abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:38:52 #1
13984 Black_Crow
Geniet nooit met mate
pi_32681527
Als je een jaar contract bij een bedrijf heb mag dit na een jaar verlengt worden met een nieuw jaar contract, maar mag een contract daarna weer met een jaar verlengt worden.
Of wordt het automatische een contract voor onbepaalde tijd.
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront tekort kom
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:41:41 #2
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_32681599
Je mag in totaal 3 contracten krijgen voor bepaalde tijd. Het daaropvolgende contract is automatisch een contract voor onbepaalde tijd.
  Jubileum moderator dinsdag 29 november 2005 @ 21:42:00 #3
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_32681607
Bij mijn weten mag je maximaal 3 keer een jaarcontract krijgen voor je wettelijk gezien een onbepaalde tijd contract moet krijgen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_32681712
DIt moet toch wel in de FAQ terug te vinden zijn ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  † In Memoriam † dinsdag 29 november 2005 @ 21:50:04 #5
7074 moussy
kuttekop
pi_32681837
Hoe vaak kan een werkgever een tijdelijk contract aanbieden?

Gepubliceerd op maandag 18 juli 2005

Door mr. Diana Simons
Een werkgever kan drie maal een arbeidsovereenkomst aanbieden zolang de totale duur van deze contracten niet meer dan 36 maanden bedraagt. Als de werknemer na afloop van de derde arbeidsovereenkomst blijft werken, dan wordt dit vierde contract aangemerkt als een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

http://www.planet.nl/plan(...)tid=600151/sc=43f2b4

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_32681868
Als ik jou tekst letterlijk neem dan mag dat dus niet,
Na een jaar houd in dat het contract verlengd wordt nadat je 1 jaar in dienst bent.
Het contract moet verlengd zijn voordat je 1ste jaar verlopen is.
Doen ze dat niet dan ben je automatisch verzekerd van een vast contract.

En het verschilt ook nog een per branche denk ik, in de branche waarin ik werkzaam ben is het slechts 3 x een half jaar voordat het contract over kan gaan in onbepaalde tijd.

Dus leest eerst eens je arbeidsovereenkomst door daar zal het in moeten staan.
pi_32682037
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:51 schreef Kajalevi het volgende:
Als ik jou tekst letterlijk neem dan mag dat dus niet,
Na een jaar houd in dat het contract verlengd wordt nadat je 1 jaar in dienst bent.
Niet waar. Volgens de wet wordt het contract dan automatisch voor dezelfde periode en onder dezelfde voorwaarden verlengd (BW 7:668).

Overigens mag er in een CAO van deze bepalingen afgeweken worden; bijvoorbeeld bij onderzoeksfuncties zie je dat mensen veel meer tijdelijke contracten mogen hebben en voor langer dan 3 jaar.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_32682248
Het volgende contract wordt een contract voor onbepaalde tijd...

Het is niet onwaarschijnlijk dat ze je daarom gewoonweg geen contractverlenging geven. Op die manier komen ze niet vast te zitten aan dat contract voor onbepaalde tijd. Ik geloof dat je na drie maanden weer door hetzelfde bedrijf mag worden aangenomen met een nieuw jaarcontract... Je kan dit tegen oude voorwaarden doen en het dus zien als een verplichte onbetaalde vakantie van drie maanden...

Maar overleg even met je werkgever en collega's wat bij jouw bedrijf de normale gang van zaken is. Dan kan je eventueel alvast op zoek gaan naar een andere baan als je laatste contract verloopt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 29-11-2005 23:06:55 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_32682524
Yup, dit klopt. Drie keer in totaal.
pi_32682537
je moet niet alleen naar de wet maar ook naar de cao kijken
Mensen die opruimen zijn gewoon te lui om te zoeken.
fotoboek
pi_32682642
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:57 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Niet waar. Volgens de wet wordt het contract dan automatisch voor dezelfde periode en onder dezelfde voorwaarden verlengd (BW 7:668).
Heb net gisteren een uitspraak van de rechter gelezen waarin hij het tegenovergestelde heeft
uitgesproken. Maar ligt er waarschijnlijk aan onder welke CAO je valt en met welke voorwaarden
je contract is opgesteld.

Maar ja, dat zei ik al 'in welke branche is hij werkzaam? en wat staat er in zijn contract'?
Dat is erg handig om te weten nu.
pi_32682792
Wettelijk is het volgens mij: maximaal 3 contracten met een maximale totale duur van 3 jaar. Dus je kunt 3x een contract aangeboden krijgen, de 4e keer is vast. En na 3 jaar en één dag is het ook vast. Tenzij er speciale "projectcontracten" zijn afgesproken, maar die moeten dan ook werkelijk op een project betrekking hebben (vaste einddatum).
** Als iedereen eens net zo perfect was als ik zou moeten zijn **
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:20:47 #13
13984 Black_Crow
Geniet nooit met mate
pi_32682825
In mijn beroep hebben we geen CAO.
Ik werk als vrachtwagen chauffeur bij een riool en hogedruk reinigings bedrijf.
Hier is geen CAO voor.
Wij gaan qua salaris zo'n beetje gelijk op ben het beroeps goederen vervoer.
Met 1 groot verschil, wij maken per week ongeveer net zoveel KM als een beroeps vervoerder per dag maakt.
Wij zijn ook meer met zware slangen aan het slepen dan dat we aan het rijden zijn.
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront tekort kom
pi_32682945
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:50 schreef moussy het volgende:

Door mr. Diana Simons
Een werkgever kan drie maal een arbeidsovereenkomst aanbieden zolang de totale duur van deze contracten niet meer dan 36 maanden bedraagt. Als de werknemer na afloop van de derde arbeidsovereenkomst blijft werken, dan wordt dit vierde contract aangemerkt als een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

http://www.planet.nl/plan(...)tid=600151/sc=43f2b4
Ze vergeet alleen nog een uitzondering te noemen in dat stukje. Als het eerste contract een bepaalde tijd contract is van 36 maanden of meer dan mag dit eenmalig voor een periode van maximaal drie maanden worden verlengd zonder dat het een contract voor onbepaalde tijd wordt.
pi_32683084
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:20 schreef Black_Crow het volgende:
In mijn beroep hebben we geen CAO.
Ik werk als vrachtwagen chauffeur bij een riool en hogedruk reinigings bedrijf.
Hier is geen CAO voor.
Wij gaan qua salaris zo'n beetje gelijk op ben het beroeps goederen vervoer.
Met 1 groot verschil, wij maken per week ongeveer net zoveel KM als een beroeps vervoerder per dag maakt.
Wij zijn ook meer met zware slangen aan het slepen dan dat we aan het rijden zijn.
In jou geval val je dus gewoon onder de normale wetgeving volgens mij en dan gelden
de voorwaarden zoals al door anderen gesteld zijn.
Je baas mag dus verlengen en je contract is nog steeds niet vast.
  † In Memoriam † dinsdag 29 november 2005 @ 23:13:50 #16
7074 moussy
kuttekop
pi_32684433
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:03 schreef Jordy-B het volgende:

Maar overleg even met je werkgever en collega's wat bij jouw bedrijf de normale gang van zaken is. Dan kan je eventueel alvast op zoek gaan naar een andere baan als je laatste contract verloopt.
Dit was de vraag namens een collega

BC en ik hebben het contract van BC er al bij gepakt en daar staat 2x een jaar en dan onbepaalde tijd in. Nou ja, misschien heeft collega een ander contract gekregen bij zijn aanstelling.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_32727555
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:51 schreef Kajalevi het volgende:
Danku! Dit is wel handig om te weten!

Mzzl StefanCJ
pi_32727734
quote:
Op donderdag 1 december 2005 15:31 schreef StefanCJ het volgende:

[..]

Danku! Dit is wel handig om te weten!

Mzzl StefanCJ
Je doet er beter aan het hele topic te lezen.
pi_32730864
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:50 schreef moussy het volgende:

Door mr. Diana Simons
Een werkgever kan drie maal een arbeidsovereenkomst aanbieden zolang de totale duur van deze contracten niet meer dan 36 maanden bedraagt.
Da's niet helemaal waar: de CAO kan anders bepalen. Ik zit al 4,5 jaar bij dit bedrijf en nog geen vast contract (kan max. 6 jaar zijn...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')