quote:Op donderdag 1 december 2005 18:02 schreef TheRev het volgende:
Het schijnt wel mee te vallen. Gif zit er bijna altijd op je fruit en bij te hoge concentraties zou dat dodelijk kunnen zijn bij baby's en jonge kinderne, mits ze er een paar kilo per dag van eten.
quote:Op donderdag 1 december 2005 18:24 schreef tre het volgende:
Wat een kouwe drukte om niks. En bij milieudefensie zijn het sowieso een stelletje huilebalken.
vanaf nu alleen AH sinaasappelsappen dat is nog betrouwbaarquote:Op donderdag 1 december 2005 18:08 schreef Mirage het volgende:
[..]
Bij een kwart van de onderzochte filialen zou een kind dat twee mandarijnen eet al boven de Acceptabele Dagelijkse Inname (ADI) norm van de Wereldgezondheids-organisatie (WHO) uitkomen.
van de site http://www.milieudefensie.nl/persber/voedsel/051129.htm
Mijn kinderen eten vaak zelfs meer dan 2 mandarijnen ( waaronder mijn zoontje van 2 jaar).
Ik heb weinig snoep in huis, daar tegenover staat dat ze buiten de maaltijden om zo veel fruit mogen eten als ze willen.
quote:Op donderdag 1 december 2005 19:53 schreef Meki het volgende:
Als een kind van twintig kilo twee van deze mandarijnen eet is bijna de helft van de dosis bereikt die volgens de WHO acuut giftig is.
tot dat je ziek wordt van Aldi mandarijnenquote:Op donderdag 1 december 2005 20:06 schreef natte-flamoes het volgende:
Ach, het valt allemaal wel mee.
Asbest was 30 jaar geleden ook wettelijk toegestaan, terwijl ze wisten wat de gevolgen waren.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:13 schreef RijstNatie het volgende:
iedereen in rep en roer en al die bombarie voor niks dus, want het is gewoon wettelijk toegestaan
quote:Op donderdag 1 december 2005 20:05 schreef Andrea001 het volgende:
M'n dochtertje van 3 is dol op mandarijnen.WAAROM wist ik dit niet eerder? Denk je dat je ze goed doet fruit te geven...
Echt erg dit. Hoe zit het met mandarijnen uit groentewinkels??
quote:Op donderdag 1 december 2005 20:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik had uit het bericht op tv begrepen dat een kind van 2, 20 kilo manderijen moet eten om aan de norm te komen en dat het onder de wettelijke normen bleef.
Ik heb regelmatig manderijen en ander fruit uit eigen teelt (mijn zus heeft veel in de tuin staan) die onbespoten zijn.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:14 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Biologisch....! Eigenlijk heel logisch!
Volgens milieu defensie, ik kan lezen. Er staat overginds dat het de veilige dosis is, niet dat als je daar overheen gaat je dood omvalt. Een ons zout eten is ook gevaarlijk, maar toch krijg jij een gram of 15 a 20 binnen per dag.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:27 schreef Oversight het volgende:
[..]
![]()
Als een kind van twintig kilo twee van deze mandarijnen eet is bijna de helft van de dosis bereikt die volgens de WHO acuut giftig is.
Mensen moeten niet zo janken.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is echter vrij normaal dat bij onbespoten fruit er eens een beestje in zit, en dat willen veel mensen absoluut niet.
Ik vind serieus dat je overdrijft.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:26 schreef Oversight het volgende:
[..]
Dit bedoel ik nou,.....
Wáárom zijn er geen waarschuwingen op TV/ radio/ geluidswagens/ sirene's.... ?
Het valt me weer wederom al op dat AH mandarijnen weer zonder gif te koop isquote:Op donderdag 1 december 2005 20:27 schreef Oversight het volgende:
[..]
![]()
Het viel je niet op dat 'schoonste' tussen aanhalingstekens stond?quote:Op donderdag 1 december 2005 20:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Het valt me weer wederom al op dat AH mandarijnen weer zonder gif te koop is
Anders lees je ff goed ofzo, ook bij de Ah zat er gif op.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Het valt me weer wederom al op dat AH mandarijnen weer zonder gif te koop is
* Duvel kauwt zijn tweede mandarijn van de dag weg en verwondert zich over de opwinding bij TS...quote:Op donderdag 1 december 2005 20:26 schreef Oversight het volgende:
[..]
