abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 december 2005 @ 11:53:36 #1
111528 Viajero
Who dares wins
pi_32751057
Van de frontpage:

De rechter heeft het zogeheten verstoren van een moslima door de Amsterdamse politie verboden. De tot de islam bekeerde Jolanda W. werd al enige tijd door de politie scherp in de gaten gehouden en hinderlijk gevolgd. Dat gebeurde nadat er signalen waren ontvangen dat de vrouw een geradicaliseerde moslima was die een relatie onderhield met een aan de Hofstad-groep gelieerd persoon.

Volgens de rechter zijn de verstoringsmaatregelen een inbreuk op de persoonlijke levenssfeer van de vrouw. ''De streng islamitische geloofsovertuiging kan alleen een bijkomende omstandigheid vormen en mag op zichzelf geen reden tot verstoring zijn. De belangrijkste redenen waarop het besluit is gebaseerd de vrouw te verstoren, doen zich niet meer voor en er zijn geen concrete aanwijzingen dat dit binnen afzienbare tijd verandert'', aldus de toelichting op de uitspraak.

De uitspraak van de rechter heeft overigens geen betrekking op het verstoringsbeleid an sich. Het zal van geval tot geval moeten worden bekeken. Het verstoringsbeleid, mede opgesteld door burgemeester Job Cohen, is bedoeld om moslims die radicaliseren maar nog geen strafbare feiten hebben gepleegd, te laten weten dat ze in de gaten worden gehouden. Cohen liet al eerder weten dat men met dit beleid op het randje van de wetgeving balanceert. In een reactie op de uitspraak zei Cohen dat hij de criteria voor het verstoren nader zal onderzoeken.

Mijn mening:

En waarom mag de politie niet gaan en staan waar de politie denkt dat dat nodig is? Hoezo is dat een straf? De politie mag van mij best hun tijd verdoen met mij volgen, als ze bij mij voor de deur staan zal ik ze nog een kopje koffie aanbieden ook.

Ik heb liever dat ze dit soort verraadsters volgen dan dat ze zich tijdens spitsuur op Rotterdam CS opblazen met mij erbij..

[ Bericht 2% gewijzigd door Viajero op 02-12-2005 12:28:51 (Domme opmerking van mij over Cohen weggehaald) ]
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_32751172
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 11:53 schreef Viajero het volgende:

Mijn mening:

En waarom mag de politie niet gaan en staan waar de politie denkt dat dat nodig is?
"inbreuk op de persoonlijke levenssfeer"
quote:
Hoezo is dat een straf?
"hinderlijk gevolgd"
quote:
De politie mag van mij best hun tijd verdoen met mij volgen, als ze bij mij voor de deur staan zal ik ze nog een kopje koffie aanbieden ook.
Dat moet je helemaal zelf weten. Ik hoef ze niet aan mijn deur te hebben, ga maar ergens anders rondslenteren.
quote:
Typisch Cohen dat door de politie gevolgd worden al als "straf" wordt gezien.
Hoe zo is dat "typisch cohen"?
quote:
Ik heb liever dat ze dit soort verraadsters
Verraadster? Van wat? Van jouw religie en opvattingen? Van de nederlands maatschappij?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_32751193
-edit: doodsverwensing-

[ Bericht 94% gewijzigd door kLowJow op 02-12-2005 11:59:46 ]
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_32751254
Ok viajero, waar woont u, ik ken nogal wat hangjongeren die een hangplek nodig hebben, die zouden graag dag en nacht voor u huis gaan hangen, biedt u ze ook nog een kopje koffie aan?
pi_32751271
-edit: argumenten enzo a.u.b. Zo is het gewoon een flame -

[ Bericht 97% gewijzigd door kLowJow op 02-12-2005 12:04:54 ]
pi_32751323
Waarom toch altijd die noodzaak specifieke politici verantwoordelijk te stellen voor rechterlijke beslissingen? De rechter toetst simpelweg aan de wet. Gaat de politie volgens onze wet te ver dan moet daar iets aan gedaan worden. Simpel toch.

In dit geval helemaal bizar om Cohen de uitspraak van de rechter aan te rekenen, aangezien hij juist degene is die dit verstoringsbeleid heeft gesanctioneerd, waar de rechter dus tegenin gaat.
pi_32751427
quote:

Mijn mening:

En waarom mag de politie niet gaan en staan waar de politie denkt dat dat nodig is? Hoezo is dat een straf? De politie mag van mij best hun tijd verdoen met mij volgen, als ze bij mij voor de deur staan zal ik ze nog een kopje koffie aanbieden ook.

Ik heb liever dat ze dit soort verraadsters volgen dan dat ze zich tijdens spitsuur op Rotterdam CS opblazen met mij erbij..
A: Omdat de rechter dat zegt. Kortom: omdat het volgens de wet niet mag.

B: Huh? Wat bedoel je hier nu weer mee? Cohen heeft hier geen uitspraak over gedaan, maar de rechter. Je wilt gewoon Cohen bashen met argumenten die werkelijk helemaal nergens op slaan.

C: Daar ben ik het wel mee eens eigenlijk.
pi_32751452
quote:

Waarom is ze een verraadster
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:14:38 #9
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_32751581
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:08 schreef Reporter het volgende:

[..]

