abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32677464
Al bijna een jaar huur ik een verdieping van een woning. En vandaag krijg ik een aanslagbiljet waterschapsbelastingen op MIJN naam. Aangezien het nu geen goede tijd is om te bellen met het waterschap of verhuurder, ga ik hier ff (alweer) wat inlichtinge verkrijgen

Is dit normaal dat ik (als niet eigenaar iig) uberhaupt zo'n biljet krijg?
pi_32677661
Als je gewoon legaal & geregistreert die verdieping huurt lijkt me van wel... als je een (compleet) huis huurt moet je tenslotte die belastingen ook betalen.
Lazyness is an Art!
pi_32677695
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:51 schreef PartyMike het volgende:
Als je gewoon legaal & geregistreert die verdieping huurt lijkt me van wel... als je een (compleet) huis huurt moet je tenslotte die belastingen ook betalen.
Ik huur in feite gewoon een half huis. Maar ik zit hier al vanaf mei
pi_32677724
ja dat is normaal de peildatum is 1 jan
pi_32677799
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:53 schreef geers058 het volgende:
ja dat is normaal de peildatum is 1 jan
Behalve dat deze aanslag naar noemen voor nov - dec is.
pi_32678512
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:52 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Ik huur in feite gewoon een half huis. Maar ik zit hier al vanaf mei
Dat maakt niet echt uit lijkt mij, gaat er om of je als huurder geregistreert staat of niet.
Lazyness is an Art!
pi_32687351
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:44 schreef Keiichi het volgende:
Al bijna een jaar huur ik een verdieping van een woning. En vandaag krijg ik een aanslagbiljet waterschapsbelastingen op MIJN naam. Aangezien het nu geen goede tijd is om te bellen met het waterschap of verhuurder, ga ik hier ff (alweer) wat inlichtinge verkrijgen

Is dit normaal dat ik (als niet eigenaar iig) uberhaupt zo'n biljet krijg?
Ja, eigenaar en gebruiker krijgen elk een eigen aparte aanslag, stukje verdeling van de lasten zegmaar.

Ook als er meerdere gebruikers zijn van een adres, studentenflat ofzo (is die verdieping van je voorzien van een eigen adres/huisnummer?) komt er een aanslag op de naam van slechts een persoon (over het algemeen de persoon die er of het langste woont ofwel het oudste is), dus controleer voor je het allemaal in je eentje betaald wel even goed of het wel inderdaad alleen maar over jouw deel van de woning gaat (overigens is het jouw probleem om het geld van de rest van de bewoners op hetzelfde adres terug te krijgen, dat gaat het waterschap niet voor je verdelen).
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_32687429
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:56 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Behalve dat deze aanslag naar noemen voor nov - dec is.
Een gebruikersaanslag bestaat uit 2 delen, ingezetenomslag (is per huishouden, wordt op 1 januari bepaald) en verontreinigingsheffing (hangt af van de groote van het huishouden, eenpersoons of meerpersoons, wordt bepaald over het deel van het jaar dat je er daadwerkelijk woont).
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  woensdag 30 november 2005 @ 09:22:40 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_32689870
Waarschijnlijk is de andere huurder een vrouw of jonger?

De waterschapinstanties zien nog steeds de man als hoofd van het gezin op een adres.

Toen ik bij mijn vriendin ging wonen, en het huurcontract op haar naam stond kreeg ik ook de waterschapbelasting op mijn naam. Toen ik belde kreeg ik te horen dat die altijd op naam van de man of de oudste bewoner staat.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_32703209
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:22 schreef sanger het volgende:
De waterschapinstanties zien nog steeds de man als hoofd van het gezin op een adres.
Dat wisselt per waterschap wat de exacte regels daarvoor zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')