Dit bedoel ik nou,.....
Wáárom zijn er geen waarschuwingen op TV/ radio/ geluidswagens/ sirenes.... ?
Schoon is Schoonquote:Op donderdag 1 december 2005 20:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Het viel je niet op dat 'schoonste' tussen aanhalingstekens stond?
quote:Op donderdag 1 december 2005 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens milieu defensie, ik kan lezen.
Markt is geen Aldi hequote:Op donderdag 1 december 2005 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb de afgelopen week een slordige 60 manderijnen van de markt op, en leef ook nog steeds.
Ik vind het een typisch geval van vreselijk opwinden en inspelen op angsten. Maar hoeveel kinderen gaan er nu dood aan manderijnen? Ik wed dat er véél meer kinderen dood gaan doordat de ouders roken.
Nee. Ze waren het schoonst onder de "gifmandarijnen", maar dat wil niet zeggen dat er geen gif opzat.quote:
quote:Op donderdag 1 december 2005 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb de afgelopen week een slordige 60 manderijnen van de markt op, en leef ook nog steeds.
Ik vind het een typisch geval van vreselijk opwinden en inspelen op angsten. Maar hoeveel kinderen gaan er nu dood aan manderijnen? Ik wed dat er véél meer kinderen dood gaan doordat de ouders roken.
dat geeft toch een beeld dat AH geen Aldi is die al te graag gif wil verkopen aan klantenquote:Op donderdag 1 december 2005 20:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee. Ze waren het schoonst onder de "gifmandarijnen", maar dat wil niet zeggen dat er geen gif opzat.
Begrijpend lezen enzo.
Ach, de volgende keer zijn de appels bij AH het minst schoon.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:38 schreef Meki het volgende:
[..]
dat geeft toch een beeld dat AH geen Aldi is die al te graag gif wil verkopen aan klanten
Schoonst dan haal je toch daar je mandarijnen
quote:Op donderdag 1 december 2005 20:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ach, de volgende keer zijn de appels bij AH het minst schoon.
Mijn god, als je alles uit je eten moet gaan bannen waar gifspul op of in zit, dan kun je net zo goed niet meer eten.
En daar blijkt dan weer een of andere giftige kever op te hebben gescheten van wiens uitwerpselen je ernstige huiduitslag kan krijgenquote:
quote:Op donderdag 1 december 2005 20:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ach, de volgende keer zijn de appels bij AH het minst schoon.
Mijn god, als je alles uit je eten moet gaan bannen waar gifspul op of in zit, dan kun je net zo goed niet meer eten.
collegaatje van me is zwanger, die wind zich meer op over pitten in de manderijnenquote:Op donderdag 1 december 2005 20:36 schreef Oversight het volgende:
[..]en hoe zou je je nu voelen als je zwanger was?
...En je las dat er vooral risico is voor ongeboren kinderen?
Jah, keep on dreaming enzoquote:Op donderdag 1 december 2005 20:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Bij AH gebeurt dat niet
bij Aldi wel en ze weigeren hem nog uit de schappen te halen
Uit onderzoek door de milieu- en consumentenorganisaties zou blijken dat in citrusfruit en andere versproducten van Lidl de wettelijke normen voor bestrijdingsmiddelen herhaaldelijk fors worden overschreden. Lidl weigert echter maatregelen te nemen.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Jah, keep on dreaming enzo [afbeelding]
Ongetwijfeld. Nooit ontkend. Maar, als jij denkt dat de AH een heilig boontje is, vind ik dat bijzonder naief.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:49 schreef Meki het volgende:
[..]
Uit onderzoek door de milieu- en consumentenorganisaties zou blijken dat in citrusfruit en andere versproducten van Lidl de wettelijke normen voor bestrijdingsmiddelen herhaaldelijk fors worden overschreden. Lidl weigert echter maatregelen te nemen.
