abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:03:10 #176
3415 Webby
1 omhoog!
pi_35599579
Je hebt ook getElementsByTagName()
Je kan dan in een globale variabele bijhouden hoeveel td's je hebt, of misschien in jou geval altijd de laatste selecteren dmv .length

Je krijgt dan iets in de trant van:

var myTable_all_tableCells = document.getElementById("myTable").getElementsByTagName("td");
var myTable_lastCell = myTable_all_tableCells[all_myTable_tableCells.length];

myTable_lastCell.innerHTML = displaySkillGroups();

[ Bericht 0% gewijzigd door Webby op 01-03-2006 11:51:15 (s/getElementsById/getElementById) ]
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:25:01 #177
3415 Webby
1 omhoog!
pi_35602057
btw je kan gewoon je object meegeven tussen je functies zie ik nu, je maakt hem aan in addRow
hier een untested addSkillGroups():

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
function addSkillGroups(e) {
  if (!e) return;

var newCell_skillGroup = e;
  var newSelect = newCell_skillGroup.appendChild(document.createElement('SELECT'));
  var skillGroups = new Array ("Choose skillgroup", "Atheletics", "Biotech", "Close Combat", "Conjuring", "Cracking", "Electronics", "Firearms", "Influence", "Mechanic", "Outdoors", "Sorcery", "Stealth", "Tasking");
  var newOptions;
  for (var i = 0; i < skillGroups.length; i++) {
     newOptions = new Option(skillGroups[i], i);
     newSelect.options.add(newOptions);
  }
}

function addRow() {
  var skillGroup = document.getElementById('skillGroups').insertRow(1);
  var newCell_skillGroup = skillGroup.insertCell(0);
  if (!addSkillGroups(newCell_skillGroup)) {
   //weet niet of het echt deleteCell is, 
   //maar het is wel zo netjes dat als je select insert een error geeft 
   //je ook de cell weer verwijderd
   skillGroup.deleteCell(0);
   //daarna false terug geven, die kan je opvangen en waarmee je 
   //een alert("addRow() failed") kan weergeven;
    return false;
  }

return true;
}

[ Bericht 20% gewijzigd door Webby op 01-03-2006 12:31:23 (added errorChecking routines) ]
pi_35639188
<form style="margin:0px; padding:0px;" enctype="multipart/form-data" name="search" id="1" action="index.php" method="get">
<input type="textfield" name="search" style="height:18px; font-size:10px;">
<a href="javascript:submit()">Search</a>
</form>

hij submit niet kijk ik ergens overheen?
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
  donderdag 2 maart 2006 @ 13:10:28 #179
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_35639477
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 13:00 schreef Desdinova het volgende:
<form style="margin:0px; padding:0px;" enctype="multipart/form-data" name="search" id="1" action="index.php" method="get">
<input type="textfield" name="search" style="height:18px; font-size:10px;">
<a href="javascript:submit()">Search</a>
</form>

Nogal, je spreekt submit() nu aan alsof het een normale functie is maar het is een methode van het form. Probeer dit: <a href="javascript:document.search.submit()">Search</a> Als dat niet werkt kan je eerst proberen je input een andere name te geven, deze is namelijk hetzelfde als die van je form.
&lt;tsjsieb&gt; maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_35639844
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 13:10 schreef R-Mon het volgende:

[..]

Nogal, je spreekt submit() nu aan alsof het een normale functie is maar het is een methode van het form. Probeer dit: <a href="javascript:document.search.submit()">Search</a> Als dat niet werkt kan je eerst proberen je input een andere name te geven, deze is namelijk hetzelfde als die van je form.
werkt thanks.

ik zou toch zweren dat ik ooit gewoon javascript:submit() heb gebruikt voor een formsubmit..
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_35640565
Dat kan als je zelf een functie submit maakt
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  donderdag 2 maart 2006 @ 13:52:21 #182
3415 Webby
1 omhoog!
pi_35640687
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 13:10 schreef R-Mon het volgende:

[..]

Netter is document.forms["search"].submit();
pi_35662172
Superrembo je had het over uitlezen van alle li's... nu zit ik even met wat anders... ik wil graag alle divs die beginnen met m_* uitlezen.. dus m_data, m_settings etc... hoe kan ik dat doen? heb al wat nagezocht maar kan weinig vinden
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_35668098
  vrijdag 3 maart 2006 @ 08:58:11 #185
3415 Webby
1 omhoog!
pi_35668690
1
2
3
4
5
6
7
8
9
var all_listItems = document.getElementsByTagName("li");
//eventueel alle li's uit een container (ul) die een id heeft: document.getElementById("liContainer").getElementsByTagName("li");

for (i = 0; i < all_listItems.length; i++) {
  listItemName = all_listItems[i].name;
  if (listItemName.substring(0, 2) = "m_") {
    //maybe eerst nog checken of er wel een .name is en maybe moet die 2 wel een 1 zijn, ik ben net wakker
  }
}
  vrijdag 3 maart 2006 @ 09:06:05 #186
33189 RM-rf
1/998001
pi_35668826
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 13:00 schreef Desdinova het volgende:

[..stukje code voor een form met de submit in javascript ...]

