abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:35:40 #26
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_33037674
Ik hoop slecht. Wat is die "muziek" bagger
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_33042075
Ik weet genoeg van de Golden Earring hoor, dus hoef geen boeken meer te lezen.
Het is eigenlijk wel grappig dat nederlanders meer maken van Radar Love en het amerikaanse succes dat het is.
De bandleden zelf beweren dat het ook allemaal wel mee valt.
In sommige streken waren ze daar een simpele eendagsvlieg.
Natuurlijk is het een leuk dingetje, maar ga zelf eens na hoeveel eendagsvliegen jij bent vergeten en bedenk dan ook dat Amerika zoveel groter is dan Nederland.
Barry Hay was trouwens geen wees, maar is met zijn moeder naar Nederland gekomen.

ik wil verder niet afdoen aan de Golden Earring, het waren/zijn goede muzikanten, maar de eer die ze krijgen voor hun geweldige succes in Amerika is gewoon onterecht en opgeblazen.

En je haalt het zelf al aan, tijden zijn anders, muziek word nu op een andere manier aan de man gebracht.
Kane heeft daar aan meegedaan inderdaad, als je dat niet doet, krijg je gewoon geen kansen om veel op te treden en een behoorlijke cd te maken.
Later kan je eisen gaan stellen, de cd precies zo maken als hoe je wil, al heeft Kane dit eigenlijk altijd wel gedaan.
Maar ze kunnen nu de hitkrant en dat soort rare dingen overslaan en zich veel en veel meer met de muziek bezig gehouden.
Muziek/technisch zijn ze ook erg vooruit gegaan, omdat ze veel hebben geleerd en door wisselingen in de band.

En je zegt dat de Beatles er ook niet zomaar waren en er jaren over hebben moeten doen.
Wat wil je daarmee beweren? Dat Kane dat niet heeft gedaan?
pi_33042383
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:55 schreef Troeta het volgende:
Ik denk eigenlijk dat ze veel sneller gegroeid zijn als de Golden Earring, door ervaring en harde levenslessen.
Tuurlijk, internationaal totaal onbekend bandje Kane heeft meer ervaring dan rockicoon Golden Earring.

Dream on.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:19:01 #29
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_33042927
Tis toch gewoon kleuterrock. Het klinkt nergens naar, die stem van Dinand is vrij irriterend.

Gewoon een middelmatig popbandje in de lijn van Di-rect, Intwine e.d...
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_33043181
Kane wordt alleen serieus genomen door hun eigen fans.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:30:22 #31
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_33043187
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:19 schreef Morpheus2002 het volgende:
Tis toch gewoon kleuterrock. Het klinkt nergens naar, die stem van Dinand is vrij irriterend.

Gewoon een middelmatig popbandje in de lijn van Di-rect, Intwine e.d...
Amen.
pi_33043730
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:55 schreef m021 het volgende:

[..]

Tuurlijk, internationaal totaal onbekend bandje Kane heeft meer ervaring dan rockicoon Golden Earring.

Dream on.
Nope, dat beweer ik niet, beter lezen.
Golden Earring bestaat namelijk wat langer als Kane
pi_33044254
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:54 schreef Troeta het volgende:

[..]

Nope, dat beweer ik niet, beter lezen.
Dat zeg je wel. Tenminste, het staat in je post.

Volgens jou is Kane sneller gegroeid dan GE door ervaring. De enige conclusie die ik daaruit kan trekken, is dat jij vindt dat Kane meer ervaring heeft dan GE destijds.
pi_33045357
Destijds misschien wel ja.
In je eerste quote schreef je het anders.

Maar daarmee wil ik nog niet beweren welke band beter is.
Hoe je het ook wil vergelijken en doen, het zijn 2 totaal verschillende bands in totaal andere tijden.
Golden Earring moest het wel allemaal zelf uitvinden, mensen die er met het geld van bands vandoor gingen waren nieuw.
Kane heeft daar ook veel aan gehad en hoefde dat dus niet.
Hun tijd is dan misschien wel wat beter besteed aan andere zaken.

Golden Earring begon ook in een tijd waar je veel vaker iets nieuws kon doen, waar veel techniek nog moest uitgevonden en muziekstijlen nog niet zoveel hokjes hadden.
Kane speelt in een tijd waar alles om geld draait en om marketing, of dat een goede ontwikkeling is laten we er maar even buiten, maar ik vind dat Kane hun draai daarin heel goed heeft gevonden.
Ze doen niks wat ze niet willen, maken muziek waar ze echt achter staan, houden wel van een leuk showtje, dus dat doen ze wel.
Produceren doen ze zelf, niet om alleen maar nr. 1 pophits te maken, maar simpel omdat ze dat ook een heel leuk deel van het muziek maken vinden.

