Niet waar. Volgens de wet wordt het contract dan automatisch voor dezelfde periode en onder dezelfde voorwaarden verlengd (BW 7:668).quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:51 schreef Kajalevi het volgende:
Als ik jou tekst letterlijk neem dan mag dat dus niet,
Na een jaar houd in dat het contract verlengd wordt nadat je 1 jaar in dienst bent.
Het contract moet verlengd zijn voordat je 1ste jaar verlopen is.
Doen ze dat niet dan ben je automatisch verzekerd van een vast contract.
Heb net gisteren een uitspraak van de rechter gelezen waarin hij het tegenovergestelde heeftquote:Op dinsdag 29 november 2005 21:57 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Niet waar. Volgens de wet wordt het contract dan automatisch voor dezelfde periode en onder dezelfde voorwaarden verlengd (BW 7:668).
Ze vergeet alleen nog een uitzondering te noemen in dat stukje. Als het eerste contract een bepaalde tijd contract is van 36 maanden of meer dan mag dit eenmalig voor een periode van maximaal drie maanden worden verlengd zonder dat het een contract voor onbepaalde tijd wordt.quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:50 schreef moussy het volgende:
Hoe vaak kan een werkgever een tijdelijk contract aanbieden?
Gepubliceerd op maandag 18 juli 2005
Door mr. Diana Simons
Een werkgever kan drie maal een arbeidsovereenkomst aanbieden zolang de totale duur van deze contracten niet meer dan 36 maanden bedraagt. Als de werknemer na afloop van de derde arbeidsovereenkomst blijft werken, dan wordt dit vierde contract aangemerkt als een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=600151/sc=43f2b4
In jou geval val je dus gewoon onder de normale wetgeving volgens mij en dan geldenquote:Op dinsdag 29 november 2005 22:20 schreef Black_Crow het volgende:
In mijn beroep hebben we geen CAO.
Ik werk als vrachtwagen chauffeur bij een riool en hogedruk reinigings bedrijf.
Hier is geen CAO voor.
Wij gaan qua salaris zo'n beetje gelijk op ben het beroeps goederen vervoer.
Met 1 groot verschil, wij maken per week ongeveer net zoveel KM als een beroeps vervoerder per dag maakt.
Wij zijn ook meer met zware slangen aan het slepen dan dat we aan het rijden zijn.
Dit was de vraag namens een collegaquote:Op dinsdag 29 november 2005 22:03 schreef Jordy-B het volgende:
Maar overleg even met je werkgever en collega's wat bij jouw bedrijf de normale gang van zaken is. Dan kan je eventueel alvast op zoek gaan naar een andere baan als je laatste contract verloopt.
Danku! Dit is wel handig om te weten!quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:51 schreef Kajalevi het volgende:
Na een jaar houd in dat het contract verlengd wordt nadat je 1 jaar in dienst bent.
Het contract moet verlengd zijn voordat je 1ste jaar verlopen is.
Doen ze dat niet dan ben je automatisch verzekerd van een vast contract.
Je doet er beter aan het hele topic te lezen.quote:Op donderdag 1 december 2005 15:31 schreef StefanCJ het volgende:
[..]
Danku! Dit is wel handig om te weten!
Mzzl StefanCJ
Da's niet helemaal waar: de CAO kan anders bepalen. Ik zit al 4,5 jaar bij dit bedrijf en nog geen vast contract (kan max. 6 jaar zijn...)quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:50 schreef moussy het volgende:
Hoe vaak kan een werkgever een tijdelijk contract aanbieden?
Gepubliceerd op maandag 18 juli 2005
Door mr. Diana Simons
Een werkgever kan drie maal een arbeidsovereenkomst aanbieden zolang de totale duur van deze contracten niet meer dan 36 maanden bedraagt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |