abonnement Unibet Coolblue
pi_34558844
zo ik ben ook weer unbanned
zijn er mensen die het nummer untitled I kunnen spelen van keane, op het album Hopes and Fears?
niet omdat ik dat ga spelen met een band ofzo, maar gewoon omdat ik het een SUPER vet nummer vind en de drum super is, echt super goed.

ik krijg die bas maar niet voor elkaar
pi_34560028
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:49 schreef DPXMT het volgende:
Ikke wel..
Ik heb thuis een roland TD6-V staan, heel fijn ding, stuk steviger en met betere instellingsmogelijkheden en sounds dan die van hayman oid. Als je voor een E-kit gaat kan je het beste even doorsparen en voor bijvoorbeeld de 'goedkoopste' series van Roland of Yamaha gaan. Deze kits zijn tweedehands btw nog vrij waardevast, das ook weer handig

*edit* Ik zie net dat je op die links allemaal combinaties van de hardware van het ene merk en de module van het andere merkt hebt. Is het niet handiger om gewoon alles van hetzelfde merk te kopen?
Nee, dan ben je weer erg duur uit
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 23:51:28 #253
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_34566239
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 20:09 schreef C2C het volgende:
zo ik ben ook weer unbanned
zijn er mensen die het nummer untitled I kunnen spelen van keane, op het album Hopes and Fears?
niet omdat ik dat ga spelen met een band ofzo, maar gewoon omdat ik het een SUPER vet nummer vind en de drum super is, echt super goed.

ik krijg die bas maar niet voor elkaar
Als je hem een paar keer goed luisterd en langzaam speelt dan moet het je wel lukken lijkt mij.

het is geen moeilijke beat vind ik. Maar wel een beat met discipline.
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
  zaterdag 28 januari 2006 @ 23:53:23 #254
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_34566325
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:49 schreef DPXMT het volgende:
Ikke wel..
Ik heb thuis een roland TD6-V staan, heel fijn ding, stuk steviger en met betere instellingsmogelijkheden en sounds dan die van hayman oid. Als je voor een E-kit gaat kan je het beste even doorsparen en voor bijvoorbeeld de 'goedkoopste' series van Roland of Yamaha gaan. Deze kits zijn tweedehands btw nog vrij waardevast, das ook weer handig

*edit* Ik zie net dat je op die links allemaal combinaties van de hardware van het ene merk en de module van het andere merkt hebt. Is het niet handiger om gewoon alles van hetzelfde merk te kopen?
De pads van millenium schijnen niet veel te verschillen dan die van de roland uitvoering. Het is een soort van b merk. De millenium pads passen overgens bij Roland modules en bij Yamaha modules.
Een millenium kit met een roland td03 module kost 600 euro. complete roland kit (met rack) kost 999 euro. is wel weer verschil maarja. Het is puur om thuis te oefenen.
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_34567507
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 23:51 schreef dazzled het volgende:

[..]

Als je hem een paar keer goed luisterd en langzaam speelt dan moet het je wel lukken lijkt mij.

het is geen moeilijke beat vind ik. Maar wel een beat met discipline.
ja maar langzaam kan ik hem wel spelen, maar die 3dubbele bas is bijna onmogenlijk op het tempo van het album
  zondag 29 januari 2006 @ 14:07:03 #256
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_34579140
quote:
Op zondag 29 januari 2006 00:28 schreef C2C het volgende:

[..]

ja maar langzaam kan ik hem wel spelen, maar die 3dubbele bas is bijna onmogenlijk op het tempo van het album
Ik kan maar 1 ding zeggen.
Blijven oefenen.
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_34656719
quote:
Op zondag 29 januari 2006 14:07 schreef dazzled het volgende:

[..]

Ik kan maar 1 ding zeggen.
Blijven oefenen.
ik kan hem nu alleen nog niet op het temp van de cd
pi_34657541
Tja...blijven oefenen

Ik kon sommige nummers eerst ook niet op het originele tempo...nu lukt dat wel
pi_34657716
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:54 schreef CasB het volgende:
Tja...blijven oefenen

Ik kon sommige nummers eerst ook niet op het originele tempo...nu lukt dat wel
normale nummers, zoals de meeste nummers van rhcp lukken me wel met gemak, ook ver boven het orginele tempo...
maar deze beat moet gewoon super strak zijn
pi_34659100
tis niet zo moeilijk, maar heb aardig wat punkrock gespeelt a la NOFX en Undeclinable en dan krijg je die snelle kicks wel onder de knie.

welk nummer ook een uitdagende kickdrum heeft is 'hold the line' van toto.....het tempo is laag maar moeilijker dan het nummer van keane....altijd leuk om te spelen
pi_34689068
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:58 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Omdat die mongolen in Amerika zo lopen te zeiken doen mijn favoriete tab sites het niet meer

Weet iemand nog andere goede niet Amerikaanse tab site's?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  woensdag 1 februari 2006 @ 19:17:09 #262
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_34689438
hey een drummerstopic
ik drum ook
tvp
pi_34690733
Heeft iemand nog leuke (makkelijke) dubbel-base oefeningen??
Ik heb wel wat gevonden (rr ll rr ll enz.) maar het wil niet echt vlotten.

En ik wil echt Vader, Massemord, Blood Red Throne en The Legion mee kunnen drummen (vooral aangezien ik het me me handen "wel" haal)
  woensdag 1 februari 2006 @ 21:11:13 #264
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_34693891
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:54 schreef MarsX het volgende:
Heeft iemand nog leuke (makkelijke) dubbel-base oefeningen??
Ik heb wel wat gevonden (rr ll rr ll enz.) maar het wil niet echt vlotten.