Wat je verder van zijn stem vind en zijn teksten is alleen maar een persoonlijke smaak.
Maar als je dat niks vind, betekent het niet dat de band verder niks voorsteld
pi_33046502
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:53 schreef Troeta het volgende:

De band stelt ook niks voor. In de betekenis van bekendheid bedoel ik. De grootste fanbase bestaat uit (Nederlandse) gillende tienermeisjes.

De muziekstijl is voor een groot deel gejat van andere bands. Neem nou So Glad You Made It. Op het refrein na (wat ze zelf hebben verzonnen) is het nummer van A tot Z opgebouwd uit U2-stukjes. Letterlijk: de gitaarriffs komen 1-op-1 uit U2 nummers.

Misschien spelen ze wel goed, maar wát ze spelen is niet origineel, en ze stellen ook nog eens niks voor in de muziekwereld.

dinsdag 13 december 2005 @ 17:23:03 #36
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_33047845
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:43 schreef Troeta het volgende:
Het is eigenlijk wel grappig dat nederlanders meer maken van Radar Love en het amerikaanse succes dat het is.
De bandleden zelf beweren dat het ook allemaal wel mee valt.
In sommige streken waren ze daar een simpele eendagsvlieg.
Natuurlijk is het een leuk dingetje, maar ga zelf eens na hoeveel eendagsvliegen jij bent vergeten en bedenk dan ook dat Amerika zoveel groter is dan Nederland.
Ik snap écht niet waar dat bagatelliseren van Radar Love op gebaseerd is. En in context met Kane al helemaal niet. Radar Love is in Amerika een grote hit geweest en vandaag de dag is het een classic, die bijna dagelijks op de radio voorbij komt. En Twilight Zone ook. Dat ze dat niet verder hebben kunnen uitbouwen, doet dáár niets aan af. Dat zijn gewoon 2 grote hits geweest, klaar.

Ga maar eens na hoeveel eendagsvliegen we vergeten zijn? Ga maar eens na hoeveel nederlandse bands dat gepresteerd hebben (zonder meteen in totale adoratie of patriottisme te vervallen). Een (nederlands) bandje heeft het toch gewoon goed gedaan als ze een wereldhit hebben gescoord (Radar Love en bijvoorbeeld ook Venus)? Ik wil niet beweren dat iedereen meteen de naam Golden Earring (of Shocking Blue) erbij kan noemen, maar die nummers kennen ze wél.
  dinsdag 13 december 2005 @ 17:55:51 #37
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_33048610
en het feit datd inand niet kan zingen blijft als een paal boven water staan....
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_33050213
quote:

Hoe je het ook wil vergelijken en doen, het zijn 2 totaal verschillende bands in totaal andere tijden.
Golden Earring moest het wel allemaal zelf uitvinden, mensen die er met het geld van bands vandoor gingen waren nieuw.

Golden Earring begon ook in een tijd waar je veel vaker iets nieuws kon doen, waar veel techniek nog moest uitgevonden en muziekstijlen nog niet zoveel hokjes hadden.
Bands die het wiel moeten uitvinden zijn doorgaans veel gemotiveerder om dat tot een goed einde te brengen. Dit mondt uit in veel betere muziek. Golden Earring heeft ervaring opgedaan door het kwaad mee te maken. Kane heeft er van horen zeggen. Dat is nogal een verschil.

Dat bands nieuwe dingen kunnen proberen verouderd heus niet. Zolang er publiek voor is hebben ze bestaansrecht. Zoals The MArs Volta nu bestaansrecht heeft. De tijden zijn veranderd, maar waarom zou je niet helemaal je eigen ding doen en je distantieren van de ongeschreven wetten van de commercie. Pas dan ben je groot. Als je kan doorbreken als je je niet verschuilt achter zulk soort dooddoeners. en Golden Earring ontstond ook in een tijd waarin alles draaide om marketing, we zullen het maar niet over The Beatles en The Monkees hebben. En wat te denken van hun stap om na hun gouden plaat in het format-leipe VS over te stappen op een totaal ander concept waardoor ze uiteindelijk niet doorbraken.

Zelfs in dit tijdperk acht ik de earring nog vernieuwender dan Kane. Ik kan er alleen geen begrip voor opbrengen dat na zoveel jaren er nog steeds mensen zijn die zo'n stukje cultuurgoed als Golden Earring niet op waarde kunnen schatten. Omdat ze ten eerste verkeerd geinformeerd zijn en ten tweede hun oren niet goed open hebben (mbt de progressie en niet de al dan niet aanwezige subjectieve kwaliteit).
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:09:59 #39
103745 dragon25
hmmm, donuts.....
pi_33050278
effe denken... uhm.... WHO THE FOK! CARES!!!
Kane zuigt....
You're a naughty boy... GO TO MY ROOM!
pi_33050641
Om het ervaringsaspect er nog even uit te lichten: de jongens van Golden Earring waren 20 toen ze heftige avonturen in Amerika meemaakten, zoals ze nu mbv Di-rect commercieel uit proberen te melken. Op dezelfde leeftijd gingen hun liedjes al over heftigere emoties dan Dinand ooit uiten kan. De suicidale neigingen van Hay, de beargumenteerde drugs-aversie van Gerritsen.

Moontan is overigens een paar maanden terug in Engeland nog verkozen in een lijst van de 40 beste progrockalbums allertijden.
pi_33075512
Volgens de spits of de metro was Kane dit jaar 'hot' geweest..
  woensdag 14 december 2005 @ 17:06:00 #42
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_33075799
Kane
Dinand

Megalomaan bandje met inspiratieloze muziek. Leuke muziek voor breezers en ander volk zonder enige muzieksmaak. Internationale potentie? Een kans van 1 op een miljoen, aangezien er duizenden, zoniet tienduizenden vergelijkbare pulpbandjes op de wereld bestaan.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_33076151
quote:

Kane speelt in een tijd waar alles om geld draait en om marketing, of dat een goede ontwikkeling is laten we er maar even buiten, maar ik vind dat Kane hun draai daarin heel goed heeft gevonden.
Ze doen niks wat ze niet willen, maken muziek waar ze echt achter staan, houden wel van een leuk showtje, dus dat doen ze wel.
Produceren doen ze zelf, niet om alleen maar nr. 1 pophits te maken, maar simpel omdat ze dat ook een heel leuk deel van het muziek maken vinden.

Wat je verder van zijn stem vind en zijn teksten is alleen maar een persoonlijke smaak.
Hangt jouw eigenwaarde af van wat anderen van Kane vinden ofzo?
pi_33076175
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:21 schreef PhoenixPerry het volgende:

[..]

Hangt jouw eigenwaarde af van wat anderen van Kane vinden ofzo?
Ik heb het vermoeden dat Troeta stiekem Robbie van Leeuwen is die nog steeds pissig is dat Barry Hay hem in de steek liet .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_33076282
Had wel lachen geweest, ik denk alleen niet dat Venus met Hay zo'n wereldhit was geworden.
pi_33076308
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:26 schreef brox het volgende:
Had wel lachen geweest, ik denk alleen niet dat Venus met Hay zo'n wereldhit was geworden.
Hay zou met van Leeuwen in zee gaan, maar ging op het laatste moment Krassenburg vervangen bij de Earring.

[ Bericht 4% gewijzigd door Litpho op 14-12-2005 19:09:19 (gruwelijke datumfout) ]
  woensdag 14 december 2005 @ 17:32:14 #47
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_33076432
Wat betreft hun buitenlandse ambities doen ze me altijd denken aan die Nederlandse acteurs die zo nodig naar Amerika moeten. Ze zitten daar echt niet te wachten op iemand die ze zelf in overvloed hebben.... en beter! Als je het in Nederland leuk doet, wil dat niet meteen zeggen dat ze in het buitenland ook op je zitten te wachten of dat ze daar steil achterover slaan van de performance van je frontman (ook hun -min of meer- ontdekker HenkJan Smits zegt gewoon dat Dinand de meerwaarde van Kane is, lees: ja, alles draait om Dinand!). Bovendien zullen ze daar meteen tegen hetzelfde euvel aanlopen waar ook al die Nederlandse acteurs mee te maken krijgen: doe iets aan de uitspraak van de engelse taal! Mijn Engelse, Ierse en Australische collega´s/vrienden ergeren zich kapot aan de uitspraak van Dinand. Mede daardoor ´geloven´ ze zijn voordracht niet altijd. Ik heb niks tegen Kane (best een leuk bandje) en ik snap heel goed dat ze het willen proberen, want ze zullen vanaf nu in Nederland jaar in jaar uit in dezelfde zalen staan, maar het lijkt me uiteindelijk weer een typisch geval van ´te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken´.

dus ja
pi_33076962
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:27 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nee, dat was van na Shocking Blue. Hay zou met van Leeuwen in zee gaan, maar ging op het laatste moment Krassenburg vervangen bij de Earring.
Hay werd in '67 geadoreerd door van Leeuwen, als frontman voor de opvolgers van The Motions, Venus kwam in '70 of doel je daar niet op.
pi_33078420
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:54 schreef brox het volgende:

[..]

Hay werd in '67 geadoreerd door van Leeuwen, als frontman voor de opvolgers van The Motions, Venus kwam in '70 of doel je daar niet op.
Je hebt gelijk, ik haal even jaartallen door elkaar . Dacht dat Venus eerder was.
  woensdag 14 december 2005 @ 22:31:28 #50
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_33086185
Hun laatste single is 'All I Can Do' zitten daar gejatte stukjes in? Want ik vind het laatste stuk wel leuk klinken.
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')