abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32732063
Onderhandelen over de prijs in de horeca.

Eergisteren zag ik op TV bij de ergenissen top 5 in Amsterdam (Mens erger je niet!) dat veel mensen zich ergeren aan de prijzen in de horeca. Niets nieuws trouwens, maar zij lieten zien dat een aantal mensen van een vergelijkingssite de stad in ging en probeerde te onderhandelen. het had tot resultaat dat ze er een stuk gebak bij kregen, of een koekje, maar van de prijs kregen ze niets af.
Nu vraag ik mij dus af, waarom onderhandelen we niet gewoon. 2,60 voor een kop capuccino lijkt me wel heel erg duur. Wanneer we nu massaal zeggen, ik doe het voor 2,20 en anders niet, dan moeten horeca-zaken zich wel gaan afvragen of het niet anders kan. Lijkt me beter dan wanneer we massaal wegblijven, het cafe of restuarant failliet gaat en en iemand anders het weer op dezelfde manier probeert. Hier worden maar weinig mensen beter van!!
Wij Nederlanders zijn toch zo bijdehand, gebruik je voice en zorg er voor dat er wordt geluisterd. Dan hoef je je ook niet meer te ergeren.
Voor de liefhebbers: welke scenario is denkbaar als onderhandelen belangrijk wordt in onze samenleving, zegt je baas dan na een dag werken:'je hebt wel erg rustig aan gedaan vandaag, ik betaal je maar de helft uit', zeg je in de bioscoop:'de film was veel minder goed dan ind e aankondiging staat, ik wil de helft terug, etc. etc.
Nog meer voorbeelden, en wat zijn uiteindelijk de gevolgen??
pi_32732334
quote:
Op donderdag 1 december 2005 18:14 schreef TheRev het volgende:

Voor de liefhebbers: welke scenario is denkbaar als onderhandelen belangrijk wordt in onze samenleving, zegt je baas dan na een dag werken:'je hebt wel erg rustig aan gedaan vandaag, ik betaal je maar de helft uit', zeg je in de bioscoop:'de film was veel minder goed dan ind e aankondiging staat, ik wil de helft terug, etc. etc.
Nog meer voorbeelden, en wat zijn uiteindelijk de gevolgen??
Nee, onderhandelen gaat altijd vooraf.... nooit achteraf
uit een aspergernest
pi_32732560
Onderhandelen gaat altijd vooraf.... nooit achteraf

Kan wel zijn of het vaak zo gaat, maar waarom zou het niet anders kunnen? Bij een product kan je vaak wel een goede inschatting maken, maar bij een dienst wordt dat al moeilijker.
Maar laten we het bij de horeca houden.
pi_32732895
gewoon boycotten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')