1 2 3 | Bronbestand http://fok.chillosophy.nl/layout3.html Regel 236 |
1 |
Daarom hebben ze tevens een idquote:Op dinsdag 25 april 2006 11:09 schreef Scorpie het volgende:
je moet ze geen name geven, maar een id. Daarom heet het ook ElementById
OMFG!quote:Op dinsdag 25 april 2006 12:26 schreef Webby het volgende:
Maar je hebt de td met de iframes het id "tabbox" en daar zet je vervolgens via addTab html in welke geen iframes bevat, waardoor frame0 helemaal niet bestaat, plaats je id eens 1 td omhoog
Omdat ik een cssnewbie benquote:Op dinsdag 25 april 2006 12:38 schreef Webby het volgende:
En als je zonodig de pseudoclass :hover wilt gebruiken, waarom gebruik je dan gaan a tags die je met style display:block vormt ?
Geef eens de kortst mogelijke code waarmee je dit probleem hebtquote:Op maandag 1 mei 2006 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Korte vraag
ik een var betaling gedeclareerd.
Als ik die met een document.write ergens in mijn html zet, komt deze ook netjes terug.
Maar ik krijg hem niet ge-alert in een onclick wat ik ook probeer, ik krijg of niets terug of ik krijg[ object nodelist] als alert terug
Eh...quote:Op maandag 1 mei 2006 21:28 schreef JeRa het volgende:
[..]
Geef eens de kortst mogelijke code waarmee je dit probleem hebtkan goed zijn dat het een scope-probleem is bijvoorbeeld.
1 |
Die alert is javascript en betaling ook, dus waarom plak je het als strings aan elkaar?quote:Op maandag 1 mei 2006 21:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Een regel lager staat een input type="button" welke op een onClick="alert(''+betaling+'');" moet doen.
En die geeft een object.
betaling is een variabele en alert is een functie. Ook in javascript horen vars buiten quotes.quote:Op maandag 1 mei 2006 21:37 schreef Litpho het volgende:
[..]
Die alert is javascript en betaling ook, dus waarom plak je het als strings aan elkaar?
Zou onClick="alert( betaling );" niet het gewenste resultaat moeten opleveren?
1 2 3 4 5 | <td><input type="radio" name="betaling" onChange="setGoal('test')" />methode 1 <input type="radio" name="betaling" onChange="setGoal('test2')" />methode 2 </td> </tr> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | <td><input type="radio" name="betaling" onChange="setGoal('test')" />methode 1 <input type="radio" name="betaling" onChange="setGoal('test2')" />methode 2 </td> </tr> <tr> <td><input type="button" value="Bestellen" onClick="alert(betaling);" /> </td> </tr> |
Doe je met php dan ook het volgende?quote:Op maandag 1 mei 2006 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
betaling is een variabele en alert is een functie. Ook in javascript horen vars buiten quotes.
1 2 | echo(''.$test.''); |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | <html> <head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=windows-1250"> <meta name="generator" content="PSPad editor, www.pspad.com"> <title></title> <script type="text/javascript" src="drag.js"></script> </head> <body> <div id="drag" style="position: absolute; left: 100px; top: 100px; height: 200px; width: 200px; background-color: #fff000;"></div> </body> </html> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 | var x = 0; var y = 0; if (!ie) document.captureEvents(Event.MOUSEMOVE) document.onmousedown = set_drag; document.onmouseup = reset_drag; function set_drag(){ document.onmousemove = drag; } function reset_drag(){ document.onmousemove = null; } function drag(e) { var div = document.getElementById('drag'); if (ie) { x = event.clientX + document.body.scrollLeft; y = event.clientY + document.body.scrollTop; } else { x = e.pageX; y = e.pageY; } var width = parseInt(div.style.width); var height = parseInt(div.style.height); //var xin = (x - (parseInt(div.style.left))); //var yin = (y - (parseInt(div.style.top))); x = (x < 0) ? 0 : x - (width / 2); y = (y < 0) ? 0 : y - (height / 2); div.style.top = y; div.style.left = x; return true; } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 | public class Class1 extends TekenApplet { double hoek; public void initialiseer() { maakAnimatieMogelijk(); achtergrondkleur("blauw"); } public void tekenprogramma() { links(hoek); vierkant(100); links(hoek); vierkant(50); penUit(); vooruit(75); rechts(90); vooruit(25); rechts(90); penAan(); links(hoek); vierkant(50); } void vierkant(double z) { penUit(); vooruit(z/2); rechts(90); vooruit(z/2); vulAan("oranje"); rechts(90); vooruit(z); rechts(90); vooruit(z); rechts(90); vooruit(z); rechts(90); vooruit(z); vulUit(); } public void animatie() { while(animatieLopend()) { hoek = hoek + .5; tekenOpnieuw(); } } } |
java != javascriptquote:Op woensdag 7 juni 2006 13:57 schreef joupee het volgende:
Ik ben bezig met een beetje java, maar ik kom er niet uit.
