Als doelgroep heb ik gekozen voor "breezersletjes" tussen de 12 en 16 jaar.quote:Opdracht:
Bij deze opdracht gaat het om het bedenken en vormgeven van een boodschap voor 3 verschillende media.
De opdracht luidt als volgt:
ontwerp een originele boodschap voor een door jezelf bepaalde doelgroep.
De boodschap bestaat uit één of een aantal zelf ontworpen samenhangende symbolen, pictogrammen of iconen die samen een beeldsysteem kunnen vormen. Het gaat hierbij om de betekenis die de door jou ontworpen beelden voor de doelgroep hebben of kunnen gaan krijgen (de ‘boodschap’).
Pas de boodschap of wens toe op 3 media: gsm, web en print. Dit doe je door een sms of mms bericht, een zogenaamde favicon, een ansichtkaart en een postzegel te maken.
Daarnaast schrijf je een projectrapportage die je publiceert in een informatieve website met een basale interactie.
In het totaal lever je dus 4 producten op waarbij je tevens vanaf week 1 een logboek bijhoudt in web-formaat.
Ah, zat ik eventjes op te wachtenquote:Op donderdag 1 december 2005 17:12 schreef AlphaOmega het volgende:
Dat soort heeft een hoofd als een windtunnel. Daar kun je veel tegen zeggen, maar het is volslagen zinloos.
Die is toch wel ijzersterk... en het zou nog werken ook...quote:
Och, je kunt ze ook wijsmaken dat TMF muziek draait, dus wdb zijn ze juist erg mákkelijk te targetenquote:Op donderdag 1 december 2005 17:18 schreef AlphaOmega het volgende:
Toch was mijn reactie redelijk serieus. Dat is een doelgroep die heel erg moeilijk, eigenlijk gewoon niet, te target'en is. Ok, mijn taalgebruik was slecht gekozen. Helemaal gelijk, maar ik zou de doelgroep die TS heeft gekozen toch niet zelf hebben gekozen.... er zijn makkelijkere doelgroepen.
Gelukkig is de term 'Breezersletjes' ook geen gebash of kleinerend bedoeld...quote:Op donderdag 1 december 2005 17:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ah, zat ik eventjes op te wachten
gelieve normale reacties en dus niet bashen, uitjoelen, kleineren en andere domme opmerkingen
Dit is niet ONZ ofzo, dit is (imho) een normale school opdracht.
Reageer dan ook normaal.
TMF-jugendquote:Op donderdag 1 december 2005 17:26 schreef synaesthesia het volgende:
Sorry voor het gebruik van die benaming, maar zo weet iedereen wel direct wie ik bedoel!
Als iemand een andere formulering weet voor deze doelgroep, dan hoor ik deze graag.
Kan ik inkomen, maar het is een specifieke groep, als je meisjes tussen de 13 en 16 zegt heb je het automatisch ook over de gothics enzo.quote:Op donderdag 1 december 2005 17:24 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Gelukkig is de term 'Breezersletjes' ook geen gebash of kleinerend bedoeld...
Volgens jou is elk meisje tussen de 13 en 16 jaar gothic?quote:Op donderdag 1 december 2005 17:48 schreef Renesite het volgende:
[..]
Kan ik inkomen, maar het is een specifieke groep, als je meisjes tussen de 13 en 16 zegt heb je het automatisch ook over de gothics enzo.
dat is heel wat anders dan breezers met anti conceptie pil etcetera wat de bbq kip voorstelde.
Nee, heb je het ook over de gothics enzoquote:Op vrijdag 2 december 2005 00:08 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Volgens jou is elk meisje tussen de 13 en 16 jaar gothic?
Beetje jammer dat ik er zojuist achter kwam dat hij weggetieft is door een of ander modjequote:Op vrijdag 2 december 2005 15:46 schreef synaesthesia het volgende:
Tot nu toe bedankt voor alle reacites. Die reactie van BBQ-kip vond ik wel heel sterk. Hoopte eigenlijk op meer replies.
Wanneer de term "breezersletjes" gebruikt wordt, weet bijna iedereen over welke doelgroep je praat. Echter worden ze nog steeds met de "breezer" zelf vergeleken, terwijl dat tijdperk allang voor bij is. Waar ik ze zelf vooral op wil wijzen, is het uiterlijk. Dit is echter persoonlijk. Ik vind dat ze zich nogal "sletterig" kleden en dat al op vrij jonge leeftijd. Andere boodschappen mogen ook, zolang ze maar een boodschap overbrengen, die vooral duidelijk is, en direct door de doelgroep begrepen wordt.quote:Op zaterdag 3 december 2005 03:26 schreef Clashback het volgende:
Ideeën genoeg, maar ik begrijp niet zo goed wat je met de boodschap wilt bereiken? "De breezers zijn op" is ook een boodschap, maar het zegt niet zoveel. Misschien denk ik te agogisch, daar ben ik voor opgeleid. Ik vraag me af of je jouw doelgroep ergens op wilt wijzen met je boodschap? Wil je ze aanspreken op hun gedrag? Of moet het een commerciele boodschap zijn en wil je dat ze meer Breezers gaan kopen?
Ik heb redelijk wat ervaring met jongeren en educatie, wellicht kan ik je wel op wat ideeën brengen maar graag wat meer info.
En ik zou je doelgroep anders formuleren. "Breezersletjes" klinkt behoorlijk denigrerend...
Weet hem niet letterlijk meer, maar zoiets was het:quote:Op zaterdag 3 december 2005 03:43 schreef DeeCruise het volgende:
zet em dan ff opnieuw in een spoiler o.i.d. Je maakt me nieuwsgierig....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schokkend natuurlijk in combinatie met het onderwerp breezersletjes
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |