abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32710435
Aller eerst wil ik ff zeggen dat mensen die aankomen met reacties als:
ow das zielig enzo niet hoeven te reageren, want dat weet ik al...

Het zit dus zo, ik kan dus aan een staart komen, van een dier. Daar wil ik graag een mooi staartje voor aan mijn helm van maken, want dat vind ik mooi. Maar nou moet die staart dus eerst bewerkt worden. Want ik krijg hem aangeleverd met nog alles erin. Dat vlees en botten eruit halen, dat moet nog wel lukken, maar kan iemand mij misschien vertellen hoe je zon staart bewerkt dat hij niet vergaat en dat ik hem dus over 5 jaar nog steeds heb?

Ik dacht zelf aan leerlooien, maar hoe doe je dat? En hoe zorg je ervoor dat de haren eraan blijven zitten, want daar gaat het juist om.

Oja, het dier waar het over gaat is al dood, dus aankomen met: laat dat beestje toch leven hoeft ook niet.
pi_32711287
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:58 schreef SwiffMeister het volgende:
Daar wil ik graag een mooi staartje voor aan mijn helm van maken, want dat vind ik mooi.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  donderdag 1 december 2005 @ 07:32:39 #3
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_32718326
quote:
Op woensdag 30 november 2005 22:19 schreef Sakura het volgende:

[..]

op dat punt stopte ik oko al bijna met lezen
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_32723487
ja, of als sleutelhanger, dat boeit nu ff niet, maar hoe prepareer je zon ding zonder dat de haren vergaan?
pi_32741170
Mja het is dat mijn opa niet meer leeft anders had ik het zo voor je kunnen vragen.
  vrijdag 2 december 2005 @ 05:15:12 #6
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_32746859
Leerlooien doe je in duivenstront, true story.
Dus met een leer fetish..
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_32746866
Ga even naar de bibliotheek en zoek daar het boek "mengen en roeren" van L.P Edel.

Alles over doe-het-zelf chemie, ook leerlooien, met en zonder behoud van vacht.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_32749555
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 05:35 schreef sigme het volgende:
Ga even naar de bibliotheek en zoek daar het boek "mengen en roeren" van L.P Edel.

Alles over doe-het-zelf chemie, ook leerlooien, met en zonder behoud van vacht.
kijk hier heb ik tenminste wat aan.

nog meer tips? iemand?
pi_63927894
mischien kun je info krijgen bij een jager of iemand die dieren opzet ofzo
larper 4 life gasten en metal
pi_63929703
Ik denk dat die staat inmiddels al wel verteerd is.

Reageren op een topic van 3 jaar oud
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_63933831
Staart is al gelooid en alles. Heb hem gelooid en alles aangeleverd gekregen.
Maar het toeval wil dat ik gisteren een Haas heb gekregen die gisterenmiddag af is geschoten. Gisterenavond al staan slachten enzo, maar het vel heb ik dus nog en dat moet nu gelooid worden.

Tips ?

Ik las op het jacht-forum al dat je de boel moet ontdoen van al het vet en vlees wat er nog aanzit, daarna opspannen en laten drogen. Daarna met lederolie de boel soepel maken. Dus dat gaan we dan maar eens proberen.
pi_63934360
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:47 schreef SwiffMeister het volgende:
Staart is al gelooid en alles. Heb hem gelooid en alles aangeleverd gekregen.
Maar het toeval wil dat ik gisteren een Haas heb gekregen die gisterenmiddag af is geschoten. Gisterenavond al staan slachten enzo, maar het vel heb ik dus nog en dat moet nu gelooid worden.

Tips ?

Ik las op het jacht-forum al dat je de boel moet ontdoen van al het vet en vlees wat er nog aanzit, daarna opspannen en laten drogen. Daarna met lederolie de boel soepel maken. Dus dat gaan we dan maar eens proberen.
Wtf wil je met dat vel doen dan
pi_65453326
ik wil huiden om een vet costuum te maken en ik wil leren ze te prepareren weet iemand in de buurt van eindhoven dat?
larper 4 life gasten en metal
pi_65455610
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:05 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Wtf wil je met dat vel doen dan
Handschoenen.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')