Het is de bedoeling dat er een vierkant ronddraait en dat er dan op de hoekpunten kleinere vierkantjes ronddraaien. De code zit er tot nu toe als volgt uit:
[ code verwijderd ]
Het probleem nu is dat de kleinere vierkantjes aan elkaar gekoppeld zitten en ik heb geen flauw idee hoe ik dit kan verhelpen...
Iddquote:Op woensdag 7 juni 2006 14:04 schreef mschol het volgende:
[..]
java != javascript
dus ik zou als ik jou was een apert topic openen
hmm.. dus echt een dummie he, ik snap niet eens wat je hiermee bedoeltquote:Op woensdag 7 juni 2006 14:04 schreef mschol het volgende:
[..]
java != javascript
dus ik zou als ik jou was een apert topic openen
dit topic gaat over javascript, een scripting taal voor webpaginas, wat totaal iets anders is als Java, wat een programmeertaal is. Zoek even verder en je zult een centraal Java topic vindenquote:Op woensdag 7 juni 2006 14:14 schreef joupee het volgende:
[..]
hmm.. dus echt een dummie he, ik snap niet eens wat je hiermee bedoelt![]()
oke.. toch bedanktquote:Op woensdag 7 juni 2006 14:19 schreef ralfie het volgende:
[..]
dit topic gaat over javascript, een scripting taal voor webpaginas, wat totaal iets anders is als Java, wat een programmeertaal is. Zoek even verder en je zult een centraal Java topic vinden
Iemand die mijn probleem snapt en kan helpen?quote:Op woensdag 7 juni 2006 06:26 schreef fokME2 het volgende:
Ik wil graag een divje kunnen draggen, op het moment kan ik de div 'vastpakken' en gaat slepen.
Als je met het divje gaat slepen, dan blijft je muis altijd in het midden van de div. Ik wil echter dat de muis op de plaats blijft waar ik de div 'vastpakte'.
html:
[ code verwijderd ]
javascript:
[ code verwijderd ]
Ik heb het al geprobeerd door ipv de helft van de width van de div, de 'xin' van de x af te trekken. Dit klopt echter niet, want:
x - parsint(div.style.left) = x - xin
xin = parseint(div.style.left), dus dan wordt er niet meer 'gedragged'.
Iemand een oplossing voor mijn probleem?![]()
quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:06 schreef fokME2 het volgende:
[..]
Iemand die mijn probleem snapt en kan helpen?![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 | <html> <head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=windows-1250"> <meta name="generator" content="Microsoft FrontPage 4.0"> <title></title> <script type="text/javascript" src="drag.js"></script> </head> <body> <div id="drag" onmousedown="startdragging(event)" onmouseup="stopdragging()" style="position: absolute; left: 100px; top: 100px; height: 200px; width: 200px; background-color: #fff000;"></div> <script type="text/javascript"> function stopdragging() { document.onmousemove=null; } var xrel=0; var yrel=0; function startdragging(e) { var div=document.getElementById('drag'); var x=0; var y=0; if (document.all) { x = event.clientX + document.body.scrollLeft; y = event.clientY + document.body.scrollTop; } else { x = e.pageX; y = e.pageY; } xrel=x-parseInt(div.style.left); yrel=y-parseInt(div.style.top); document.onmousemove=drag; } function drag(e) { var div = document.getElementById('drag'); if (document.all) { x = event.clientX + document.body.scrollLeft; y = event.clientY + document.body.scrollTop; } else { x = e.pageX; y = e.pageY; } div.style.left=x-xrel; div.style.top=y-yrel; } </script> </body> </html> |
Wat is je probleem daarmee? Eventueel voeg je het later dmv. javascript toe aan het elementquote:Op woensdag 7 juni 2006 16:09 schreef fokME2 het volgende:
Ik wilde juist vermijden om met onmousedown en onmouseup in de html te werken, maar volgens mij zit er niet veel anders op?
cache. daar kun je omheen door een random waarde mee te sturenquote:Op woensdag 7 juni 2006 15:27 schreef mschol het volgende:
ik zit nou al even te klooien met ajax (wat mij opzich wel een leuke techniek lijkt)
en ik wilde eigenlijk weten of mensen hier nog goede (duidelijke) nederlandse tutorials hierover weten..
en weet iemand wat ik kan doen tegen het feit dat wanneer ik op een link klik in IE dat de eerste ker hij wel netjes de pagina veranderd maar de 2de klik op een link doet ie niks?
