abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32688819
godzijdank ben ik zo gezond als een vis

Ik moet er niet aan denken zeg, de hele dag bezig zijn met wat je nou wel en niet kunt eten.

Is dit ook weer zo'n gevalletje van te steriel grootgebracht door overbezorgde ouders en dus overal allergisch voor, of is dit genetisch bepaald en kun je er niks aan doen?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 30 november 2005 @ 09:32:35 #52
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_32690019
quote:
Op woensdag 30 november 2005 01:20 schreef renz0r het volgende:

Mocht het zo zijn dat ik een klein stukje pinda en dat dit dan vermengd zit met meerdere stukken voedsel, dan merk ik het niet. Als het overige eten heerst over het stukje pinda wat erbij zit, zal ik het niet merken.
Het moet echt individueel in mn mond zitten, of overheersend tussen overige stukken eten. Geld ook voor walnoten.
Maar dan is het toch echt een geestelijk iets toch? Als je wel pinda's ed kan verdragen als je ze niet opmerkt?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_32690079
ik kan niet eens kleine stukjes pinda verdragen, of hazelnoot of noten in het algemeen.

kan wel pijn boompitten eten trouwens, maar verder niets. mond, tong en keel zwellen op ervan.... hele nare ervaring is dat maar goed je went eraan en je krijgt een soort radar ervoor.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 30 november 2005 @ 09:38:15 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32690127
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:35 schreef DarkElf het volgende:
ik kan niet eens kleine stukjes pinda verdragen, of hazelnoot of noten in het algemeen.

kan wel pijn boompitten eten trouwens, maar verder niets. mond, tong en keel zwellen op ervan.... hele nare ervaring is dat maar goed je went eraan en je krijgt een soort radar ervoor.
Klinkt als een anafylactische shock. Heb je voor dat soort noodgevallen zo'n adrenalinespuit in de koelkast?
The love you take is equal to the love you make.
pi_32690151
nee die dingen zijn slechts enkele maanden houdbaar. ik heb dit al 24 jaar en zoals ik zei: je ontwikkeld, merk ik, een radar ervoor. vaak ruik ik het al als het ergens in zit, ik zeg het altijd als ik ergens ga eten, laat mijn man proeven als ik het niet zeker weet en bij twijfel altijd nee. producten altijd eerst de ingredienten lezen enzo..

je went eraan. je wordt gewoon voorzichtig als tweede natuur.

eerste ervaring met pinda's toen ik drie of vier was eindigde in het ziekenhuis sindsdien is het nooit meer voorgekomen door voorzichtheid van moeder en later van mezelf
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_32694570
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:35 schreef DarkElf het volgende:

Same here.
  woensdag 30 november 2005 @ 13:20:41 #57
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_32694630
Wat is een 15-meisje
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_32694957
Wij werden hierover ingelicht door collega's van de Canadeese voedselallergie organisatie AQAA.
Het was toen nog niet bevestigd. Helaas nu dus wel.
Zo zie je maar dat informatie hierover meer en meer verspreid moet worden. Mijn dochter heeft ook kans op anafylaxis is nu 13 en daarmee ook in de nabije toekomst een zorg voor ons. Wij hopen dat we haar zo goed hebben opgevoed dat zij wel haar virendjes (zoals ze nu wel doet) dat ze een levensbedreigende allergie voor pinda en noten heeft.
Als jullie meer informatie hierover willen vinden en misschien de boodschap willen doorgeven kijk dan op www.anafylaxis.net Wij hebben de organisatie opgezet nadat onze dochter ook een anafylactische reactie heeft gehad. Zij heeft het geluukig overleefd.
Je ziet de reactie kan al binnen minuten dit effect hebben.

Het NAN hoopt dat dit in Nederland aanleiding zal zijn om hier iets mee te doen.
Als julie informatie willen hebben om op school of onder vrienden kunnen jullie altijd een folder aanvragen en verwijzen naar de website.

uitermate triest dat dit op deze manier is gebeurd, als ze het had verteld dan had de jongen zijn handen gewassen en tanden goed gepoetst, dan was er niets aan de hand geweest.

Frans Timmermans
Nederlands Anadylaxis Netwerk
Nederlands Anafylaxis Netwer
patientenorganisatie voor levensbedreigende allergieėn
www.anafylaxis.net
pi_32695032
ach het heeft ook voordelen, voor mijn man

noten eten en DE blijft uit de buurt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_32695912
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:38 schreef DarkElf het volgende:
ach het heeft ook voordelen, voor mijn man

noten eten en DE blijft uit de buurt
Goh, jullie houden echt van elkaar (NOT)!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_32695995
oh ja hoor, erg veel zelfs
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_32697071
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:17 schreef DarkElf het volgende:
oh ja hoor, erg veel zelfs
Zo graag dat je vooral niet bij hem in de buurt wil zijn voor intieme passie. Jes! we zetten het chemische wapen in: noten eten!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_32697613
ik denk dat je nu conclusies probeert te verbinden aan mijn tekst die kant noch wal raken
maakt niet uit hoor, kan je niets aan doen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_32698006
Eigenlijk zou kennis over dergelijke aandoeningen op de basisschool / middelbare school bijgebracht moeten worden. Ik denk dat veel mensen simpelweg niet weten dat er zoiets bestaat. Wojworshebn noemde het al een urban legend.

Net als epilepsie, hoewel veel mensen daar het bestaan wel kennen, raken toch telkens weer een heleboel mensen in paniek als ze zien dat iemand een aanval heeft. Mensen kennen het niet en weten niet hoe te handellen.
Don't hurry, be crappy!
pi_32701959
Das zuur
pi_32702184
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:14 schreef Zwansen het volgende:
Geweldige noten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')