Kennelijk is iedere moslim(a) een vijand van de Nederlandse staat...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_32751616
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Kennelijk is iedere moslim(a) een vijand van de Nederlandse staat...
En dat is jouw mening? Of spreek je namens zijn gedachtegoed?
pi_32751667
quote:

Omdat de rechter dat oordeelde. Dat is het verschil tussen een democratie en een politiestaat.
quote:
Cohen heeft mede het verstoringsbeleid opgesteld, sukkel.
quote:
Ik heb liever dat de wetten van dit land worden uitgevoerd.
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:27:51 #12
111528 Viajero
Who dares wins
pi_32751847
quote:

Ok, die opmerking over Cohen klopt inderdaad niet. Te snel gelezen, sorry..

Ik ga hem editten.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_32751896
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:27 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ok, die opmerking over Cohen klopt inderdaad niet. Te snel gelezen, sorry..

Ik ga hem editten.
Je had alleen de titel gelezen
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:31:22 #14
111528 Viajero
Who dares wins
pi_32751921
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:30 schreef Reporter het volgende:

[..]

Je had alleen de titel gelezen
Nee, ook even snel over de tekst gescand.. te snel kennelijk.
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:31:50 #15
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32751934
Wat is er zo raar aan dat je mensen die niet verdacht (meer) zijn niet meer de hele dag in de gaten houdt en lastig valt .

Lijkt me voor een 10-jarige nog wel te begrijpen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_32752040
Als je iemand in de gaten wil houden, doe dat onopvallend.
Anders heeft het toch geen zin? Het is alleen maar vervelend.
Telefoongesprekken aftappen, agenten in burger <- dat zijn goede manieren.
En als na een maand niks is gevonden, gaat de politie maar wat nuttigs doen.
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:40:32 #17
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_32752147
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:16 schreef Reporter het volgende:

[..]

En dat is jouw mening? Of spreek je namens zijn gedachtegoed?
Zijn gedachtengoed. Het was dan ook een beetje sarcastisch bedoelt, kwam niet goed over.

Mijn mening is dat het belachelijk is dat volgens Cohen een middel als stalking gerechtvaardigd is om mogelijke terroristen te ontmoedigen. Doen ze dat ook met criminelen zo nadrukkelijk of is het alleen maar moslimpje-pesten?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_32752185
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:31 schreef Viajero het volgende:
Nee, ook even snel over de tekst gescand.. te snel kennelijk.
Geeft niet hoor, dat doen wel meer naïevelingen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:03:13 #19
111528 Viajero
Who dares wins
pi_32754054
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:08 schreef Reporter het volgende:

[..]

Omdat ze omgaat met, en sympathie heeft voor, mensen die aanslagen tegen Nederland beramen.

En nee, daar heb ik geen bewijzen of bronnen voor. Net zoals er op 9 Mei 1940 geen bewijzen of bronnen waren voor een Duitse aanval op Nederland. (Muv Hans Oster, maar die werd niet geloofd, mensen noemden hem een paniekschopper)
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:07:30 #20
111528 Viajero
Who dares wins
pi_32754166
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Zijn gedachtengoed. Het was dan ook een beetje sarcastisch bedoelt, kwam niet goed over.

Mijn mening is dat het belachelijk is dat volgens Cohen een middel als stalking gerechtvaardigd is om mogelijke terroristen te ontmoedigen. Doen ze dat ook met criminelen zo nadrukkelijk of is het alleen maar moslimpje-pesten?
Dat is niet mijn gedachtengoed. Leuk dat je even voor mij alle Moslims op een hoop gooit, maar zo simplistisch denk ik niet. Ik heb het over radicale Moslims die zich nadrukkelijk afkeren van onze staat en onze cultuur.

Je hebt wel gelijk dat ze dit ook met criminelen zouden moeten doen. Volgens mij gebeurt dat met sommige criminelen ook, maar nog niet voldoende.
pi_32754357
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:03 schreef Viajero het volgende:

En nee, daar heb ik geen bewijzen of bronnen voor. Net zoals er op 9 Mei 1940 geen bewijzen of bronnen waren voor een Duitse aanval op Nederland. (Muv Hans Oster, maar die werd niet geloofd, mensen noemden hem een paniekschopper)
Goeiendag zeg! Waarom haal je er nu opeens de Tweede Wereldoorlog bij?

Hoe ver wil je dit topic nog uit zijn verband rukken?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:17:20 #22
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_32754441
Ik ben uiteraard heel blij voor de Moslima, het is me zelden overkomen dat ik zo'n heerlijk gevoel kreeg om en nabij de aorta. Prachtig nieuws dit.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_32754485
En waarom ben je zo blij dan BSB?
eeeh
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:21:07 #24
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_32754540
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:19 schreef DaveHarris het volgende:
En waarom ben je zo blij dan BSB?
quote:
De rechter heeft het zogeheten verstoren van een moslima door de Amsterdamse politie verboden.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:22:57 #25
111528 Viajero
Who dares wins
pi_32754603
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:13 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Goeiendag zeg! Waarom haal je er nu opeens de Tweede Wereldoorlog bij?

Hoe ver wil je dit topic nog uit zijn verband rukken?
Omdat ik de vraag naar bronnen of bewijzen al zag aankomen. En omdat je in een oorlog niet altijd op bewijzen moet wachten.

Liever een radicaal anti-Nederlandse Moslima die wordt lastig gevallen dan 192 doden op Rotterdam CS omdat ze (of één van haar lieve vriendjes) zich opblaast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')