hmmm oke ga ik even naar kijken...quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:59 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
cache. daar kun je omheen door een random waarde mee te sturen(of een no-cache header, maar dat heb ik nog niet geprobeerd)
1 |
ik heb nl. met AJAX een chat ingebouwd in een site. Alles werkte mooi in firefox maar ik kreeg klachten dat het in IE niet werkte. Toen ik keek zag ik dat de betreffende div wel opnieuw ingevuld werd met een nieuwe innerHTML, maar dat de code die erin kwam hetzelfde bleef. Een random (idd met math.random()) toegevoegd en alles werkte mooi.quote:Op woensdag 7 juni 2006 18:08 schreef mschol het volgende:
[..]
hmmm oke ga ik even naar kijken...
--edit--
[ code verwijderd ]
ik heb het stukje code met Math.random() toegevoegd maar helaas helpt dit niet..
een no-cache header kan ik nog even naar kijken..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | { try { xmlhttp = window.XMLHttpRequest ? new XMLHttpRequest(): new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP"); } catch (e) { } xmlhttp.onreadystatechange = function() { if ((xmlhttp.readyState == 4) && (xmlhttp.status == 200)) { document.getElementById(divname).innerHTML = xmlhttp.responseText; } } xmlhttp.open("GET", dest); xmlhttp.send(null); } function timedCount() { var t; loadurl('chat.php?p=' + Math.floor(Math.random()*50000), 'chatmsgs'); t=setTimeout("timedCount()",3000); } |
ik ga eens kijken wat ik darmee kan..quote:Op woensdag 7 juni 2006 18:22 schreef DionysuZ het volgende:
Mijn (werkende) code:
[ code verwijderd ]
ik ga dat in mijn geval ook even proberenquote:Op woensdag 7 juni 2006 18:27 schreef JeRa het volgende:
De netste oplossing lijkt me toch de juiste headers meesturen in het PHP-bestand, want zo'n random waarde is wel erg hackish
Van deze pagina:
[ code verwijderd ]
en het werktquote:Op woensdag 7 juni 2006 18:32 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ik ga dat in mijn geval ook even proberentnx
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | function createrequestobject() { req = false; // branch for native XMLHttpRequest object if(window.ActiveXObject) { try { req = new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP"); } catch(e) { try { req = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP"); } catch(e) {} } } else if(window.XMLHttpRequest) { req = new XMLHttpRequest(); } if( !req) { return false; } return req; } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | function sndreq(action) { if(http) { http.onreadystatechange = handleresponse; http.open('GET','data.php?id='+ action, true); http.send(null); } } function handleresponse() { if (http.readyState == 4) { // only if "OK" if (http.status == 200) { //things to do for correct display display(); return true; } else { alert("There was a problem retrieving the data:\n" + http.statusText); } } } function display() { document.getElementById('content').innerHTML = http.responseText; return true; } |
1 |
Okok, doe het wel metquote:Op woensdag 7 juni 2006 17:13 schreef JeRa het volgende:
[..]
Wat is je probleem daarmee? Eventueel voeg je het later dmv. javascript toe aan het element
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 | var yrel = 0; var obj = null; function startdragging(e, id){ var x = 0; var y = 0; obj = document.getElementById(id); if(document.all){ x = event.clientX + document.body.scrollLeft; y = event.clientY + document.body.scrollTop; } else { x = e.pageX; y = e.pageY; } xrel = x - parseInt(obj.style.left); yrel = y - parseInt(obj.style.top); obj.style.cursor = 'move'; document.onmousemove = drag; } function stopdragging(){ obj.style.cursor = 'default'; document.onmousemove = null; } function drag(e) { // var obj = document.getElementById('drag'); if (document.all) { x = event.clientX + document.body.scrollLeft; y = event.clientY + document.body.scrollTop; } else { x = e.pageX; y = e.pageY; } obj.style.top = y - yrel; obj.style.left = x - xrel; return true; } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | <html> <head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=windows-1250"> <meta name="generator" content="PSPad editor, www.pspad.com"> <style type="text/css"> <!-- .cholder{ position: absolute; width: 200px; background-color: #fff000; cursor: default; } --> </style> <title></title> <script type="text/javascript" src="drag.js"></script> </head> <body> <div id="drag" class="cholder" onmousedown="startdragging(event, 'drag');" onmouseup="stopdragging();" style="left: 100px; top: 100px;">a</div> <div id="draga" class="cholder" onmousedown="startdragging(event, 'draga');" onmouseup="stopdragging();" style="left: 300px; top: 300px;">b</div> </body> </html> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |