Op donderdag 15 december 2005 15:13 schreef Kleintje het volgende:Daar ben ik dan.
Goed, op het moment zit ik verdomd veel aan de telefoon. Makkelijker dan achter de webcam. De verdiensten gaan minder snel, maar je bent anoniemer en je kan meer dingen tussendoor doen.
Geweldig, ik heb bijna geen korte gesprekken, ik heb bijna alleen lange gesprekken. En die mensen, die onthou je gewoon.
Van de week had ik 's morgens rond half 8 telefoon. Ik nam op 'Goedemorgen met 'belnaam'.
Daarop werd gereageerd, Hallo, ook met 'mijn belnaam'.
Dus ik had al zoiets van 'wat is dit nou weer'.
Toevallig zeg, dat we dezelfde naam hebben.
Waarop werd geroepen, jij kent mij wel....
Ik had werkelijk geen idee. Dus ik vertelde de beste man dat hij zijn naam maar moest roepen.
En dat deed hij! Ik wist gelijk wie hij was. Ik wist gelijk dat het een leuk gesprek zou worden.
Dus... een ruim uur gesproken over die vrouw die gevonden was in Pakistan onder het puin, over de brand in London, over de komende verkiezingen in Nederland, over dat AIVD geintje.
Blijkt nu, de beste man heeft een WAO, hij zit in een rolstoel. Is behoorlijk eenzaam en wil graag bellen. Maar goed, een paar keer per week een uur bellen is gewoon asociaal duur. Dat is 48 euro per gesprek voor hem.
Wat nu???
Dus ik heb hem voorgesteld dat als hij het aandurfde, dat hij mij zijn nummer wel mocht geven. Dan zou ik hem wel eens bellen.
Via mijn belprovider kan ik anoniem post krijgen. Dus hij heeft 20 euro beltegoed gestuurd met een lief kaartje, daarin zijn nummer.
De afspraak is dat hij mij nu de ene week belt, en ik hem de andere week. Dan scheelt het hem 48 euro.
Maak ik nu mijn eigen markt kapot???
Ik krijg op deze manier toch 30 euro per maand van hem aan inkomsten (hij blijft altijd een uur hangen, hij zet de kookwekker). En zo zorg ik wel dat hij het bellen met mij langer kan volhouden.
Hij knapt er echt van op!
Speel ik nu met gevoel of laat ik nu juist zien dat ik gevoel heb? Denk dat iedereen het weer anders zal zien. Kwestie van normen en waarden.
Feit is wel dat ik het bellen met hem echt gezellig vind en dat er nog nooit 1 woord is gesproken over seks. Ja, alleen de vraag van mij of hij daar geen behoefte aan had, een seksgesprek en waarom hij dan zo'n lijn belt...