onzin uit..... ga je VMBO afmaken johquote:Op vrijdag 2 december 2005 14:23 schreef Marialice het volgende:
VMBO != MBO
Dit wil niet zeggen dat je niet kunt solliciteren op banen waar ze MBO-niveau vragen. Meestal gaat het erom dat je een bepaald denkniveau hebt, dingen snel genoeg oppikt, enz. Zonder diploma is het aan jou om de werkgever toch te overtuigen dat je de functie aankunt.
Maar ik wil dus nu geen leerplicht meer.. dat is het probleem ik van er net een week buiten.. godver wat voel ik me genaaid.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:34 schreef Randa_v het volgende:
Nee, je bent toch al 17 geworden, dus volgend jaar heb je geen leerplicht meer.
Heb je de OP goed gelezenquote:Op vrijdag 2 december 2005 14:35 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
kijk dit is dus duidelijk een geval van ik denk dat ik het wel weet dus kraam ik maar wat onzin uit..... ga je VMBO afmaken joh
Sorry, ik had niet goed gelezen. Maar als je nu via een ROC deeltijd opleiding gaat werken/leren kun je toch alsnog je diploma halen. Kijk eens wat de mogelijkheden zijn om te werken en leren tegelijk. Dan voldoe je meteen aan de leerplichtquote:Op vrijdag 2 december 2005 14:36 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Maar ik wil dus nu geen leerplicht meer.. dat is het probleem ik van er net een week buiten.. godver wat voel ik me genaaid.
maar met VMBO kan ik dus geen MBO beroepen afgaan? wou je zeggen dat je met dit hoeren diploma alleen maar in een fabriek kan staan ofzo? :/
ja ik heb de OP goed gelezen.quote:
quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:47 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Robbiej gozer.. ff doorbijten nog een paar jaartjes.. je vmbo afmaken daarna een leuke mbo opleiding uitzoeken en daarna kan je aan de slag!
quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:19 schreef Robbiej het volgende:
Hey. ik ben 17 jaar. en afgelopen jaar geslaagd voor mijn VMBO Kaderberoeps sector economie.
ghehe idd. Ga doorleren man.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:47 schreef Xebrozius het volgende:
Productiewerk tot je 68e. Gefeliciteerd...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |