abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 december 2005 @ 10:44:31 #1
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_32720896
Ik heb een contract aangeboden gekregen, waarbij ze qua salaris halverwege zijn gaan zitten tussen mijn en hun idee. Alleszins redelijk vind ik zelf.

Nu is het echter een contract voor 2 jaar. Het is een junior functie dus eigenlijk hoopte ik na een jaar geen junior meer te zijn en dus ook meer vergoed te krijgen. Maar wat is de normale termijn eigenlijk daarvoor? Is 2 jaar niet lang voor een juniorfunctie en dus daaraangebonden salaris?

En ik kan toch altijd vragen om een tussentijdse opwaardering na een jaar?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_32721042
wellicht dat je na 1 jaar in dienst wel salaris verhoging krijgt, maar in titel pas na 2 jaar junior af bent,

ik word op het moment na precies 1 jaar in dienst te zijn (vandaag) nog steeds young proffesional genoemd. maar salaris stijgt wel, dus maakt me niet zoveel uit.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
  donderdag 1 december 2005 @ 10:52:24 #3
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32721076
Na één jaar kan je nog makkelijk junior zijn hoor. Ligt er aan in welke branche en hoe jij je ontwikkeld hebt.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 1 december 2005 @ 11:19:19 #4
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_32721628
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:50 schreef BoukeF het volgende:
wellicht dat je na 1 jaar in dienst wel salaris verhoging krijgt, maar in titel pas na 2 jaar junior af bent,

ik word op het moment na precies 1 jaar in dienst te zijn (vandaag) nog steeds young proffesional genoemd. maar salaris stijgt wel, dus maakt me niet zoveel uit.
En was die salarisstijging ook vastgelegd al in je contract of heb je daarom moeten vragen?
pi_32724264
elk half jaar salarisverhoging en dat 3 jaar lang,
dus 6 verhogingen in groeitraject,
vastgelegd in contract

vervolgens instromen in standaard beoordelingstrajecten.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_32724588
Beetje lastig te beantwoorden, verschilt nogal per bedrijf en al helemaal per branch. In finance vaak 2/3 jaar 'analist' en daarna iets van 'associate', wel met tussentijdse salaris verhogingen. Consultants vaak een soortgelijk systeem. Ik word na 3 jaar associate, salarisverhogingen zijn niet vastgelegd, maar zijn vrij fors elk jaar.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_32743150
Twee jaar een juniorfunctie lijkt me niks ongewoons.
pi_32798228
Een ambtenaar krijgt zijn vaste aanstelling na een proefperiode van twee jaar (althans in mijn jonge jaren). In die periode van twee jaar worden twee jaarlijkse beoordelingsgesprekken gevoerd. Deze twee toetsmomenten zijn nodig om jouw vakinhoudelijke capaciteiten maar ook jouw groeicapaciteiten te beoordelen.

Jouw tweejarige arbeidsovereenkomst lijkt vergelijkbaar. Jij krijgt twee jaar de tijd om jouw (potentiële) kwaliteiten te tonen. Als jij niet voldoet aan hun verwachtingen dan mag jij vertrekken. Als jij wel voldoet dan mag jij rekenen op een volwaardige functie.
pi_32799097
Als je je bek niet tijdig opentrekt 20 jaar.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32799102
ik ben nog steeds junior
~ You're shooting yourself in the foot ~
pi_32799106
quote:
Op zondag 4 december 2005 03:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als je je bek niet tijdig opentrekt 20 jaar.
lijkt me heerlijk zo lang
pi_32799120
quote:
Op zondag 4 december 2005 03:21 schreef Kieran het volgende:

[..]

lijkt me heerlijk zo lang
Mij niet. Ik word liever goed betaald voor mijn werkzaamheden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32799144
quote:
Op zondag 4 december 2005 03:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Mij niet. Ik word liever goed betaald voor mijn werkzaamheden.
De term junior betekend niet per definitie dat je slecht betaald krijgt
pi_32799150
quote:
Op zondag 4 december 2005 03:25 schreef Kieran het volgende:

[..]

De term junior betekend niet per definitie dat je slecht betaald krijgt
De term senior houdt wel in dat je beter betaald krijgt.
pi_32799214
Zoals al eerder gezegd, het hangt sterk af van e branche. Bij m'n pa in het bedrijf is het 2 á 4 jaar, afhankelijk van je prestaties en ontwikkeling.
Een enkele keer gebeurt het al na monder dan 2 jaar, maar dat zijn uitzonderlijk waarevolle of talentvolle gasten.