![]()
AH haalt ze gelijk uit de schappen Aldi/Lidl weigerenquote:Op donderdag 1 december 2005 20:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Nooit ontkend. Maar, als jij denkt dat de AH een heilig boontje is, vind ik dat bijzonder naief.
Ook de AH heeft in het verleden hele slechte resultaten gehad met bepaalde soorten fruit, zoals druiven en aardbeien.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Bij AH gebeurt dat niet
ze halen het gelijk uit de assoirtimmentquote:Op donderdag 1 december 2005 20:52 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ook de AH heeft in het verleden hele slechte resultaten gehad met bepaalde soorten fruit, zoals druiven en aardbeien.
Maar, hoeveel ligt er dan nu nog wel niet in de schappen bij de AH waarvan men nog niet weet wat er allemaal wel niet op/in/aan zit?quote:Op donderdag 1 december 2005 20:52 schreef Meki het volgende:
[..]
AH haalt ze gelijk uit de schappen Aldi/Lidl weigeren
Precies! Dat weet de AH ook niet!quote:Op donderdag 1 december 2005 20:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Maar, hoeveel ligt er dan nu nog wel niet in de schappen bij de AH waarvan men nog niet weet wat er allemaal wel niet op/in/aan zit?
Bedoel je nu wel de aldi, of haal je het weer eens door elkaar met de lidl, net als een tijdje terug..quote:Op donderdag 1 december 2005 20:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Bij AH gebeurt dat niet
ze zijn hetzelfde alleen aparte winkelformulequote:Op donderdag 1 december 2005 20:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bedoel je nu wel de aldi, of haal je het weer eens door elkaar met de lidl, net als een tijdje terug..
Meki, je hebt af en toe best een punt, zoals over NL die mensenrechten schend volgens het europesche hof, maar je loopt zoveel bagger te posten dat News of the World bij jouw vergeleken de FAZ is. Je zou dat wat minder moeten doen, je doet te vaak denken aan een te strak opgedraaid opwind speeltje op amfitaminen die fok heeft ontdekt en daar loopt te spuien als een zweedse matroos in een kroeg met gratis bier.quote:Op donderdag 1 december 2005 21:00 schreef Meki het volgende:
[..]
ze zijn hetzelfde alleen aparte winkelformule
net als C1000 en AH allebei van Ahold
Toch scoorde c1000 het slechtst qua mandarijnen.quote:Op donderdag 1 december 2005 21:00 schreef Meki het volgende:
[..]
ze zijn hetzelfde alleen aparte winkelformule
net als C1000 en AH allebei van Ahold
Hoe raak!quote:Op donderdag 1 december 2005 21:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meki, je hebt af en toe best een punt, zoals over NL die mensenrechten schend volgens het europesche hof, maar je loopt zoveel bagger te posten dat News of the World bij jouw vergeleken de FAZ is. Je zou dat wat minder moeten doen, je doet te vaak denken aan een te strak opgedraaid opwind speeltje op amfitaminen die fok heeft ontdekt en daar loopt te spuien als een zweedse matroos in een kroeg met gratis bier.
tja, ik neem het dan ook niet al te serieus, net als Greenpeace.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:25 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat mij wel opvalt aan dit soort berichten is dat ze altijd vanuit de milieuhoek komen of aangezwengeld worden.
Is dit toeval?
Ach er is ieder jaar weer gesteggel over bestrijdingsmiddelen op groenten en fruit, en steevast blijkt dat de goedkope supermarkten er net iets slechter uit komen. Overigens: doet de keuringsdienst hier wel regelmatig onderzoek naar?quote:Op donderdag 1 december 2005 22:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
tja, ik neem het dan ook niet al te serieus, net als Greenpeace.
Als de voedsel en warenauthoriteit alarm slaat, dan is er echt wat aan de hand.
Jaquote:Op donderdag 1 december 2005 22:58 schreef Duvel het volgende:
Overigens: doet de keuringsdienst hier wel regelmatig onderzoek naar?
En wat wil je eigenlijk zeggen?quote:Op vrijdag 2 december 2005 00:04 schreef Yildiz het volgende:
Even in het kort. 'vrije markt'
Als je als spanjaard niet je producten in kan voeren is alles te klein, want de handel wordt belemmerd.
