abonnement Unibet Coolblue
pi_32710050
Hallo allemaal,

Bij het uitruimen van het huis van mijn kort geleden opa en oma kwamen wij een paar oude, met de camcorder opgenomen videobanden tegen met beelden van ons als kids. Toen we ze afgespoeld hadden, en besloten hadden dat we ze zouden kopieren naar DVD's, spoelden we de videoband terug naar het begin waarop deze niet meer uit de videorecorder wou komen. Toen we hem er (na niet eens al te veel trekken) er toch uit hadden, was de band bij het begin afgebroken. Het eerste stukje was verkreukeld, maar dat is maar een klein stukje en is misschien nog wel te redden met wat vooruit-en-weer-terug-gespoel. Maar heeft iemand een idee hoe we de band weer vast krijgen aan de spoel? Het liefste natuurlijk zo, dat we het eerste stukje ook nog kunnen zien...

Sorry als hier al ergens een topic over was, maar ik kon er geen vinden, dus...

Alvast enorm bedankt!
xxxJanne
  woensdag 30 november 2005 @ 21:50:03 #2
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32710092
Plakband?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_32710241
Dat dacht ik in eerste instantie ook al, maar dat schijnt niet te werken. Het blijft wel aan de spoel plakken, maar hij speelt dan niet af schijnt het.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 30 november 2005 @ 21:58:15 #4
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_32710432
Ik weet niet of het een VHS-band of iets anders is? Bij VHS zit er een klemmetje in de spoel wat je eruit kunt halen, de band ertussen doen en dan dat klemmetje weer terug. Bij andere systemen weet ik 't niet.
pi_32710472
kan ik me voorstellen.
je moet er wel mee oppassen dat je niet de hele tape in de videorecorder trekt.
misschien is het verstandiger om het door een professional te laten omzetten
pi_32710508
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:58 schreef qltel het volgende:
Ik weet niet of het een VHS-band of iets anders is? Bij VHS zit er een klemmetje in de spoel wat je eruit kunt halen, de band ertussen doen en dan dat klemmetje weer terug. Bij andere systemen weet ik 't niet.
je moet dan wel de spoelen weer precies goed leggen, anders krijg je speling en loopt t geheel meteen vast
pi_32710532
Ja ik geloof het wel! Dankjewel voor de tip!
Ik zal het morgen meteen proberen!
pi_32714612
Zijn/waren (in ieder geval voor cassette bandjes) speciale reparatie setjes voor te krijgen met op maat gesneden plakkers plus speciale knip apparaatjes enzo.

Als het nog bestaat zal het vast wel te vinden zijn bij een of andere audio zaak of warenhuis.
Lazyness is an Art!
  donderdag 1 december 2005 @ 12:12:54 #9
43927 MDfreak
beetje MiniDisc-gek!
pi_32722821
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:57 schreef PartyMike het volgende:
Zijn/waren (in ieder geval voor cassette bandjes) speciale reparatie setjes voor te krijgen met op maat gesneden plakkers plus speciale knip apparaatjes enzo.

Als het nog bestaat zal het vast wel te vinden zijn bij een of andere audio zaak of warenhuis.
Dergelijke setjes bestaan nog steeds maar daar moet je heel voorzichtig mee zijn omdat bij het verkeerd/onsecuur plakken van de band je ook je videorecorder om zeep kan helpen.
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:59 schreef dolle_hond het volgende:
kan ik me voorstellen.
je moet er wel mee oppassen dat je niet de hele tape in de videorecorder trekt.
misschien is het verstandiger om het door een professional te laten omzetten
Daarom zou ik inderdaad dit doen. Het is niet goedkoop omdat het nogal veel werk is om het nauwkeurig te doen maar dan weet je wel zeker dat je tape weer af te spelen is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')