abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32682829
Madonna behoeft als één van de beroemdste vrouwen van de afgelopen 25 jaar natuurlijk geen introductie. Veel is er te doen geweest over the Queen of Pop en haar controversiële videoclips, muziek en natuurlijk haar ultiem ranzige Sex-boek. En wat te denken van haar o zo geweldige acteercarriere? De meningen zijn erover verdeeld.

Maar haar meest controversiële move is misschien wel haar fanatisme als volgeling van de Kabbala. Sinds een jaar of tien (sinds Madonna haar dochter heeft gekregen) is Madonna een trouwe aanhanger van dit Joods mystieke “geloofssysteem”. De één noemt de Kabbala een sekte, de ander een manier om de complexe vragen des levens het hoofd te bieden. Hoe dan ook: het maakt – zoals altijd met Madonna – weer de tongen los en zorgt en passent ook voor een hoop onzin in de roddelbladen.

Maar wat doet de Kabbala nu werkelijk voor Madonna? Hoe heeft het gezinsleven haar veranderd? Hoe staat ze nu in het leven en in de spotlights? Kortom: hoe is het Madonna vergaan sinds Truth or Dare: In Bed With Madonna, de ultiem spraakmakende rockumentary uit 1991, waarin de superster werd gevolgd door regisseur Alek Keshishian tijdens haar controversiële Blond Ambition Tour in 1990.

I’m Going To Tell You A Secret

Jawel! Madonna heeft zich opnieuw laten volgen door de camera’s tijdens haar Re-Invention Tour in 2004. De regisseur is deze keer Jonas Åkerlund, ook bekend van haar videoclip voor Ray of Light. Ook deze keer wordt ons een blik gegund in het hectische leven achter de schermen, maar tevens wordt ons een niets verhullende blik gegund in het (gezins)leven van Madonna zelf.

De film wisselt zwart-wit beelden af met spectaculaire concertfragmenten in kleur. Madonna wordt overal gevolgd: van dansrepetities tot een bezoek aan Israël in haar voortdurende zoektocht naar spiritualiteit.

Madonna als dronken tor, Madonna als moeder, Madonna als spirituele vrouw, Madonna als podiumbeest, Madonna als vrouw van Guy Ritchie, Madonna als dochter, kortom: Madonna als mens.

De twee uur durende documentaire is al te zien geweest op MTV USA, en zal binnenkort ook te zien zijn op Channel4 in Engeland. Maar op 8 december wordt hij dan eindelijk ook in Nederland uitgezonden, op Veronica om 20.30u.

= = = = =

Ik ben natuurlijk een fan. Dat moge duidelijk zijn. Toch denk ik dat deze nieuwe rockumentary ook zeker een aanrader is voor niet-fans, liefhebbers van pop culture in het algemeen, of zelfs haters. Sommige fragmenten zijn hilarisch, andere zijn weer ontroerend. Ik vind het bovenal interessant te zien hoe Madonna zich ontwikkeld heeft.
pi_32682888
Waarom staat "I'm Going To Tell You A Secret" niet meer achter Madonna: ? Modje?
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:29:22 #3
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32683094
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:22 schreef MadGuy het volgende:
Waarom staat "I'm Going To Tell You A Secret" niet meer achter Madonna: ? Modje?
Sorry, ik weet niet waarom het er niet achter staat.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_32683119
Misschien omdat ik het tussen aanhalingstekens had gezet? In ieder geval bedankt.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:31:26 #5
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32683172
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:29 schreef MadGuy het volgende:
Misschien omdat ik het tussen aanhalingstekens had gezet? In ieder geval bedankt.
Nah.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:45:12 #6
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_32683615
Ben zoo benieuwd!
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_32689884
Duizend keer mooier dan In Bed With Madonna.

Deze documentaire bezorgde mij kippevel en soms tranen van ontroering. Een geweldig gebalanceerde vrouw. Af en toe heerlijk egoistisch, maar toch sociaal bewogen en haar hart op de juiste plek!

Een absolute aanrader!!!
Nothing takes the past away like the future!
pi_32704889
Ik probeerde nog de ten minute preview te vinden, maar die kan ik helaas nergens vinden...
pi_32832654
Op Madonnalicious kun je een interview van Dermot O'Leary van het Engelse Channel 4 met Madonna zien over haar nieuwste documentaire. In dit interview komen ook beelden van de documentaire voorbij.
pi_32914064
LET OP!!!

DE FILM I'M GOING TO TELL YOU A SECRET BEGINT NIET OM 20.30 UUR!

DE FILM BEGINT OM 20.20 UUR OP VERONICA EN ZAL DUREN TOT 22.45 UUR (EN DUS
NIET TOT 22.20, ZOALS IN DE GIDS STAAT!!!)

VEEL KIJKPLEZIER!
Nothing takes the past away like the future!
pi_32914284
OH, OKEE!!!
  donderdag 8 december 2005 @ 11:39:23 #12
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_32914315
Ik vind madonna maar een zielig persoon dat ze zo nodig nog in een spandex pakje moet rondhuppelen om dat tuttige esther image van haar af te schudden.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_32915135
quote:
Op donderdag 8 december 2005 11:39 schreef clowncloon het volgende:
Ik vind madonna maar een zielig persoon dat ze zo nodig nog in een spandex pakje moet rondhuppelen om dat tuttige esther image van haar af te schudden.
Het lukt haar anders aardig. Hoezo maakt dat haar zielig dan?

