Jij moet echt even een leesbrilletje opzetten. Als dit niet helpt dan moet je je niet meer met dit soort onderwerpen bemoeien totdat je alles op een rijtje hebt.quote:Op maandag 5 december 2005 23:43 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vroeg naar de afstand die een foton vanuit zijn tijd/ruimte beleving ervaart.
En om het minder speculatief te maken. Stel je benadert de lichtsnelheid dan zal je een voor jouw beleving hele kleine afstand afleggen (nagenoeg 0) en niet 10 lichtjaar.
Dus nogmaals vanuit de tijd/ruimte beleving van een foton staat deze stil.
Voor iemand die de lichtsnelheid benadert is vanuit zijn perspectief in 1 seconde nagenoeg 300.000km afgelegd. Vanuit het perspectief van de aarde zou dat een gigantische afstand.quote:Op maandag 5 december 2005 23:45 schreef Doffy het volgende:
In een seconde legt een foton gewoon 300.000km af. Vanuit elk perspectief.
Huh?quote:Op maandag 5 december 2005 23:49 schreef Vitalogy het volgende:
Voor iemand die de lichtsnelheid benadert is vanuit zijn perspectief in 1 seconde nagenoeg 300.000km afgelegd. Vanuit het perspectief van de aarde zou dat een gigantische afstand.
Jawel hoor, waarom niet?quote:Het probleem is echter dat een foton geen 300.000 km kan afleggen. Dat is juist het hele punt.
Er is geen ruimte voor die foton.
Hoe is het nou met die leesbril?quote:Op maandag 5 december 2005 23:49 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Voor iemand die de lichtsnelheid benadert is vanuit zijn perspectief in 1 seconde nagenoeg 300.000km afgelegd. Vanuit het perspectief van de aarde zou dat een gigantische afstand.
Het probleem is echter dat een foton geen 300.000 km kan afleggen. Dat is juist het hele punt.
Er is geen ruimte voor die foton.
Nou nou wat een opgewonden standje ben jij.quote:Op maandag 5 december 2005 23:46 schreef JeroenMeloen het volgende:
[..]
Jij moet echt even een leesbrilletje opzetten. Als dit niet helpt dan moet je je niet meer met dit soort onderwerpen bemoeien totdat je alles op een rijtje hebt.![]()
Ja ik word een beetje moe van die drollen die continu hun eigen domme fouten blijven herhalen. Lees dan eerst even een boek ofzo. En als ik het dan uitleg, neem het dan van me aan!! Als ik het fout heb wordt ik wel verbeterd door iemand met verstand.quote:Op maandag 5 december 2005 23:52 schreef Doffy het volgende:
JeroenMeloen, kom op, even normaal discussiëren ajb
Doorrekenen met de formules. Zeg mij dan wat voor een afstand en tijd de foton heeft afgelegd in zijn tijd/ruimte beleving in die 10 lichtjaar / 10 jaar die het voor de aarde zijn.quote:Op maandag 5 december 2005 23:50 schreef JeroenMeloen het volgende:
[..]
Hoe is het nou met die leesbril?
Waar baseer je deze domme uitspraak op?
Ik herken 't wel hoor, daar niet van. Maar het komt uiteindelijk de hele discussie niet echt ten goede.quote:Op maandag 5 december 2005 23:53 schreef JeroenMeloen het volgende:
Ja ik word een beetje moe van die drollen die continu hun eigen domme fouten blijven herhalen. Lees dan eerst even een boek ofzo. En als ik het dan uitleg, neem het dan van me aan!! Als ik het fout heb wordt ik wel verbeterd door iemand met verstand.
Is niet zo moeilijk. In een seconde legt een foton 300.000km af. Heel simpel. Wat mankeert er aan dit plaatje?quote:Op maandag 5 december 2005 23:54 schreef Vitalogy het volgende:
Doorrekenen met de formules. Zeg mij dan wat voor een afstand en tijd de foton heeft afgelegd in zijn tijd/ruimte beleving in die 10 lichtjaar / 10 jaar die het voor de aarde zijn.![]()
Waar haal je die seconde vandaan? Volgens mij is de tijdbeleving van een foton over 10 lichtjaar afstand vanuit het oogpunt van de aarde geen seconde hoor.quote:Op maandag 5 december 2005 23:56 schreef Doffy het volgende:
[..]
Is niet zo moeilijk. In een seconde legt een foton 300.000km af. Heel simpel. Wat mankeert er aan dit plaatje?
Ik heb het niet over 10 lichtjaar, ik heb het over een seconde. Mag jij uitrekenen hoeveel seconden er in 10 jaar zitten. En dat maal 300.000km. Weet je dat ook weer.quote:Op maandag 5 december 2005 23:58 schreef Vitalogy het volgende:
Waar haal je die seconde vandaan? Volgens mij is de tijdbeleving van een foton over 10 lichtjaar afstand vanuit het oogpunt van de aarde geen seconde hoor.![]()
*zucht*quote:Op dinsdag 6 december 2005 00:04 schreef Vitalogy het volgende:
Ja prima, maar ik heb het over 10 lichtjaar afstand vanuit het oogpunt van de aarde. Of weat mij betreft elke willekeurige afstand vanuit het oogpunt van de aarde.
Mag je mij eens vertellen hoe lang die tijdsduur is vanuit de beleving van die foton.
Ik snap best wel hoe jullie bij de bewering komen dat als voor de foton 1 seconde voorbij zou gaan dat dan een afstand van 300.000km wordt afgelegd. Maar het punt is juist, hoe wou je de tijdbeleving van 1 seconde van een foton relateren aan de tijd/ruimte van de aarde.
WANT DAT KAN NIET MET DE GEGEVEN FORMULES.
Dus het is of dat vanuit een foton gezien geen afstand wordt afgelegd. Of de formules kloppen niet.
Klinkt als de Infinite Improbability Drivequote:Op dinsdag 6 december 2005 00:10 schreef DionysuZ het volgende:
Als een foton er 0 seconden over doet om 10 lichtjaren te overbruggen, dan is hij toch tegelijk hier en 10 lichtjaar verder, gezien vanuit het foton zelf?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |