abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 december 2005 @ 01:14:36 #1
38316 BoomSmurf
pi_32716416
Ik heb een aantal weken geleden mijn auto geparkeerd, een straat van mijn huis af. Stom genoeg heb ik toen niet gezien dat het daar betaald parkeren was (in mijn eigen straat is dit niet, ik woon daar pas sinds kort). Ik dacht daar één bon van gehad te hebben (onder de ruitenwisser).... Nu kwam er echter vandaag een brief binnen met maar liefst 5 parkeerbonnen (a 47 euro per stuk) !! Twee maar 10 minuten van elkaar! Mijn auto heeft daar inderdaad een hele dag gestaan, maar kunnen ze daarwel 5 boetes voor uitschrijven?
Am-Ende! | Tree huggin' hippiesmurf | Ik doe niet aan zelf avatars maken, dus ik jat de jouwe! Elke refresh een andere.
BoomSmurf's Avatar Plagiaat Pleger Pagina Gallery Dinges v1.0!
pi_32716562
zou klote zijn als het wel zo is.
maar volgens mij mag dat niet, en zeker niet 10 minuten na elkaar.
  donderdag 1 december 2005 @ 07:28:20 #3
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_32718308
Volgens mij mag dat niet, je mag namelijk maar één maal 'veroordeeld' worden voor hetzelfde vergrijp.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_32720671
hangt van de gemeente af...
je krijgt een verordening met als basis het verschuldige parkeergeld met daarbovenop een boete. Hierbij gaan ze uit van een half dagdeel ongeveer, dus zeg 4 uur. Als de bon on 10 uur is geschreven en je hebt dan 'fcitief' voor 4 uur 'betaald', kunnen ze na die 4 uur weer schrijven....10 minuten slaat nergens op maar kan gebeurd zijn als de bon onder de ruit is weggewaaid of gehaald.
Op zich zit er wel een logica in dat het zo werkt omdat je anders kans hebt dat de boete/kans erop inschatten goedkoper wordt dan te betalen.
pi_32720687
Hoeveel bonnen had je onder je ruitenwisser op dat moment?
Trots van het Noorden!
pi_32721829
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:32 schreef missC het volgende:
hangt van de gemeente af...
je krijgt een verordening met als basis het verschuldige parkeergeld met daarbovenop een boete. Hierbij gaan ze uit van een half dagdeel ongeveer, dus zeg 4 uur. Als de bon on 10 uur is geschreven en je hebt dan 'fcitief' voor 4 uur 'betaald', kunnen ze na die 4 uur weer schrijven....10 minuten slaat nergens op maar kan gebeurd zijn als de bon onder de ruit is weggewaaid of gehaald.
Op zich zit er wel een logica in dat het zo werkt omdat je anders kans hebt dat de boete/kans erop inschatten goedkoper wordt dan te betalen.
Leuk geredeneerd, maar het is onzin. We hebben hier te maken met een bestuursboete, punitief dus. Dat mag niet cumuleren, ne bis in idem geldt ook in het bestuursrecht.
  donderdag 1 december 2005 @ 14:08:04 #7
38316 BoomSmurf
pi_32725722
@Kriebbel
Er zat maar 1 bon onder de ruitenwisser

@Diederik
Dus ik hoef er maar 1 te betalen?
Am-Ende! | Tree huggin' hippiesmurf | Ik doe niet aan zelf avatars maken, dus ik jat de jouwe! Elke refresh een andere.
  donderdag 1 december 2005 @ 21:14:28 #8
12913 GreatWhiteSilence
pi_32737679
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:08 schreef BoomSmurf het volgende:
@Kriebbel
Er zat maar 1 bon onder de ruitenwisser

@Diederik
Dus ik hoef er maar 1 te betalen?
Ik zou er voor de zekerheid maar even achteraan gaan, straks krijg je allemaal verhogingen en aanmaningen aan je broek als je alleen de eerste betaald en aan de rest niets doet...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 1 december 2005 @ 21:16:46 #9
27929 piere
doe mij maar bier
pi_32737754
Dat wordt betalen gozert (behalve misschien die van 10 minuten uit elkaar maar ik vermoed toch echt dat 1) je het verkeerd leest 2) het een typefoutje is
fok you ja!
  donderdag 1 december 2005 @ 21:40:09 #10
12913 GreatWhiteSilence
pi_32738583
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:16 schreef piere het volgende:
Dat wordt betalen gozert (behalve misschien die van 10 minuten uit elkaar maar ik vermoed toch echt dat 1) je het verkeerd leest 2) het een typefoutje is
Niet dus. Niet als de auto de hele dag op dezelfde plaats heeft gestaan. Als de auto iedere keer op een andere plek staat is het anders, maar nu moet hij gewoon bezwaar aantekenen tegen de andere 4 boetes.
pi_32738696
gdvd achterlijke kut politie.... gaat nergens over dit..
It's him......
pi_32741918
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:43 schreef Yakoma het volgende:
gdvd achterlijke kut politie.... gaat nergens over dit..
Wat heeft de politie hier mee te maken?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_32747996
quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:29 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Leuk geredeneerd, maar het is onzin. We hebben hier te maken met een bestuursboete, punitief dus. Dat mag niet cumuleren, ne bis in idem geldt ook in het bestuursrecht.
zo is het mij uitgelegd door de stadswacht...maar misschien zat ie zelf nog in de opleiding / snapte er zelf niks van ?

er heeft bij ons om de hoek wel eens een gare auto gestaan, echt met lekke banden etc....bon na bon achter de ruit. Dus ik zeg tegen die malloot stadswacht : "waarom slepen jullie 'm niet weg, je ziet dat die boetes duurder zijn dan de auto, dus dat geld zie je nooit, zonde van je tijd". Zegt hij dus : "we kunnen pas slepen als de kentekenplaten eraf zijn, eerder zijn we niet bevoegd.".