Dat daar andere gezondheidsregels gelden telt niet, vrije handel is immers heilig voor velen.
Dat in Nederland dan weer wél strenge (en voor 95% ook terechte) strenge wetten zijn op voedselveiligheid, zorgt er dan weer voor dat die producten een stuk duurder worden.
Leg dan de NL'se en de spaanse producten naast elkaar, en iedereen zal zeggen 'ik proef het verschil niet' en 'die spaanse ziet er even goed uit, dus die koop ik'
En uiteindelijk kan je dan (daar heb ik zelf ervaring mee) de regels zo buigen dat aan de producten die uit het buitenland komen niet zoveel eisen hebben. Van producten die uit het buitenland komen wordt bijvoorbeeld niet ge-eisd dat de teler blauwe pleisters met metaal erin gebruikt, als die ze nodig heeft. (Die blauwe pleisters zijn namelijk zeer makkelijk te detecteren). De Nederlandse teler gebruikt die overigens wel. Hij moet wel, om maar even een simpel voorbeeldje te noemen.
Punt is inderdaad het gevolg op lange termijn, en de gevolgen voor baby's en ouderen, dat zijn niet de personen in het gemiddeld, met de gemiddelde weerstand, maar wel nog steeds mensen. Om het even met een factor 300 te overdrijven, naast een blok stralend uranium staan voel je ook niet direct.
Dat ik er al jaren niet meer van opkijk.quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat wil je eigenlijk zeggen?
Leren denken is heel verstandig, en dus zou je moeten weten dat je geen blind vertrouwen moet hebben in organisaties die zichzelf dienen, organisaties als Greenpeace en Natuur&Milieu.quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:27 schreef Kiegie het volgende:
Vreemd dat mensen zo'n onwankelbaar vertrouwen in de overheid hebben. Zolang de overheid zegt dat er niks aan de hand is, is alles in orde?
Leer voor jezelf te denken.
Of geniet van de gevolgen.
Dat de vrije markt economie kut is voor de volksgezondheid, het milieu, en eerlijke handelaren.quote:Op vrijdag 2 december 2005 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat wil je eigenlijk zeggen?
Enig idee hoeveel mensen van de honger gecrepeerd zijn onder een centraal geleide economie?quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:22 schreef anneja het volgende:
[..]
Dat de vrije markt economie kut is voor de volksgezondheid, het milieu, en eerlijke handelaren.
Wil je dan zeggen: er zit géén gif in danwel op de genoemde mandarijntjes OMDAT deze informatie van een milieubewuste organisatie afkomstig is?quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Leren denken is heel verstandig, en dus zou je moeten weten dat je geen blind vertrouwen moet hebben in organisaties die zichzelf dienen, organisaties als Greenpeace en Natuur&Milieu.
Crisis, verlies in 'consumentenvertrouwen' en 'slecht voor de economie' en dus moet dat met alle macht voorkomen worden. Vooral omdat men nog niet eens de helft weet, dan is het beter om het in het ongewisse te laten. Ja dat zijn enge hypotheses.quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:21 schreef Oversight het volgende:
Wat zou er gebeuren als supermarkten worden gedwongen om aan te geven welk gif er in producten zit, én hoeveel?
het zijn wel vitaminen zoals in fruit, verschil is alleen dat ze niet beschermd zitten zoals fruit dat doet, dus het overgrote deel wordt al door je maag afgebroken, veel zin heeft het niet.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:00 schreef poehey het volgende:
Poeh, ben ik ff blij dat ik bij de AH men manderijnen heb gekocht. Aldi maar links liggen. Zou het nou allemaal echt zo schadelijk zijn, je kunt tegenwoordig al helemaal niets meer eten, volgens mij moeder we maar aan de voedingssuplementen, veel veiliger, of zou daar ook weer iets aan mankeren![]()
Nee, wat ik bedoel is: de informatie is niet zomaar betrouwbaar.quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:20 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Wil je dan zeggen: er zit géén gif in danwel op de genoemde mandarijntjes OMDAT deze informatie van een milieubewuste organisatie afkomstig is?
