Hey allemaal
ik ben een student in Amerika en schrijf een essay over Academic Freedom. Is nogal een big deal hiero, want zoals jullie waarschijnlijk wel weten zijn er hier 2 kampen, de Republicans en de Democrats. Bijna alle professoren hiero zijn Democrat, en de Republieken beschuldigen ze van discriminatie bij het aannemen van nieuwe leraren.
Nu zijn er websites opgericht waar studenten gevallen van "indoctrinatie", Bush-bashing, etc... (in lectures, video presentatie, gast sprekers) op kunnen posten. In Nederland had ik hier nooit van gehoord, aangezien de meeste mensen niet zo fanatiek zijn over hun politieke voorkeur en dat ook niet laten doorschemeren in hun lessen.
Verder gaat Academic Freedom over wat leraren wel en niet mogen doen in hun lessen, ze mogen bijvoorbeeld geen politiek gevoelige onderwerpen die niets met het onderwerp van de les te maken heeft naar voren brengen, om zo mensen te provoceren (gebeurt nogal vaak, met de oorlog in Irak enzo).
Nu ben ik al een tijd niet meer in Nederland naar school geweest, maar zijn er studenten die iets vergelijkbaars hebben meegemaakt, gehoord of iets van af weten?
"People who want to share their religious views with you almost never want you to share yours with them"