abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32675348
de laatste tijd hebben wij het erg veel in de klas over jongerentaal, en of dat afbreuk doet aan het Nederlands... jongerentaal heeft zeker invloed op het nederlands van de toekomst, en volgens velen is dt alleen maar negatief...

wat vinden jullie daarvan? is jongerentaal iets positiefs, of negatiefs?
  dinsdag 29 november 2005 @ 17:19:15 #2
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_32675390
Het is voornamelijk onverstaanbaar, onverklaarbaar en een beetje onbegrijpelijk. Verder doen ze maar wat ze willen. Vrij negatief dus. Maar goed ik ben geen 16 meer he!
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_32675595
Hoogstwaarschijnlijk verandert hun taal wel op de werkvloer, anders word je er direct weer uitgetyft. Verder is het Nederlands een levende taal dus helaas voor de anders-haters.

haters
pi_32675697
Mijn vader noemde wel eens wat zij vroeger zeiden, dik 50 jaar geleden daar hij 71 is
Nou... als je dát een verrijking zou noemen.
===
Blasphemy is bliss
===
pi_32675897
Sommige nieuwe woorden zijn wel leuk:
"uitgetyft"

Maar om nu in de winkel te vragen of je mag pinnen omdat je geen doekoe hebt, rot op.
-
pi_32675979
Jongeren taal is neger stuff .. ik hoor ze soms praten alsof ze die ene hassie bassie rapper van tmf zijn .. doe normaal kut jeugd wij hadden tenminste nog echte stoere woorden
  dinsdag 29 november 2005 @ 17:52:07 #7
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_32676150
Ik vind het ook niets, en ze steken elkaar allemaal aan lijkt het wel.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_32679414
die topictitel hè, is dat ook jongerentaal?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')