quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:07 schreef sanger het volgende:Ik ben bang dat de belastingdienst het als verkapt werkgever gaat aanmerken dan. Zo en zo moet je als je een bedrijfje start 3 opdrachtgevers aangeven (bevestigde opdrachten).
1) De belastingdienst kent ook een categorie 'thuiswerkers'.
2) Voor het verkrijgen van een BTW-nummer moet je je de 'opgaaf startende onderneming' o.id. invullen, vanuit het perspectief van een lopende zaak. 'bevestigde opdrachten' heb je lang niet altijd nodig (probeer dat maar eens in de detailhandel
![]()
). Ik kan me wel voorstellen dat als je het zoveelste IT-bedrijfje probeert op te richten, met de bedoeling de belastingdienst pootje te lichten wbt premies werknemerverzekering, dat de Belastingdienst dan wat kritischer kijkt naar je opgaves op dat formulier.
3) Het kan helemaal geen kwaad om bij de belastindienst een 'Verklaring Arbeidsrelatie' (VAR) te downloaden en op te sturen. Weet je ook meteen of je loonheffing/premies werknemerverzekeringen direct moet laten inhouden of niet.
BTW: als je je zwarte geld echt wilt legaliseren, laat het cash uitbetalen en koop er spullen voor