Precies! Dat weet de AH ook niet!quote:Op donderdag 1 december 2005 20:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Maar, hoeveel ligt er dan nu nog wel niet in de schappen bij de AH waarvan men nog niet weet wat er allemaal wel niet op/in/aan zit?
Bedoel je nu wel de aldi, of haal je het weer eens door elkaar met de lidl, net als een tijdje terug..quote:Op donderdag 1 december 2005 20:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Bij AH gebeurt dat niet
bij Aldi wel en ze weigeren hem nog uit de schappen te halen
ze zijn hetzelfde alleen aparte winkelformulequote:Op donderdag 1 december 2005 20:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bedoel je nu wel de aldi, of haal je het weer eens door elkaar met de lidl, net als een tijdje terug..
Meki, je hebt af en toe best een punt, zoals over NL die mensenrechten schend volgens het europesche hof, maar je loopt zoveel bagger te posten dat News of the World bij jouw vergeleken de FAZ is. Je zou dat wat minder moeten doen, je doet te vaak denken aan een te strak opgedraaid opwind speeltje op amfitaminen die fok heeft ontdekt en daar loopt te spuien als een zweedse matroos in een kroeg met gratis bier.quote:Op donderdag 1 december 2005 21:00 schreef Meki het volgende:
[..]
ze zijn hetzelfde alleen aparte winkelformule
net als C1000 en AH allebei van Ahold
Toch scoorde c1000 het slechtst qua mandarijnen.quote:Op donderdag 1 december 2005 21:00 schreef Meki het volgende:
[..]
ze zijn hetzelfde alleen aparte winkelformule
net als C1000 en AH allebei van Ahold
Hoe raak!quote:Op donderdag 1 december 2005 21:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meki, je hebt af en toe best een punt, zoals over NL die mensenrechten schend volgens het europesche hof, maar je loopt zoveel bagger te posten dat News of the World bij jouw vergeleken de FAZ is. Je zou dat wat minder moeten doen, je doet te vaak denken aan een te strak opgedraaid opwind speeltje op amfitaminen die fok heeft ontdekt en daar loopt te spuien als een zweedse matroos in een kroeg met gratis bier.
tja, ik neem het dan ook niet al te serieus, net als Greenpeace.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:25 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat mij wel opvalt aan dit soort berichten is dat ze altijd vanuit de milieuhoek komen of aangezwengeld worden.
Is dit toeval?
Ach er is ieder jaar weer gesteggel over bestrijdingsmiddelen op groenten en fruit, en steevast blijkt dat de goedkope supermarkten er net iets slechter uit komen. Overigens: doet de keuringsdienst hier wel regelmatig onderzoek naar?quote:Op donderdag 1 december 2005 22:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
tja, ik neem het dan ook niet al te serieus, net als Greenpeace.
Als de voedsel en warenauthoriteit alarm slaat, dan is er echt wat aan de hand.
Jaquote:Op donderdag 1 december 2005 22:58 schreef Duvel het volgende:
Overigens: doet de keuringsdienst hier wel regelmatig onderzoek naar?
En wat wil je eigenlijk zeggen?quote:Op vrijdag 2 december 2005 00:04 schreef Yildiz het volgende:
Even in het kort. 'vrije markt'
Als je als spanjaard niet je producten in kan voeren is alles te klein, want de handel wordt belemmerd.
Dat daar andere gezondheidsregels gelden telt niet, vrije handel is immers heilig voor velen.
Dat in Nederland dan weer wél strenge (en voor 95% ook terechte) strenge wetten zijn op voedselveiligheid, zorgt er dan weer voor dat die producten een stuk duurder worden.
Leg dan de NL'se en de spaanse producten naast elkaar, en iedereen zal zeggen 'ik proef het verschil niet' en 'die spaanse ziet er even goed uit, dus die koop ik'
En uiteindelijk kan je dan (daar heb ik zelf ervaring mee) de regels zo buigen dat aan de producten die uit het buitenland komen niet zoveel eisen hebben. Van producten die uit het buitenland komen wordt bijvoorbeeld niet ge-eisd dat de teler blauwe pleisters met metaal erin gebruikt, als die ze nodig heeft. (Die blauwe pleisters zijn namelijk zeer makkelijk te detecteren). De Nederlandse teler gebruikt die overigens wel. Hij moet wel, om maar even een simpel voorbeeldje te noemen.
Punt is inderdaad het gevolg op lange termijn, en de gevolgen voor baby's en ouderen, dat zijn niet de personen in het gemiddeld, met de gemiddelde weerstand, maar wel nog steeds mensen. Om het even met een factor 300 te overdrijven, naast een blok stralend uranium staan voel je ook niet direct.
Dat ik er al jaren niet meer van opkijk.quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat wil je eigenlijk zeggen?
Leren denken is heel verstandig, en dus zou je moeten weten dat je geen blind vertrouwen moet hebben in organisaties die zichzelf dienen, organisaties als Greenpeace en Natuur&Milieu.quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:27 schreef Kiegie het volgende:
Vreemd dat mensen zo'n onwankelbaar vertrouwen in de overheid hebben. Zolang de overheid zegt dat er niks aan de hand is, is alles in orde?
Leer voor jezelf te denken.
Of geniet van de gevolgen.
Dat de vrije markt economie kut is voor de volksgezondheid, het milieu, en eerlijke handelaren.quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat wil je eigenlijk zeggen?
Enig idee hoeveel mensen van de honger gecrepeerd zijn onder een centraal geleide economie?quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:22 schreef anneja het volgende:
[..]
Dat de vrije markt economie kut is voor de volksgezondheid, het milieu, en eerlijke handelaren.
Wil je dan zeggen: er zit géén gif in danwel op de genoemde mandarijntjes OMDAT deze informatie van een milieubewuste organisatie afkomstig is?quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Leren denken is heel verstandig, en dus zou je moeten weten dat je geen blind vertrouwen moet hebben in organisaties die zichzelf dienen, organisaties als Greenpeace en Natuur&Milieu.
Crisis, verlies in 'consumentenvertrouwen' en 'slecht voor de economie' en dus moet dat met alle macht voorkomen worden. Vooral omdat men nog niet eens de helft weet, dan is het beter om het in het ongewisse te laten. Ja dat zijn enge hypotheses.quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:21 schreef Oversight het volgende:
Wat zou er gebeuren als supermarkten worden gedwongen om aan te geven welk gif er in producten zit, én hoeveel?
het zijn wel vitaminen zoals in fruit, verschil is alleen dat ze niet beschermd zitten zoals fruit dat doet, dus het overgrote deel wordt al door je maag afgebroken, veel zin heeft het niet.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:00 schreef poehey het volgende:
Poeh, ben ik ff blij dat ik bij de AH men manderijnen heb gekocht. Aldi maar links liggen. Zou het nou allemaal echt zo schadelijk zijn, je kunt tegenwoordig al helemaal niets meer eten, volgens mij moeder we maar aan de voedingssuplementen, veel veiliger, of zou daar ook weer iets aan mankeren![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |