abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 december 2005 @ 00:06:14 #1
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_32714861
Ik vraag me nadat ik wat opnam met de microfoon ineens dit af:

Als ik mijn stem normaal opneem, dan vind ik het kut klinken, schaam ik me ervoor en wil ik het nie meer horen, maar als ik dan ineens accentloos American style ga praten of zingen dan klinkt het gewoon normaal. Komt het doordat je je eigen stem niet gewend bent en die American style wel ,bijvoorbeeld door films?
En nog een ding, dit is ook een beetje bij sommige foto's (i.e. kroegenfoto's), waar alle hoeken, assymetrische aspecten en de kleinste rode pukkeltjes van je kop mooi verduidelijkt worden weergegeven wat ook erg is. ...misschien oververlichting?

En voor die gene die het ooit geprobeerd hebben heb je de true mirror (een spiegel die niet je spiegelbeeld geeft maar die je "echte" ik laat zien), daar WIL je NIET in kijken want dan zie je gewoon jezelf in gedrochtsvorm, dat heeft denk ik allemaal met zelfbeeld en je hersens te maken? of door iets anders? Want daar word je soms onzeker van
  donderdag 1 december 2005 @ 00:08:18 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_32714920
quote:
de true mirror
Is dat een soort zen?
  donderdag 1 december 2005 @ 00:08:56 #3
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_32714937
quote:
Op donderdag 1 december 2005 00:08 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Is dat een soort zen?
http://www.truemirror.com die hadden we bij natuurkunde geprobeerd op de middelbare school
pi_32715288
Heh, best wel grappig die site. Maar tenzij je linkerpoot 5 centimeter korter is dan je rechter of zo dan maakt 't niet veel uit hoe je jezelf in zo'n spiegel zou zien denk ik.
  donderdag 1 december 2005 @ 00:23:29 #5
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_32715313
die site is echt DE troostsite voor mensen die onzeker zijn
pi_32715338
Waarom je jezelf in 'niet-spiegelbeeld' zo gek vind ? Omdat je dat niet gewend bent. Je ziet jezelf namelijk normaal gesproken alleen maar in de spiegel dus jij denkt dat je er gespiegeld uitziet. En dan blijkt opeens op een foto dat dat niet zo is. Dat is even wennen, omdat niemand een 100% symmetrisch gezicht heeft.

Wat betreft je stem, dat is ook een soort van gewenning. Je hoort bij het spreken je eigen stem ook via je botten. Die trillen een soort mee, en dat vangt je gehoorzintuig op omdat dat kennelijk in verbinding staat met je skelet. Neem je nou je stem op dan mis je het bot-meetril-geluid en klinkt het dus anders dan je gewend bent.

Schrale troost: anderen weten niet beter dan je stem te horen als op de opname...
pi_32715659
Dus je echte stem klinkt zo verrot als op opnames?
pi_32715799
Maandag was ik bij een uitzending van Radio 538, Durf de fragmenten gewoon niet terug te horen
pi_32715979
quote:
Op donderdag 1 december 2005 00:37 schreef T1andonly het volgende:
Nee. Ik vind de stemmen van mensen bij amateur opnamens vaak ook vreselijk klinken, terwijl ze in het echt gewoon wel een normale stem hebben.
Jupiler is goed
  donderdag 1 december 2005 @ 00:54:30 #10
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_32716008
quote:
Op donderdag 1 december 2005 00:37 schreef T1andonly het volgende:
kdenk dat JIJ het verrot vind klinken...omdat je er niet gewend aan bent als je de opnamens hoort, maar anderen wel. Dus de stem die JIJ denkt te horen op de opnames is zeg maar "anders" dan dezelfde stem die de anderen horen hoewel het precies hetzelfde is..

onthoud...het zijn je hersenen die met je spelen en allles raar en negatief laten zien, niet jij of je stem..
  donderdag 1 december 2005 @ 00:56:40 #11
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_32716056
Ik vind mijn stem juist enorm kut klinken als ik praat, maar als ik het terug hoor is het een onwijs stoere stem.
pi_32716468
herkenbaar
  donderdag 1 december 2005 @ 01:37:30 #13
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32716815
quote:
Op donderdag 1 december 2005 00:24 schreef Carpento het volgende:
(...)
Wat betreft je stem, dat is ook een soort van gewenning. Je hoort bij het spreken je eigen stem ook via je botten. Die trillen een soort mee, en dat vangt je gehoorzintuig op omdat dat kennelijk in verbinding staat met je skelet. Neem je nou je stem op dan mis je het bot-meetril-geluid en klinkt het dus anders dan je gewend bent.

Schrale troost: anderen weten niet beter dan je stem te horen als op de opname...
Dat jij je eigen stem niet hoort zoals anderen hem horen komt niet door meetrillende botten, maar door je binnenoor. Je hoort jezelf via twee maal, via verschillende kanalen. Buitenom, via je mond, de omgevingslucht en de gehoorgang, en dat is de manier waarop anderen (en een microfoon) je ook horen. Maar daarnaast hoor je jezelf via je binnenoor, omdat die nu eenmaal vlak bij je strottenhoofd en mond- en neusholte (achterin je keel) zit. En dat stukje horen anderen (en een microfoon) niet.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_32716934
Mijn stem is cool
En hij zei: "Ik ben de trotse bezitter van een lege ondertitel."
  donderdag 1 december 2005 @ 02:12:58 #15
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_32717252
Ach mijn stem klinkt opgenomen beter als in het echt ik zit er niet mee Gefilmt zie ik er trouwens ook beter uit

Damn ik zou film ster moeten zijn
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 1 december 2005 @ 07:30:21 #16
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_32718315
quote:
Op donderdag 1 december 2005 02:12 schreef DaMook het volgende:
Ach mijn stem klinkt opgenomen beter als in het echt ik zit er niet mee Gefilmt zie ik er trouwens ook beter uit

Damn ik zou film ster moeten zijn
zonder fotoboek kun je alles wel beweren
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_32851816
ik vind mn stem altijd kut
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
pi_32851888
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 00:24 schreef Talietje het volgende:
ik vind mn stem altijd kut
pi_32853030
Bijna iedereen heeft dat. Ik heb ook echt medelijden met mezelf als ik me terug hoor. Ik heb daarom nog nooit een radioprogramma waar ik aan mee heb gewerkt teruggeluisterd om die reden. Terwijl ik best nieuwsgierig ben
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_32858190
Kwestie van wennen, naar een paar keer schrik je er echt niet meer van.
pi_32859213
Ja het is ook een kwestie van wennen, maar ik herken mezelf af en toe niet op opnames dat is echt keistom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')