abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32682216
je zou toch denken dat je dit als 1 van de eerste dingen aan je vriendje zou vertellen, om dit soort dingen te voorkomen..
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:05:12 #27
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32682293
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:02 schreef MissyMirjaM het volgende:
je zou toch denken dat je dit als 1 van de eerste dingen aan je vriendje zou vertellen, om dit soort dingen te voorkomen..
Tsja... stel je hebt nooit eerder gezoend, dan hou je daar geen rekening mee lijkt mij. Ik ken trouwens iemand die het ook heeft en die had taart uit een doos waar ook taart met amandel bij zat (zijn taart was zonder) en hij was meteen ziek Dat gaat echt snel met die pinda's...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_32682557
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:02 schreef MissyMirjaM het volgende:
Kom op he! er zat 9 uur verschil tussen de boterham en de kiss-of-death.

Ik bedoel, okay, als iemand allergisch is dan hou je daar rekening mee. Maar na 9 uur zou je toch zo langzamerhand wel denken dat alles verdwenen is? Hoe lang moet er anders tussen zitten? 24 uur / 48 uur / 96 uur??
Don't hurry, be crappy!
pi_32682713
Ikzelf ben ok allergisch voor pindas en ga ook zowat dood als ik per ongeluk pindas eet.

Rood anlopen, keel voelen opzwellen...heel erg.
pi_32682774
Trouwens is dit echt wel een urban legend
pi_32682897
Ik blijf dat een heel vreemd fenomeen vinden, dat mensen kunnen doodgaan aan het eten van pinda's, terwijl de meeste mensen die dingen normaal kunnen eten....
pi_32682981
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:17 schreef renz0r het volgende:
Ikzelf ben ok allergisch voor pindas en ga ook zowat dood als ik per ongeluk pindas eet.

Rood anlopen, keel voelen opzwellen...heel erg.
Aansteller .
pi_32683231
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:19 schreef Wojworshebn het volgende:
Dit is helaas zo echt als het maar kan zijn.

Kijk maar eens op verpakkingen van producten die geen noten bevatten. Soms staat er dan wel expliciet op dat het product vervaardigd is in een fabriek waar ook noten worden verwerkt in andere producten. Dit omdat al het kleinste spoortje noot voor iemand met allergie de dood kan betekenen.

Helaas sterven ook in Nederland mensen zo af en toe op aparte manier dmv notenallergie.

Ofwel sneu maar op zichzelf niet zo heel bijzonder.
Profiel opgeheven.
pi_32683363
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:33 schreef Bierie het volgende:

[..]

Kijk maar eens op verpakkingen van producten die geen noten bevatten. Soms staat er dan wel expliciet op dat het product vervaardigd is in een fabriek waar ook noten worden verwerkt in andere producten. Dit omdat al het kleinste spoortje noot voor iemand met allergie de dood kan betekenen.

Helaas sterven ook in Nederland mensen zo af en toe op aparte manier dmv notenallergie.

Ofwel sneu maar op zichzelf niet zo heel bijzonder.
Ja maar na NEGEN uur? Wat heb je dan nog tussen je tanden? Of die gast had natuurlijk een enorm fietsenrek-gebit
pi_32683367
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:19 schreef Wojworshebn het volgende:
Wel een weternschappelijk onderbouwde urban legend dan:
http://en.wikipedia.org/wiki/Anaphylaxis

Mocht je Wikipedia niet goed genoeg vinden:
http://www.google.com/search?q=peanut+allergy
http://www.google.com/search?q=Anaphylaxis
Don't hurry, be crappy!
pi_32683476
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:37 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Ja maar na NEGEN uur? Wat heb je dan nog tussen je tanden? Of die gast had natuurlijk een enorm fietsenrek-gebit
Le-zen zie mijn eerdere post
Als je in een fabriek waar drop wordt gemaakt ook pindakaas gemaakt wordt, dan kan al de kleinste hoeveelheid pindastof wat door de fabriek zwerft al een dodelijke dosis in drop veroorzaken. Bijvoorbeeld dus.

En ja met speeksel kan dat na 9 uur ook.

Mijn vriendin is zo bijvoorbeeld licht allergisch voor vis. Ik moet echt 24 uur wachten voordat ik haar een zoen geef anders voelt ze zich beroerd. En dan kan ik nog zo vaak m'n tanden poetsen het helpt niks.
Profiel opgeheven.
pi_32683638
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:40 schreef Bierie het volgende:

[..]