En ik wil echt Vader, Massemord, Blood Red Throne en The Legion mee kunnen drummen (vooral aangezien ik het me me handen "wel" haal)
alle oefeningen die je met je handen kan doen, kun je ook op je db oefenen mocht je super willen worden wat techniek betreft.

Ik heb hele tijd db gespeeld, maar gewoon puur voor de snelheid, maar doordat ik helemaal ben veranderd wat stijl betreft heb ik al half jaar geen db meer gespeeld. Bevalt me prima zo eigenlijk.
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_34700921
quote:
Ik heb hele tijd db gespeeld, maar gewoon puur voor de snelheid, maar doordat ik helemaal ben veranderd wat stijl betreft heb ik al half jaar geen db meer gespeeld. Bevalt me prima zo eigenlijk.
Hee dat had ik ook: jaren geleden DB-pedaal gekocht, net zo lang tot ik het kon, en nu ligt dat ding alweer een jaar werkeloos in mijn handige-drumspullen-tas .. DB heb ik niet nodig voor wat ik tegenwoordig speel.
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:54:40 #266
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_34708906
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 23:55 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Hee dat had ik ook: jaren geleden DB-pedaal gekocht, net zo lang tot ik het kon, en nu ligt dat ding alweer een jaar werkeloos in mijn handige-drumspullen-tas .. DB heb ik niet nodig voor wat ik tegenwoordig speel.
Haha, jups dit verhaal komt mij heel bekend voor.

En dan kun je eindelijk db. En ook goed, heb je eindelijk bereikt wat je een jaar geleden zo graag wilde bereiken. En dan kom je erachter dat swingent spelen veel leuker is, hehehe. En dat je meer variatie uit je hihat kan halen in combi met een enkele bass dan db.
Ik vind dat veel drummers die DB spelen vaak teveel gebruik maken en willen maken.
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_34716396
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:54 schreef dazzled het volgende:

[..]

Haha, jups dit verhaal komt mij heel bekend voor.

En dan kun je eindelijk db. En ook goed, heb je eindelijk bereikt wat je een jaar geleden zo graag wilde bereiken. En dan kom je erachter dat swingent spelen veel leuker is, hehehe. En dat je meer variatie uit je hihat kan halen in combi met een enkele bass dan db.
Ik vind dat veel drummers die DB spelen vaak teveel gebruik maken en willen maken.
Ach, natuurlijk hangt dit heel erg af van je muziek smaak, in de meeste metal nummers is dubbelbas bijna niet weg te denken, en zonder klinkt het opeens heel anders (natuurlijk ook de reden waarom mensen andere genres gaan compeneren leidend tot hardcore enz.)

En toch vind ik niet dat veel drummes die DB spelen daar (te) vaak gebruik van maken, dat is natuurlijk je eigen mening, wel vind ik dat de stereo typen metal bandjes (Slipknot en dat soort meer) dat wel doen denken.
pi_34717524
Mwha ik heb ook een db-pedaal maar ik gebruik m eigenlijk puur als hulpmiddel, soort extra arm. Bij dingen als eindfills is het wel erg handig . In de muziek die ik speel gebruik in m ook bijna niet, maar ik mis m wel als k een keertje een enkel pedaal heb aangesloten
  donderdag 2 februari 2006 @ 18:54:56 #269
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_34721250
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 16:20 schreef MarsX het volgende:

[..]

Ach, natuurlijk hangt dit heel erg af van je muziek smaak, in de meeste metal nummers is dubbelbas bijna niet weg te denken, en zonder klinkt het opeens heel anders (natuurlijk ook de reden waarom mensen andere genres gaan compeneren leidend tot hardcore enz.)

En toch vind ik niet dat veel drummes die DB spelen daar (te) vaak gebruik van maken, dat is natuurlijk je eigen mening, wel vind ik dat de stereo typen metal bandjes (Slipknot en dat soort meer) dat wel doen denken.
Db is idd ook heel erg afhankelijk van het soort genre. Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik heb zelf in een deathmetal band gezeten. En blastbeats en supersnelle db er onder waren inderdaad niet weg te denken.
Het langzamerhand wegdoen van m'n db kwam omdat ik in een Hardcorepunk band terecht kwam.
Toen kwam ik in de Rocknroll terecht.
Ik koop nu liever een goeie hihat stand dan een db pedaal. Maarja, geen enkele drummer is gelijk.
Dat het is hetzelfde als charlie watts met terry bozzio vergelijken.
Muzikanten moet je niet gaan vergelijken vind ik zelf. Je speelt wat je kunt spelen. Als je maar met passie speelt en lol natuurlijk, hhehe.

Wow wat een preek. bleerg, hahaha
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_34810078
quote:
Wow wat een preek. bleerg, hahaha
Ach who cares .. dominee
  dinsdag 7 februari 2006 @ 11:43:33 #271
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_34823368
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:57 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ach who cares .. dominee
Volgens mij zijn er maar weinig mensen die hier echt wat neerzetten of begrijp ik dat verkeerd.

duurt echt eeuwen voordat er iemand reageerd hier
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_34835762
er zijn niet zoveel drummers.......en spelen is leuker dan er over praten
pi_34836753
ach, zolang er maar een onderwerp is..
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_34841374
er is altijd nog een drumforum
pi_34844785
Nee het loopt niet echt heel storm nee
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')