En maar blijven schrijven.....omdat we ook wel weer eens daar wilden kunnen parkeren schroevendraaier gepakt en jawel, volgende dag weg...echt, krommer kan je het niet maken hier in NL
pi_32748176
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:23 schreef missC het volgende:

[..]

zo is het mij uitgelegd door de stadswacht...maar misschien zat ie zelf nog in de opleiding / snapte er zelf niks van ?

er heeft bij ons om de hoek wel eens een gare auto gestaan, echt met lekke banden etc....bon na bon achter de ruit. Dus ik zeg tegen die malloot stadswacht : "waarom slepen jullie 'm niet weg, je ziet dat die boetes duurder zijn dan de auto, dus dat geld zie je nooit, zonde van je tijd". Zegt hij dus : "we kunnen pas slepen als de kentekenplaten eraf zijn, eerder zijn we niet bevoegd.".

En maar blijven schrijven.....omdat we ook wel weer eens daar wilden kunnen parkeren schroevendraaier gepakt en jawel, volgende dag weg...echt, krommer kan je het niet maken hier in NL
Haal die platen er dan af of steek em in de fik.
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
  vrijdag 2 december 2005 @ 09:53:07 #15
12913 GreatWhiteSilence
pi_32748482
quote:

[..]

Het kan inderdaad wel zo zijn dat je de volgende dag weer een bon kunt krijgen, maar niet 5 op één dag?
pi_32751397
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 09:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Het kan inderdaad wel zo zijn dat je de volgende dag weer een bon kunt krijgen, maar niet 5 op één dag?
mij is uitgelegd dat ze weer gaan schrijven nadat de 'fictieve' parkeerticket is verlopen. Dus als zij op de bon schrijven 3,50 euro parkeerbelasting + 60 euro boete, dan rekenen ze vanaf het moment van bon schrijven 3,50 als parkeertijd en dan zijn ze weer gemachtigd een nieuwe parkeerbelasting te heffen...de tijd dat je er parkeert staat los van de boete zeg maar.... is mij uitgelegd...
pi_32751599
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:06 schreef missC het volgende:

[..]

mij is uitgelegd dat ze weer gaan schrijven nadat de 'fictieve' parkeerticket is verlopen. Dus als zij op de bon schrijven 3,50 euro parkeerbelasting + 60 euro boete, dan rekenen ze vanaf het moment van bon schrijven 3,50 als parkeertijd en dan zijn ze weer gemachtigd een nieuwe parkeerbelasting te heffen...de tijd dat je er parkeert staat los van de boete zeg maar.... is mij uitgelegd...
Dat is toch legale diefstal, dan kun je gewoon het minimumtarief (50 eurocent voor 6 minuten) rekenen en blijven schrijven.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 3 december 2005 @ 13:53:50 #18
38316 BoomSmurf
pi_32779366
Diefstal is het zeker ja. Bedankt voor de info. Ga maandag bezwaar aantekenen.
pi_32781289
quote:

[..]

Hij snapte er zelf niks van, zoveel is duidelijk. Het fout parkeren levert één vergrijp op, dat is gesanctioneerd. Nu kan niet voor hetzelfde vergrijp (het fout parkeren) nogmaals gesanctioneerd worden. Nu is niet iedereen bekend met de ne bis in idem regel, en ook niet iedereen weet van de werking daarvan in het bestuursrecht, echter een voorbeeldje zal misschien iets verhelderen. Je pleegt een inbraak, bent hier een uur mee bezig. Er zijn twee agenten die dit waarnemen, onafhankelijk van elkaar, met een tussenliggende tijd van een half uur. Kun je nu ook twee keer veroordeeld worden? Ik denk dat iedereen hier wel het antwoord op weet.
pi_32785599
ze mogen je gewoon boete geven hoor zei die josti bij wielklem en co, denk je soms dat als je smorgens een boete krijgt dat je dan maar de hele dag gratis mag gaan parkeren daar omdat ze je toch geen nieuwe boete mogen geven?

zo werkt het volgens die van wielklem en co dan he
pi_32785770
quote:
Op donderdag 1 december 2005 23:19 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wat heeft de politie hier mee te maken?
sinds wanneer schrijft de politie geen bonnen meer uit??
It's him......
  zaterdag 3 december 2005 @ 18:50:45 #22
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_32786313
Even bezwaar aantekenen bij de OvJ. Zeker die tweede binnen 10 minuten kom je onderuit. Verder kan je aangeven dat je slechts één bon gevonden hebt onder je ruitenwisser en dat het hoogst ongebruikelijk is dat verbalisanten 5 maal per dag de zelfde straat controleren waarbij het dan ook nog iedere keer bingo is, zonder dat ze blijkbaar de voorgaande bon opmerken. En vermeldt natuurlijk de onredelijkheid van vijf bekeuringen voor één overtreding.

Even deze opmerkingen in een leuk vat gieten en een correcte (stijl en grammatica) brief eruit persen.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_32820109
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 18:26 schreef Yakoma het volgende:
[..]
sinds wanneer schrijft de politie geen bonnen meer uit??
Dat is sinds een boete voor het niet betalen van parkeergeld een naheffing van de gemeentelijke parkeerbelasting met bijbehorende boete is geworden. Het is dus geen overtreding of zo meer in de zin van de wet.
Het zou ook zonde zijn om hun tijd hier aan te besteden.
Alles heeft (slechts) die waarde die je er aan hecht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')