abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32697065
Hallo,

Ik heb net ff met iemand gebelt over het huren van een kamer. Die jongen gaat voor een half jaar naar Amerika en ik kan dan in zijn kamer. Het enige probleem is nu wel het volgende: hij houdt zijn postadres daar, dus kan ik dan wel een uitwonende studiefinanciering aanvragen?

Ik denk dat ik morgne even de ibg ga bellen, maar misschien dat iemand hier ook weet hoe het zit (door miss ervaringen)?

BVD
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_32697716
Voor een uitwonende beurs moet je wel ingeschreven staan bij de gemeente op het adres waar je gaat wonen. Krijg je dat gewoon voor elkaar dan heb je recht. Anders niet.
pi_32699580
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:20 schreef Ultrawuft het volgende:
Voor een uitwonende beurs moet je wel ingeschreven staan bij de gemeente op het adres waar je gaat wonen. Krijg je dat gewoon voor elkaar dan heb je recht. Anders niet.
Hmmsz.. Als ik me inschrijf bij de gemeente op het desbetreffende adres, staan er dus 2 op die kamer ingeschreven. Het lijkt me dat dit niet mag toch? Wat kan ik nu het beste doen? De ib-groep bellen of die huisbaas?
pi_32700160
nou ja, je schrijft je op een adres in. Niet op een kamer. Hier staan we ook met 6 man op 1 adres ingeschreven.
Ik zou iig de huisbaas bellen. De ibg heeft weinig zien. Niet ingeschreven is geen uitwonende stufie. Vrij simpel
pi_32700372
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:40 schreef Ultrawuft het volgende:
nou ja, je schrijft je op een adres in. Niet op een kamer. Hier staan we ook met 6 man op 1 adres ingeschreven.
Ik zou iig de huisbaas bellen. De ibg heeft weinig zien. Niet ingeschreven is geen uitwonende stufie. Vrij simpel
Ja okay, maar er zijn zeg maar 4 kamers en er staan nu 4 mensen op dat adres ingeschreven. Het lijkt me niet dat ik me er dan ook gewoon bij in kan schrijven en er dan 5 staan ingeschreven. Anders kan iedereen dat wel doen ja (met oog op stufi). Maar ik denk dat ik de huisbaas idd wel ff bel.
pi_32700654
Die huisbaas kan alleen blij zijn dat er iemand in blijft terwijl die jongen naar amerika is. Vanwege inbraak/vandalisme/ etc/etc
pi_32700700
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:47 schreef S-Two het volgende:

[..]

Ja okay, maar er zijn zeg maar 4 kamers en er staan nu 4 mensen op dat adres ingeschreven. Het lijkt me niet dat ik me er dan ook gewoon bij in kan schrijven en er dan 5 staan ingeschreven. Anders kan iedereen dat wel doen ja (met oog op stufi). Maar ik denk dat ik de huisbaas idd wel ff bel.
Gemeente weet echt niet dat er maar 4 kamers in zijn hoor.
For great justice!
pi_32700730
Als ik het zo hoor hier moet dat wel goedkomen, zal morgen ff bellen. Relaxed .
pi_32700794
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:47 schreef S-Two het volgende:

[..]

Dat ligt er een beetje aan hoe het in je huurcontract staat (en of je per kamer een contract afgesloten hebt met de huisbaas of voor het hele huis in 1x).
Het is hier zo dat we het hele studentenhuis (met vijf inwoners) met één huurcontract huren van de huisbaas. In het contract staat officieel zelfs vermeld dat er in principe 6 mensen mogen wonen, maar ja, dan heb je geen woonkamer meer dus doen we dat niet. Je hebt dan dus wel de mogelijkheid iemand in onderhuur hier ook netjes bij de gemeente in te schrijven zonder dat ze boos worden.
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_32700862
De belastingdienst krijgt de GBA info van de gemeente. Die gaan dan ws. wel onderzoeken of de verhuurder wel genoeg belasting betaalt over ontvangen huurpenningen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')