We spraken vroeger wel Nederduits. Maar dat zal er weinig mee te maken hebben denk ik.quote:Op woensdag 30 november 2005 19:36 schreef Onderbroek het volgende:
In Germany spreekt men German
In Spain spreekt men Spanish
In Italy spreekt men Italian
in The Netherlands spreekt men....Dutch?
Waarom spreken wij 'Dutch' en geen 'Hollandish' of 'Netherlandish'?
In Iran e.d. spreken ze ook geen 'Iranish' oid maar daar wil ik het nu even niet over hebben. Ik wil weten of iemand weet waarom wij Dutch spreken, of is dit iets wat gewoon zo is en geen historische verklaring heeft?
Ik meen dat 'Dutch' afkomt van Diets, (is dat het zelfde als Nederduits?) in elk geval een taal die wij vroeger sprakenquote:Op woensdag 30 november 2005 19:37 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
We spraken vroeger wel Nederduits. Maar dat zal er weinig mee te maken hebben denk ik.
quote:Op woensdag 30 november 2005 19:39 schreef the900 het volgende:
[..]
Ik meen dat 'Dutch' afkomt van Diets, (is dat het zelfde als Nederduits?) in elk geval een taal die wij vroeger spraken
quote:Op woensdag 30 november 2005 19:39 schreef the900 het volgende:
[..]
Ik meen dat 'Dutch' afkomt van Diets, (is dat het zelfde als Nederduits?) in elk geval een taal die wij vroeger spraken
Geen idee.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:38 schreef LXIV het volgende:
Zoals de Franse taalkundigen het onder elkaar vaak over "Païsbasion" hebben zeker..
Ehm... nee. Néerlandais of hollandais zijn de enige gangbare woorden (wanneer niet aan het begin van een zin ook met kleine letter geschreven).quote:Op woensdag 30 november 2005 21:38 schreef LXIV het volgende:
Zoals de Franse taalkundigen het onder elkaar vaak over "Païsbasion" hebben zeker..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |