quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:41 schreef Rinze007 het volgende:Ok het volgende:
Ik werk via Randstad bij een bedrijf. Daar werk ik een half jaar werken (40 uur uur week) Na dat half jaar wil dat bedrijf, natuurlijk als het aan beide kanten klikt, me contracteren voor een jaar. Daarna kunnen ze me nog eens voor een jaar aannemen en dan kan ik vertrekken.
Dus, ik zou een half jaar via Randstad werken, en dan 2x een jaar op contract.
Nu komt het:
Om het ziekteverzuim terug te dringen dreigen ze met het volgende. Als je je ziek meldt in de periode dat je voor het uitzendbureau werkt, dan neemt het bedrijf je alleen maar 1x een jaar aan.
Ik weet dat dat een regel was wat wettelijk kloptte.
Maar ik heb ook gehoord dat een werkgever die je aanneemt na een uitzend-periode, niet meer mag kijken naar het verleden. Dus hij moet je behandelen net zoals hij bij iedereen doet. Die regel mag hij dus niet meer toepassen.
Weet iemand of ik daar gelijk in heb of heeft iemand hier ervaring mee???
De werkgever heeft gelijk!
Zodra jij je via het uitzendbureau ziekmeld dan vervalt je eerste contract. Zodra je weer aan het werk gaat gaat er een tweede contract in.
Het bedrijf kan iemand maar 3 x een contract voor bepaalde tijd aanbieden
--> normale situatie: 1 contract via uitzendbureau, 2 contracten via werkgever zelf
--> ziekte situatie: 2 contracten via uitzendbureau (vanwege ziekte), 1 contract via werkgever zelf
Het vierde contract is vanzelfsprekend een contract voor onbepaalde tijd. En dat wilt werkgever voorkomen denk ik.
Zo en zo kun je ze niet verplichten jou een nieuw contract aan te bieden. Als zij dat niet willen, dan houdt het verhaal op.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.