Tuurlijk, internationaal totaal onbekend bandje Kane heeft meer ervaring dan rockicoon Golden Earring.quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:55 schreef Troeta het volgende:
Ik denk eigenlijk dat ze veel sneller gegroeid zijn als de Golden Earring, door ervaring en harde levenslessen.
Amen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:19 schreef Morpheus2002 het volgende:
Tis toch gewoon kleuterrock. Het klinkt nergens naar, die stem van Dinand is vrij irriterend.
Gewoon een middelmatig popbandje in de lijn van Di-rect, Intwine e.d...
Nope, dat beweer ik niet, beter lezen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:55 schreef m021 het volgende:
[..]
Tuurlijk, internationaal totaal onbekend bandje Kane heeft meer ervaring dan rockicoon Golden Earring.
Dream on.
Dat zeg je wel. Tenminste, het staat in je post.quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:54 schreef Troeta het volgende:
[..]
Nope, dat beweer ik niet, beter lezen.
De band stelt ook niks voor. In de betekenis van bekendheid bedoel ik. De grootste fanbase bestaat uit (Nederlandse) gillende tienermeisjes.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:53 schreef Troeta het volgende:
Maar als je dat niks vind, betekent het niet dat de band verder niks voorsteld
Ik snap écht niet waar dat bagatelliseren van Radar Love op gebaseerd is. En in context met Kane al helemaal niet. Radar Love is in Amerika een grote hit geweest en vandaag de dag is het een classic, die bijna dagelijks op de radio voorbij komt. En Twilight Zone ook. Dat ze dat niet verder hebben kunnen uitbouwen, doet dáár niets aan af. Dat zijn gewoon 2 grote hits geweest, klaar.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:43 schreef Troeta het volgende:
Het is eigenlijk wel grappig dat nederlanders meer maken van Radar Love en het amerikaanse succes dat het is.
De bandleden zelf beweren dat het ook allemaal wel mee valt.
In sommige streken waren ze daar een simpele eendagsvlieg.
Natuurlijk is het een leuk dingetje, maar ga zelf eens na hoeveel eendagsvliegen jij bent vergeten en bedenk dan ook dat Amerika zoveel groter is dan Nederland.
Bands die het wiel moeten uitvinden zijn doorgaans veel gemotiveerder om dat tot een goed einde te brengen. Dit mondt uit in veel betere muziek. Golden Earring heeft ervaring opgedaan door het kwaad mee te maken. Kane heeft er van horen zeggen. Dat is nogal een verschil.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:53 schreef Troeta het volgende:
Destijds misschien wel ja.
In je eerste quote schreef je het anders.
Maar daarmee wil ik nog niet beweren welke band beter is.
Hoe je het ook wil vergelijken en doen, het zijn 2 totaal verschillende bands in totaal andere tijden.
Golden Earring moest het wel allemaal zelf uitvinden, mensen die er met het geld van bands vandoor gingen waren nieuw.
Kane heeft daar ook veel aan gehad en hoefde dat dus niet.
Hun tijd is dan misschien wel wat beter besteed aan andere zaken.
Golden Earring begon ook in een tijd waar je veel vaker iets nieuws kon doen, waar veel techniek nog moest uitgevonden en muziekstijlen nog niet zoveel hokjes hadden.
Hangt jouw eigenwaarde af van wat anderen van Kane vinden ofzo?quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:53 schreef Troeta het volgende:
Destijds misschien wel ja.
In je eerste quote schreef je het anders.
Maar daarmee wil ik nog niet beweren welke band beter is.
Hoe je het ook wil vergelijken en doen, het zijn 2 totaal verschillende bands in totaal andere tijden.
Golden Earring moest het wel allemaal zelf uitvinden, mensen die er met het geld van bands vandoor gingen waren nieuw.
Kane heeft daar ook veel aan gehad en hoefde dat dus niet.
Hun tijd is dan misschien wel wat beter besteed aan andere zaken.
Golden Earring begon ook in een tijd waar je veel vaker iets nieuws kon doen, waar veel techniek nog moest uitgevonden en muziekstijlen nog niet zoveel hokjes hadden.
Kane speelt in een tijd waar alles om geld draait en om marketing, of dat een goede ontwikkeling is laten we er maar even buiten, maar ik vind dat Kane hun draai daarin heel goed heeft gevonden.
Ze doen niks wat ze niet willen, maken muziek waar ze echt achter staan, houden wel van een leuk showtje, dus dat doen ze wel.
Produceren doen ze zelf, niet om alleen maar nr. 1 pophits te maken, maar simpel omdat ze dat ook een heel leuk deel van het muziek maken vinden.
Wat je verder van zijn stem vind en zijn teksten is alleen maar een persoonlijke smaak.
Maar als je dat niks vind, betekent het niet dat de band verder niks voorsteld
Ik heb het vermoeden dat Troeta stiekem Robbie van Leeuwen is die nog steeds pissig is dat Barry Hay hem in de steek lietquote:Op woensdag 14 december 2005 17:21 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Hangt jouw eigenwaarde af van wat anderen van Kane vinden ofzo?
Hay zou met van Leeuwen in zee gaan, maar ging op het laatste moment Krassenburg vervangen bij de Earring.quote:Op woensdag 14 december 2005 17:26 schreef brox het volgende:
Had wel lachen geweest, ik denk alleen niet dat Venus met Hay zo'n wereldhit was geworden.
Hay werd in '67 geadoreerd door van Leeuwen, als frontman voor de opvolgers van The Motions, Venus kwam in '70quote:Op woensdag 14 december 2005 17:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee, dat was van na Shocking Blue. Hay zou met van Leeuwen in zee gaan, maar ging op het laatste moment Krassenburg vervangen bij de Earring.
Je hebt gelijk, ik haal even jaartallen door elkaarquote:Op woensdag 14 december 2005 17:54 schreef brox het volgende:
[..]
Hay werd in '67 geadoreerd door van Leeuwen, als frontman voor de opvolgers van The Motions, Venus kwam in '70of doel je daar niet op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |