abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32694018
Ik wil binnenkort evenementen gaan organiseren.

Waarbij ik een ruimte wil huren en artikelen wil inkopen en er iets over vertellen aan bezoekers. De bezoekers betalen voor de entree en hebben verder geen kosten. Het is wel de bedoeling dat er winst gemaakt wordt.

Hiervoor moet je je toch hebben ingeschreven bij de KVK of niet?
Wat zou ik nog meer moeten regelen hiervoor?
Ik financier het gewoon uit mijn eigen zak. Of moet ik dan een aparte zakelijke rekening hebben.
Ik wil dit max 4 keer per jaar doen.
pi_32694200
Ik weet je niet gek te vertellen, maar ik weet wel iemand die je alles kan vertellen.

"Weet je wat jij zou moeten doen"...

Die weten er alles over te vertellen. Hoogstwaarschijnlijk zal het er op uitdraaien dat je geregistreerd bij de KVK moet zijn, BTW en winstaangifte moet doen. De regering laat echt geen kans liggen om centjes te krijgen
pi_32694690
Je moet een N.V. oprichten!
  woensdag 30 november 2005 @ 13:24:28 #4
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_32694729
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:22 schreef Rekkie het volgende:
Je moet een N.V. oprichten!
Zit zelf meer te denken aan een CV/BV constructie
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_32695886
Ik hoef geen personeel aan te nemen dus kan ik toch gewoon beter een eenmanszaak beginnen?
pi_32695935
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:12 schreef hugoboss22 het volgende:
Ik hoef geen personeel aan te nemen dus kan ik toch gewoon beter een eenmanszaak beginnen?
Dus N.V.
pi_32695957
stichting?
Trotse mamma :)
pi_32695984
Volgens mij is gewoon inschrijven bij KvK genoeg. BV oprichten kost een hoop geld, en lijkt mij hiervoor niet nodig.
pi_32695997
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:14 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dus N.V.
TS heeft het erover dat hij het uit eigen zak betaald, als je de scheiding zakelijl-privé niet wilt maken zou ik toch voor een eenmanszaak gaan. Veel makkelijker volgens mij
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_32696035
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:12 schreef hugoboss22 het volgende:
Hangt af van de verwachte omvang en het risico dat je loopt. Als je risico de ton overschrijdt, zou ik toch de voorkeur hebben voor een BV.
pi_32696093
Het klinkt alsof je het allemaal wel "zwart" kunt doen, tenzij je er echt veel geld uit wilt halen. Maar gewoon mensen rondleiden met wat entree (5 euro ofzo) hoef je niet al die romslomp te doen. (officieel wel, maar niemand die er op let)
  woensdag 30 november 2005 @ 21:08:29 #12
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_32708581
Maximaal 4x per jaar is niet veel, waarschijnlijk kun je dit prima opgeven als inkomsten uit overige werkzaamheden.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
  woensdag 30 november 2005 @ 21:59:50 #13
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32710497
Je bent niet verplicht je in te schrijven bij de KvK. Wel ben je verplicht BTW af te dragen. Een telefoontje naar de belastingdienst volstaat meestal.

De KvK rekent de meest idiote heffingen voor onderzoeken waar praktisch niemand naar kijkt. Zoveel mogelijk een inschrijving vermijden dus! Het kan wel praktisch zijn als bedrijven(bv groothandels) vragen naar een kopie kvk-inschrjiving. Op die manier weten zij met wie ze zaken doen. Als je alles als particulier inkoopt is het dus simpel opgelost.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')