abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 december 2005 @ 11:16:41 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32721573
'Jeugd in Schagen vanaf 12 aan harddrugs' meld de frontpage.
Het verbaasd me niet, als ik zie hoe hier op FOK vele topics zijn waar het gebruik van harddrugs wordt gezien als iets normaals en recreatiefs en kritiek hierop, ook door de MODS absoluut niet op prijs wordt gesteld.
Drugs lijken bij veel kids als volkomen normaal te worden gezien en veel gebruikt te worden. Triest, deze ontwikkeling.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32721784
Mwah, lijkt me niet dat hier op Fok veel 12-jarigen over drugs praten alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Drugs verder normaal? Je moet er geen gewoonte van maken, maar af en toe een pilletje of een lijntje maakt echt niks uit hoor. Met af en toe bedoel ik dan 2-4 keer per jaar, niet meer.
pi_32721803
Niet alleen in schagen hoor
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_32722269
quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Het verbaasd me niet, als ik zie hoe hier op FOK vele topics zijn waar het gebruik van harddrugs wordt gezien als iets normaals en recreatiefs en kritiek hierop, ook door de MODS absoluut niet op prijs wordt gesteld.
Dat zijn topics over dat onderwerp, waar moraalridders zonder enige feitenkennis inderdaad niet op prijs worden gesteld. En wat is er mis mee dat volwassenen het gebruik van harddrugs als recreatief zien? De mensen die ik vaak zie posten in die topics zijn de 12 allang gepasseerd.

Dat harddrugs uberhaupt toegankelijk is voor jongeren is natuurlijk kwalijk, maar dat heeft niets met het fokforum te maken. Druggebruik moet verantwoord gebeuren en jongeren van 12 kunnen dat niet.
pi_32722349
Mjah, als je veel alcohol gebruikt is dat net zo goed een harddrug. Ik geloof niet dat er veel verschil is met vroeger, alleen besteden ze er tegenwoordig meer aandacht aan. Ze zijn nog jong, moet kunnen.
pi_32722411
Op het platteland is het cultuur om vroeg alcohol te drinken. 12 jaar is dan echt geen uitzondering. Tegenwoordig wordt hier heel veel aandacht aan besteed, maar zo'n cultuurwijziging kost gewoon heel veel tijd. Wellicht dat zo'n drink/drugs cultuur ook in Schagen heerst.
pi_32722415
quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
'Jeugd in Schagen vanaf 12 aan harddrugs' meld de frontpage.
Drugs lijken bij veel kids als volkomen normaal te worden gezien en veel gebruikt te worden. Triest, deze ontwikkeling.
Natuurlijk wordt zouteloze kritiek daarop niet op prijs gesteld. In UVT is dat over het algeheel offtopic. Daarnaast komt het merendeel van die kritiek neer op: "junkie, je vergooit je leven". Als je je ook maar eens wat verder in uvt verdiept dan merk je dat het in van de weinige plekken op internet is waar je objectieve info en goede voorlichting over drugs kan vinden.

Maargoed, over dat nieuws:
Onbegrijpelijk, ik ben opgegroeid in Duindorp, toch wel een van de asocialere buurten in Den Haag en dit heb ik daar zelfs nog nooit zo meegemaakt. Ik kan niet vatten hoe dat zo ver is gekomen in zo'n dorp.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_32722720
'k ben voorstander van een totaal verbod van drugs. Vind het rond uit belachelijk dan kinderen van 12 jaar die zooi kunnen krijgen. Maar ja, 'k zal wel alleen staan met deze opvatting.
pi_32722730
Sunchaser junior aan de coke !
pi_32722794
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:08 schreef Windsurfbart het volgende:
'k ben voorstander van een totaal verbod van drugs. Vind het rond uit belachelijk dan kinderen van 12 jaar die zooi kunnen krijgen. Maar ja, 'k zal wel alleen staan met deze opvatting.
Met de huidige regelgeving zou het al niet moeten kunnen dat 12-jarigen aan drugs komen. Als het nu al niet lukt dan zal een algeheel verbod ook wel niet werken.
pi_32722819
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:08 schreef Windsurfbart het volgende:
Ja maar er zijn zoveel drugs en als kinderen zich vervelen en "high" willen worden bedenken ze toch wel wat lijm,hoestdrank oid.
pi_32722860
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:12 schreef tonks het volgende:

[..]

Ja maar er zijn zoveel drugs en als kinderen zich vervelen en "high" willen worden bedenken ze toch wel wat lijm,hoestdrank oid.
Idd. Pakje darolan hoestcapsules en trippen maar.
pi_32722901
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:14 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Idd. Pakje darolan hoestcapsules en trippen maar.
Geen kindertjes hier op dit forum op een idee brengen zeg!
  donderdag 1 december 2005 @ 12:21:18 #14
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_32723009
Ik kom zeer regelmatig in het uitgaansleven van Schagen, en het is daar echt totaal niet anders als op andere plaatsen, sterker nog, tís daar meestal juist net wat gezelliger als op andere plaatsen.