Dat lijkt me een ernstiger vorm van blindheid dan die jij noemt.
![]()
Ja joh, laat je maar lekker bang maken.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:00 schreef poehey het volgende:
Poeh, ben ik ff blij dat ik bij de AH men manderijnen heb gekocht. Aldi maar links liggen. Zou het nou allemaal echt zo schadelijk zijn, je kunt tegenwoordig al helemaal niets meer eten, volgens mij moeder we maar aan de voedingssuplementen, veel veiliger, of zou daar ook weer iets aan mankeren![]()
Eng en ziek! En hier doet men niets aan?quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Crisis, verlies in 'consumentenvertrouwen' en 'slecht voor de economie' en dus moet dat met alle macht voorkomen worden. Vooral omdat men nog niet eens de helft weet, dan is het beter om het in het ongewisse te laten. Ja dat zijn enge hypotheses.
Zeg eet jij lekker ff tien kilo mandarijnen? Moet jij weten wat je wel of niet wilt eten..maar als een ander dat niet doet ook gewoon lekker zo laten dan zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja joh, laat je maar lekker bang maken.
Zou de autorit naar de AH niet gevaarlijker zijn?
alles goed vriend?quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:16 schreef HassieBassie het volgende:
Sinds wanneer eet je mandarijnen met schil en al op?
Moet de overheid dan ook gaan waarschuwen voor inademen? Want je haalt op die manier ook veel rotzooi binnen. Uitlaatgassen, sigarettenrook, fijn stof, enz.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:16 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Eng en ziek! En hier doet men niets aan?
Maar wel zeggen dat mannen niet teveel moeten fietsen en te strakke slips moeten dragen, omdat dit onvruchtbaarheid in de hand zou werken, ja hoorrrr![]()
![]()
quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:48 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Dat gif zit toch op de schil of niet?
quote:De gifstoffen zitten niet alleen op de schil, maar ook in de vrucht zelf. Alle mandarijnen kwamen uit Spanje.
Je zou wetenschapper moeten worden, je blinkt uit in volledig onderbouwde argumenten.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:25 schreef Speed-Addicted het volgende:
Wat gejank weer.
Bedenk eens wat voor gif onze overgroot ouders binnenkregen. Die zijn nu toch ook 80.
Volgens de maatstaven anno 2005 hadden ze al 30 jaar dood moeten zijn. Wat klopt hier niet.
Dat betuttelende gezeik over je gezondheid.
Nee, bestrijdingsmiddelen zitten niet alleen op de schil, effectiever is het om het door t kunstmestwater te doen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:48 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Dat gif zit toch op de schil of niet?
Er zijn ook een aantal onderzoeken die laten zien dat het nemen van supplementen niet hetzelfde, of zelfs helemaal geen, effect heeft voor preventie van allerlei ziekten (kanker e.d.) als het eten van voldoende groente en fruit. deze bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 2 december 2005 15:11 schreef Yildiz het volgende:
[..]
het zijn wel vitaminen zoals in fruit, verschil is alleen dat ze niet beschermd zitten zoals fruit dat doet, dus het overgrote deel wordt al door je maag afgebroken, veel zin heeft het niet.
Blauwzuur als in van nature in groene aardappels?quote:Op zaterdag 3 december 2005 21:38 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je zou wetenschapper moeten worden, je blinkt uit in volledig onderbouwde argumenten.
Methiel / blauwzuur iemand?
Dat waren franchisers die zelf (illegaal overigens) bij een lokale boer ofzo wat fruit inkochten. En dan gaat de naam van je hele organisatie eraan als blijkt dat dat meuk is.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:52 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ook de AH heeft in het verleden hele slechte resultaten gehad met bepaalde soorten fruit, zoals druiven en aardbeien.
Bron?quote:Op maandag 5 december 2005 20:08 schreef dodew83 het volgende:
[..]
Dat waren franchisers die zelf (illegaal overigens) bij een lokale boer ofzo wat fruit inkochten. En dan gaat de naam van je hele organisatie eraan als blijkt dat dat meuk is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |