abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32673017
Ik heb een zoontje met een stoornis in het autistische spectrum. Dit kan een lichamelijke oorzaak hebben, onder andere een stofwisselingsziekte of een chromosomale afwijking. Daar hebben we hem dus op laten testen.
We zijn door onze kinderarts naar een collega van hem doorverwezen voor dit onderzoek omdat hij een aantal kenmerken vertoont van een bepaald syndroom (Fragiele X om precies te zijn), maar ook om andere oorzaken op te sporen.
We hebben dit onderzoek dus niet voor de lol of voor zijn zweetvoeten laten uitvoeren.

Valt er vandaag dus een rekeningetje van 650 euro in de bus. Slik.
We zijn ziekenfonds verzekerd, dus als je direct al een rekening krijgt is er iets aan de hand. Meteen Zilveren Kruis gebeld dus. Krijg ik een verhaal te horen van of het onderzoek medisch gezien wenselijk dan wel noodzakelijk was. Laat staan dat het vergoed gaat worden.

Ligt het nu aan mij of is dit raar? Blijkt hij wél een stoornis te hebben, dan is er wel degelijk noodzaak tot medisch handelen (medicijnen bijvoorbeeld). Het is dus zeker wenselijk dat achterhaald wordt of hij een lichamelijke/chromosomale afwijking heeft, anders kan hij ook niet goed behandeld worden.

Wie is hier gek?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32673146
Vreemd, mijn chromosoompjes hebben ze ook onderzocht, alhoewel dat van mij een geheel andere aandoening betreft, en dat is naar mijn weten gewoon door de verzekering betaald (Heb in ieder geval nooit een rekening gezien )

De medische noodzaak lijkt me voor de hand te liggen. Je hebt iets, wil daarvoor behandeld worden, dan moet toch eerst een diagnose gesteld worden dmv dergelijke onderzoeken??
pi_32674162
Als je door een arts bent doorgestuurd, hoef je je niet zoveel zorgen te maken. Vraag hem/haar desnoods een briefje te schrijven waarin hij/zij de situatie uitlegt en stuur een kopie(!) naar Zilveren Kruis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')