En bedankt voor de waarschuwing, Haper. Fijn die wijzigende tijden. Op Veronica.nl staat zelfs:
quote:
Dit staat op Veronica.nl±

Donderdag 8 december begint om 20.15 uur de langverwachte documentaire Madonna: I’m Going To Tell You A Secret. Deze docu gaat over de Madonna ‘Re-Invention’-Tour in 2004 en is het vervolg op het veelbesproken ‘Truth Or Dare’. De film, geregisseerd door Jonas Akerlund, wisselt zwart-witbeelden van achter de schermen af met concertfragmenten in kleur. Het popicoon wordt overal gevolgd, van dansrepetities tot een bezoek aan Israël in haar zoektocht naar spiritualiteit.

Om 23.30 uur wordt het buitengewone leven van Madonna onder de loep genomen in Het Lekkere Leven van Madonna. Hoe woont ze, waar gaat ze op vakantie en waar geeft ze al haar geld aan uit?
  donderdag 8 december 2005 @ 12:36:24 #14
130081 manou
me love me boyfriend
pi_32915537
I LOVE MADONNA!!!!!!!!!Ik kan niet wachten! ben erg benieuwd!
  donderdag 8 december 2005 @ 12:40:02 #15
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_32915612
quote:
Op donderdag 8 december 2005 12:17 schreef MadGuy het volgende:
Het lukt haar anders aardig. Hoezo maakt dat haar zielig dan?
natuurlijk lukt het haar, het merk madonna maakt een hit, alsof haar laatste nummer echt zo een goed nummer is. Ik vind het alleen zielig dat ze op haar 67 jaar nog in ranzig pakje hijst om te laten zien dat ze nog 'best lekker' is. En dan van die urban jumpers erbij want dat is zogenaamd hip.
Please...wat een achterhaalt gedoe zeg. Maar heej, to each his own.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_32916228
Inderdaad, each to his own, maar ik denk werkelijk dat je iets te kort door de bocht gaat met je redenatie.

Dat het merk Madonna een hit maakt is niet altijd een gegeven, zeker niet In Nederland. Ze heeft hier minder dan een handvol nummer één-hits gehad. Ik vind het ook niet haar beste nummer ooit, maar het doet wel waar het voor bedoeld is: it makes you dance.

En ach, laten zien dat ze nog steeds lekker is: het werkt blijkbaar. Of je het smaak is, is weer een tweede. Zielig is het echter niet. Als je nog steeds zo strak als madonna bent op die leeftijd zou ik het ook wel willen laten zien. Ze kan het, dus ze doet het. Als er iets is waar Madonna en iedereen een hekel zou moeten hebben is het wel die hokjesgeest die jij hier fijntjes etaleert.

[ Bericht 67% gewijzigd door MadGuy op 08-12-2005 13:12:11 ]
  donderdag 8 december 2005 @ 13:07:01 #17
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_32916241
quote:
Op donderdag 8 december 2005 12:40 schreef clowncloon het volgende:

[..]

natuurlijk lukt het haar, het merk madonna maakt een hit, alsof haar laatste nummer echt zo een goed nummer is. Ik vind het alleen zielig dat ze op haar 67 jaar nog in ranzig pakje hijst om te laten zien dat ze nog 'best lekker' is. En dan van die urban jumpers erbij want dat is zogenaamd hip.
Please...wat een achterhaalt gedoe zeg. Maar heej, to each his own.

Ik ga wel kijken, vond "In bed with...." ook een leuke film en ik ben niet eens fan.
Feyenoord!!! * Barça
pi_32922483
dilemma, wordt het Robbie of toch Madonna
kan natuurlijk ook lekker gek doen en naar BB kijken
pi_32924215
Madonna natuurlijk!
pi_32942106
Jezus. Van de ondertiteling klopte echt geen hol af en toe...
pi_32942626
Goeie docu....en madonna is en blijft natuurlijk gewoon geweldig !!!
01-08-2008
pi_32942653
Ik heb een groot gedeelte van de docu gezien.... zag er top uit
Ze begint wel een beetje een godsdienstwaanzinnige te worden hoor. Je kan het ook overdrijven....
pi_32943979

Ergens is Madonna natuurlijk altijd al godsdienstwaanzinnige geweest. Eerst het katholicisme en nu Kabbala!
pi_33000851
Ik vond de fragmenten met haar kinderen erg leuk om te zien. Rocco die zich echt als een klein opdondertje gedraagt. En Lourdes die gewoon vloeiend Frans spreekt .

Verder heeft Guy, haar man, ook wel een goede indruk op mij gemaakt. Hij is niet zo'n saaie zak als ik dacht. Hij heeft best wel humor .
pi_33001100
Guy is gewoon totaal niet onder de indruk van alle poespas rondom Madonna. Echt heerlijk om te zien hoe hij met haar omgaat. Ik mag hem ook wel, zoals ik hem in de documentaire meekreeg.

Rocco was echt de showstealer, haha! Met dat zwaard!

Madonna: "Rocco, who's the Queen?"
Rocco verveeld: "You! You! You...."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')