Ja, je gebruikt javascript voor iets dat helemaal niet nodig is....
1
2
3
4
5
6
7
<form style="margin:0px; padding:0px;" 
   enctype="multipart/form-data" name="search" 
   id="IDattribuut_mag_nooit_alleen_een_getal_bevatten" 
   action="index.php" method="get">
<input type="textfield" name="search" style="height:18px; font-size:10px;">
<button type="submit">Search</button>
</form>

is gewoon het allerbeste, omdat dat altijd werkt, zelfs bij useragents die geen javascript ondersteunen ....

als je de 'search'-knop een speciaal 'uiterlijk' wilt geven, kun je dat gewoon doen door aan BUTTON CSS-styles te geven, probeer bv de border weg te halen en achtergrondkleur en je houdt een 'gewoon' element over dat er niet meer uitziet als button
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_35669392
Webby, tnx!.. heb weer wat geleerd maar zit nu met een kleine error

1
2
3
        listItemName = all_listItems[i].id;
        if (listItemName.substring(0, 2) = "m_") 
        {

geeft in FF

1
2
3
Fout: invalid assignment left-hand side
Bronbestand: file:///D:/09382409282/javascript.js
Regel: 9

en regel 9 is de laatste regel (substring) heb je een idee?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_35669462
tuurlijk ik ben ook nog maar net wakker
Like trump...
pi_35672959
Ik weet dat php's eval zorgvuldig gebruikt moet worden ivm de veiligheid, maar hoe zit dat met javascripts eval? Kan dat op eenofandere manier misbruikt worden?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:01:11 #191
33189 RM-rf
1/998001
pi_35673145
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:54 schreef Nevermind het volgende:
Ik weet dat php's eval zorgvuldig gebruikt moet worden ivm de veiligheid, maar hoe zit dat met javascripts eval? Kan dat op eenofandere manier misbruikt worden?
PHP en Javascript zijn compleet anders, de 'onveiligheid' bij PHP heeft te maken met bv code-injection e.d. en ja, daar is 'eval' nogal kwetsbaar voor ...

Bij javascript is dat niet nodig, clientisde scripting is niet kwetsbaar voor code injection ....
gewen jezelf liever af om te snel en te makkelijk PHP en Javascript te vergelijken (imho beperk je vooral je zicht op de werking en mogelijkheden van javascript ermee).

Een tweede punt is echter dat er eigenlijk vrijwel nooit nut is om 'eval' te gebruiken bij javascript, en vrijwel iedere situatie waar iemand eval zou willen gebruiken, meestal veel effectiever met andere middelen gedaan kan worden (bv DOM en standaard collections...)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_35673333
quote:
gewen jezelf liever af om te snel en te makkelijk PHP en Javascript te vergelijken
Niet overdrijven, ik weet prima het verschil tussen beide en heb al jaren ervaring met php. Er zit alleen goed in mijn hoofd gestampt "eval == evil", vandaar dat ik even navraag doe.

Bedankt voor de rest van je post
quote:
Een tweede punt is echter dat er eigenlijk vrijwel nooit nut is om 'eval' te gebruiken bij javascript, en vrijwel iedere situatie waar iemand eval zou willen gebruiken, meestal veel effectiever met andere middelen gedaan kan worden (bv DOM en standaard collections...)
Hoe zit het met de ondersteuning van eval? Kan elke moderne browser daar mee omgaan?

-edit-
verkeerde quote
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:16:43 #193
33189 RM-rf
1/998001
pi_35673639
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:07 schreef Nevermind het volgende:

Hoe zit het met de ondersteuning van eval? Kan elke moderne browser daar mee omgaan?
Ecmascript is een standaard (Ecma-262)... overigens voldoet bv Actionscript (van Flash) ook aan deze standaard, alswel naar ik meen applescript en is het toe te passen als programma interne taal in bv programma's als MM Dreamweaver en Adobe Photoshop...
http://www.ecma-internati(...)ECMA-ST/Ecma-262.pdf

Eval is een global function al sinds de allereerste Ecma-specificatie, dus iedere useragent dient dit gewoon te ondersteunen ....