(al mijd ik ome nico's negerhut -> De Vernes waar zowat alleen pimps/negers en hoeren rondlopen)

1 van mijn collega's woont in schagen en die zegt ook dat dit nogal overdreven is

Overigens :
quote:
De rector van de Gemeentelijke scholengemeenschap Schagen zegt in een reactie dat in zijn school de signalen van toenemend harddruggebruik nog niet worden opgevangen. De rapportage van het steunpunt is voor hem wel aanleiding om te kijken of dit beeld strookt met de werkelijkheid. Wel constateert de rector een opmars van het gebruik van softdrugs.
Het lijkt mij dat die het het snelst constateren, niet gewoon weer een stichtingkje wat meer subsidie nodig heeft ? Ik zou eerst graag een representatief onderzoek zien voordat er conclusies getrokken worden.

Overigens Lostformat, schagen is een stad, geen dorp.
somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
pi_32723366
Zolang die kinderen niet achter het stuur van een auto kruipen, vind ik het best.
I intend to live forever, or die trying.
pi_32723533
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:21 schreef Punica het volgende:
Overigens Lostformat, schagen is een stad, geen dorp.
Friesland --> dorp. Lijkt me logisch.
  donderdag 1 december 2005 @ 12:51:22 #17
19357 Punica
pi_32723695
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:43 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Friesland --> dorp. Lijkt me logisch.
KNUPPEL.

WEST-FRIESLAND oftewel, NOORD HOLLAND.
pi_32723887
Dat van die drugs vind ik wel vrij opmerkelijk, aangezien ik hier in de buurt (ook west-friesland) niet zoveel merk van mensen die aan de drugs zitten. Dat stuk over het "abnormaal" biergebruik vind ik dan weer niet verrassend. Er gaat in West-Friesland erg veel bier doorheen, en dat begint inderdaad al op jonge leeftijd, met een heel kermisseizoen, tig 20 euro feesten etc.
Qua schadelijke gevolgen voor de personen zelf en omstanders weet ik niet wat er meer gevaarlijk is, de drugs of de drank. Als drank verkeerd valt en mensen in grote getale nog achter het stuur kruipen lijkt me dat ook erg gevaarlijk.
pi_32723926
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:51 schreef Punica het volgende:

[..]

KNUPPEL.

WEST-FRIESLAND oftewel, NOORD HOLLAND.
Waardoor het nog steeds een dorp blijft.
pi_32724236
Schagen is een stad , geen dorp Lost format

informatie
Schagen is een stad van ongeveer 17.000 inwoners en het heeft veel voorzieningen. Zo beschikt het over een winkelcentrum waar vele andere gemeenten jaloers op zouden kunnen zijn. Dat centrum is nodig, want Schagen ligt middenin een verzorgingsgebied van zo'n vijftigduizend mensen en heeft een belangrijke regiofunctie. Ook op het gebied van cultuur, onderwijs, recreatie en sport biedt Schagen veel.

http://www.schagen.nl/gsc(...)8249c1256db80036f836
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_32724730
Is toch niet alleen in Schagen zo, is overal zo weet ik uit de praktijk.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32724853
Als je vindt dat mensen geen drugs mogen gebruiken ben je wel erg totalitair ingesteld.
  donderdag 1 december 2005 @ 13:52:49 #23
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_32725326
Ik zeg dat gasten die al zo jong beginnen moeten worden heropgevoed.
Waar ik helemaal voor ben is een soort van inrichting waar dit soort gasten desnoods gedwongen een militaire training ondergaan. Als dit succesvol is kan hen een plek in de krijgsmacht worden aangewezen.
Zeg maar het soort bootcamp principe.

Het is in en in triest dat al jongeren van 12 dit doen. Schande!!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 1 december 2005 @ 14:15:11 #24
19357 Punica
pi_32725902
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik zeg dat gasten die al zo jong beginnen moeten worden heropgevoed.
Waar ik helemaal voor ben is een soort van inrichting waar dit soort gasten desnoods gedwongen een militaire training ondergaan. Als dit succesvol is kan hen een plek in de krijgsmacht worden aangewezen.
Zeg maar het soort bootcamp principe.

Het is in en in triest dat al jongeren van 12 dit doen. Schande!!
Ik vind het een veel grotere schande dat ouders dit blijkbaar niet constateren bij hun eigen koters
  donderdag 1 december 2005 @ 14:17:21 #25
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_32725960
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:15 schreef Punica het volgende:

[..]

Ik vind het een veel grotere schande dat ouders dit blijkbaar niet constateren bij hun eigen koters
Dat is idd ook nog eens zoiets.
Als sanctie stel ik dan voor aan de ouders en aan de drugs gebruikende koters voor gedwongen plaatsing in een militair jeugdkamp.
Dit oa om die troep uit hun lichaam te rammen en tevens wat discipline bij te brengen.

Offtopic: Die ondertitel is wel strak
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')