N.B. dit gaat over de ICT banche en hoofdzakelijk over banen die je krijgt na een MBO opleiding, het kan best zijn dat het bij jou totaal anders is, bij de ABN ben je standaard 3,5(HBO) of 4(academisch) jaar trainee/junior, bij Boston Consultancy group zelfs 4 jaar.
clown hat-curly hair-smiley face
pi_32801190
quote:
Op donderdag 1 december 2005 23:56 schreef k_man het volgende:
Twee jaar een juniorfunctie lijkt me niks ongewoons.
Eens.

Wat ook altijd weer prachtig is, dat de heren die net uit de schoolbanken komen denken gelijk een "Consultant" te zijn. Kuch
pi_32801259
Ik ben zelf denk ik 4 jaar junior geweest... maar heb 4 jaar ook geen certificering gehaald.
Nu in 3 jaar tijd van Mediaan naar Senior gegaan.. en moet zeggen....qua salaris is het wel wat beter geworden natuurlijk, maar niet zoals je erbij zou verwachten.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  zondag 4 december 2005 @ 15:13:49 #18
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_32808261
He TS, solliciteer je bij DWG toevallig?
Lang leve mij! *O*
pi_32808361
Volgens mij is het bij veel bedrijven zo dat je een junior of senior positie hebben openstaan en je daar voor word aangenomen. Betekend dat als jij snel wil doorgroeien je of ervoor moet zorgen dat je word gezien en gepromoot word, of reageert zodra er bijv na een half jaar een positie voor senior openstaat.
Als je 2 jaar "wacht" zodat je sr kan worden, denken ze wellicht dat je te weinig ambitite hebt.
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_32815336
quote:
Op zondag 4 december 2005 15:17 schreef Dethroned het volgende:
Volgens mij is het bij veel bedrijven zo dat je een junior of senior positie hebben openstaan en je daar voor word aangenomen. Betekend dat als jij snel wil doorgroeien je of ervoor moet zorgen dat je word gezien en gepromoot word, of reageert zodra er bijv na een half jaar een positie voor senior openstaat.
Als je 2 jaar "wacht" zodat je sr kan worden, denken ze wellicht dat je te weinig ambitite hebt.

Als je na een half jaar senior wilt worden denken ze dat je knettergek bent.
pi_32817644
quote:
Op zondag 4 december 2005 15:17 schreef Dethroned het volgende:
Jouw referentiekader betreft wellicht bedrijven met een Amerikaanse managementstijl.
Binnen 'Europese' bedrijven worden functiewisselingen binnen twee jaar niet op prijs gesteld.
pi_32817774
quote:
Op zondag 4 december 2005 20:46 schreef Gajus het volgende:

[..]

Jouw referentiekader betreft wellicht bedrijven met een Amerikaanse managementstijl.
Binnen 'Europese' bedrijven worden functiewisselingen binnen twee jaar niet op prijs gesteld.
Juist bij Amerikaanse bedrijven wordt je na een half jaar dus écht geen senior.

Stel je voor zeg, een senior consultant bij PwC moet zo'n 200 euro per uur kosten. En dan komt er een broekie met een half jaar werkervaring bij de klant binnen wandelen...
pi_32818177
quote:
Op zondag 4 december 2005 20:50 schreef k_man het volgende:
Klopt ... maar mijn opmerking had betrekking op het ambitieniveau van die jonge honden.
  zondag 4 december 2005 @ 23:36:27 #24
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_32823209
Bedankt voor de reacties,

Blijkt dus een contract voor 3 jaar te zijn waarbij een schalensysteem van de overheid wordt aangehouden (waar ik kom te werken is een stichting zonder eigen cao maar met nauwe connecties met province en gemeente).

Volgens dat schalensysteem krijg ik dus gewoon elk jaar een loonsverhoging, en daarnaast nog tweemaal per jaar een functioneringsgesprek waarbij ik bij goed presteren ook nog extra beloond kan worden.

Ik was dus bang dat ik met het tekenen van het contract ook meteen mijn salaris voor drie jaar vastlegde maar dat blijkt niet het geval.

En waar zie je dat nog, meteen een driejarig contract!
pi_32843349
quote:
Op zondag 4 december 2005 20:50 schreef k_man het volgende:

[..]

Stel je voor zeg, een senior consultant bij PwC moet zo'n 200 euro per uur kosten. En dan komt er een broekie met een half jaar werkervaring bij de klant binnen wandelen...
Kan ik beamen, ik ga werken voor een Amerikaanse bank. Eerst 3 jaar analist, dan associate. Daaraan ontkom je echt niet. Een hele enkele keer een uitzondering, maar dan krijg je max 1 jaar eerder je promotie... Wel elk jaar een goeie salarisverhoging, daar ligt het dus niet aan.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')