Maar ik blijf erbij dat enkeleen slechte programmeur/scripter erop terugvalt, en er _altijd_ betere alternatieven zijn voor gebruik van 'eval'..

overigens, het valt me op dat je het verschil tussen javascript en PHP zegt te kennen, 'omdat je jarenlang ervaring hebt met PHP' ... ik heb zelf niet een al te hoge pet op van PHP en mensen die het veelvuldig toepassen ...... mijn ervaring is dat zulke mensen veelal allerhande programmeer-technieken terugbrengen tot wat ze kennen van PHP, wat m.i. een nogal beperkte 'platte' scripting-engine is ... erg geschikt voor 'snelle scripting georienteerde request-based web-oplossingen, maar met weinig ruimte voor complexere methodes ... maar dat mag je verder zelf ontdekken
pi_35674139
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:16 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Maar ik blijf erbij dat enkeleen slechte programmeur/scripter erop terugvalt, en er _altijd_ betere alternatieven zijn voor gebruik van 'eval'..
Ik ben dan ook zeker geen professioneel developer Ik zie het probleem eigenlijk niet. Eerder in het topic werd AJAX me al aangeraden, en inderdaad, dat zou een nettere oplossing zijn. Maar een hele javascriptlibrary toevoegen in plaats van een paar regels die wellicht niet zo netjes zijn, terwijl het resultaat hetzelfde is, vind ik dan weer niet logisch. Zolang er geen javascripterrors komen ben ik tevreden, althans, voor dit hobbieproject dan.
pi_35694867
Ik heb weer een leuke, ik zal het SuperRembo weer eens javascript te discussieren en hij zij dat de volgende zaken beter konden.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
    var a   = path.split("\\");
    var str = "";

// loop iedere 'split' van /
    for(i in a)
    {
        // loop .length -1
        if (i != (a.length -1))
        {
            // voeg de split toe + een /
           str = str + a[i] + "/" ;
        }
    }

nu hebben we al iets van dit, maar natuurlijk werkt dat niet.

1
2
3
4
5
6
    // replace \ naar /
    var str = path.replace(/\\/g, '/');
    // splitten op /, laatste verwijderen en weer joinen..
    str = str.split('/');
    delete str[str.length];
    str = str.join

het doel!. ik heb bv c:\windows\temp\bestandje.zip en wil dit veranderen naar c:/windows/temp en de rest dus verwijderen en backslashes veranderen naar de slash.. iemand een idee?
Like trump...
pi_35695667
Zo dus

1
2
path = path.replace(/\\/g, '/');// Backslash => forward slash
path = path.replace(/\/[^/]*$/, '');// Strip file name
pi_35711594
Yep! het werkt idd... maar kun je ook vertellen wat die 2e doet?
Like trump...
pi_35712293
Vervang alles vanaf de slash (ge-escaped, dus \/), gevolgd door 0 of meer (*) tekens die geen slash zijn ([^/]) tot het einde van de string ($), door een lege string ('').
pi_35733669
ik snap het nu.

Mooi dan heb ik natuurlijk weer de volgende, mijn projectje vodert namelijk al aardig!

Reeds ben ik bezig met een scriptje die checkboxjes van een bepaald type moet checken/unchecken.. nu zat ik dus met het idee
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
function uncheck(type)
{
    // type kan drop, create of insert zijn.

var all_listItems = document.getElementsByTagName("input");

for (i = 0; i < all_listItems.length; i++) 
    {
        listItemName = all_listItems[i].id;
        // is er ook een soort stristr (zoals php? want dan kan ik zoeken op [drop] of [create] of [insert] en daarop moet ik zoeken.
    }
}

Zelf ben ik al wat meer wezen spelen maar .match werkt niet, want ik weet niet hoe ik de 'naam' van de input moet achterhalen.. oftewel de name=mysql[tabel][drop]? iemand een idee hoe je dat doet?

[ Bericht 7% gewijzigd door Chandler op 05-03-2006 11:01:05 ]
Like trump...
  zondag 5 maart 2006 @ 11:21:47 #200
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_35734110
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:49 schreef Chandler het volgende:
ik snap het nu.

Mooi dan heb ik natuurlijk weer de volgende, mijn projectje vodert namelijk al aardig!

Reeds ben ik bezig met een scriptje die checkboxjes van een bepaald type moet checken/unchecken.. nu zat ik dus met het idee
[ code verwijderd ]
probeer
1var output = str.substring( str.search(/\[drop\]/i))

[ Bericht 8% gewijzigd door ralfie op 05-03-2006 12:05:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')