Le-zen zie mijn eerdere post
Als je in een fabriek waar drop wordt gemaakt ook pindakaas gemaakt wordt, dan kan al de kleinste hoeveelheid pindastof wat door de fabriek zwerft al een dodelijke dosis in drop veroorzaken. Bijvoorbeeld dus.

En ja met speeksel kan dat na 9 uur ook.

Mijn vriendin is zo bijvoorbeeld licht allergisch voor vis. Ik moet echt 24 uur wachten voordat ik haar een zoen geef anders voelt ze zich beroerd. En dan kan ik nog zo vaak m'n tanden poetsen het helpt niks.
En niet zoenen als je haar gebeft hebt
pi_32685545
quote:
Rhoda Kagan, a peanut allergist at Montreal's Children's Hospital, said some people have an "extremely low threshold" of resistance to peanuts and their traces.
peanut allergist? Ik neem aan dat ze dan ook een milk allergist, egg allergist, tree nut allergist, fish allergist, shellfish allergist, soy allergist en wheat allergist hebben?
quote:
[..]
[..]
Eigen schuld! Nederlanders met hun pindakaas, welk zichzelf respecterend volk eet zoiets?

Hoe meer je het eet, hoe groter de kans dat je er allergisch voor wordt. Men adviseert dan ook om kinderen tot drie jaar niets te geven dat pinda's bevat. Kinderen kunnen allergieën ontgroeien, maar bij pinda's en garnalen gebeurt dit hoogst zelden. Verder is bij pinda- en notenallergie de kans op een dodelijke afloop het grootst. Weg ermee dus!

En nu ik toch bezig ben: tot één jaar mag je ze ook geen honing geven. Honing bevat soms Clostridium botulinum sporen die voor babies dodelijk kunnen zijn.

Die sporen vind je trouwens ook terug in uitwerpselen van reptielen, als je de fopspeen of rammelaar niet vindt is een boa of python dus niet geschikt als vervanging!
  dinsdag 29 november 2005 @ 23:58:53 #39
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_32685706
...dass wir fliegen.
pi_32687138
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:25 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Aansteller .
Lul

De lichamelijke reactie die optreden als ik pindas (pindasaus, pindakaas, tijgernootjes enz) zijn echt onwijs hevig.

De smaak van de pinda trekt gewoon in mn mond. Mn keel zwelt en dat gevoel is zoow eng dat je er direcht misselijk van wordt. Water drinken helpt niet, daarom drink ik dan iets waar een flinke smaak aanzit, zoals cola.

Zeker een uur houd ik dan een vage buikpijn en een misselijk gevoel. Daarnaast loop ik rood aan en knijpt mijn keel samen. Slikken gaat gepaard met een heel eng gevoel. Mn mond/ keelschacht is ook geirriteerd.

Is gewoon niet te omschrijven, maar ik weet zeker dat ik de pijp uit ben als ik een volle hand met pindas inmn mond zou doen, kauwen en doorslikken.

één pinda bezorgt mij al genoeg ellende voor een paar uur.

Ik kan trouwens wel gewoon 'zaad' eten, zoals sesamzaad. Pijnboompitten, hazelnootproducten (chocopasta) zijn heerlijk..chocola, een geschenk uit de hemel.

Het gaat puur om noten in de 'pinda'vorm en de producten die ervan gemaakt worden. De geur enzo kan ik gewoon tegen. Hoogstens 'gatver, wat een smerige lucht' zou je mij horen zeggen.

Ik kan wel melden dat ik hevige allergiesche reacties krijg wanneer ik die dingen eet. Als ik een meid zou zoenen die een paar uur geleden bijvoorbeeld een satetje opheeft, waarbij de smaak uit der mond is verdwenen, zou ik geen allergische reactie krijgen. Ik moet het proeven.

[ Bericht 6% gewijzigd door renz0r op 30-11-2005 01:01:39 ]
pi_32687255
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:55 schreef renz0r het volgende:
<stukkie tekst>
Best freaky, zou er niet aan moeten denken .
quote:
Ik kan trouwens wel gewoon 'zaad' eten
Whehehe .
quote:
Ik kan wel melden dat ik hevige allergiesche reacties krijg wanneer ik die dingen eet. Als ik een meid zou zoenen die een paar uur geleden bijvoorbeeld een satetje opheeft, waarbij de smaak uit der mond is verdwenen, zou ik geen allergische reactie krijgen. Ik moet het proeven.
Is het dan niet gewoon 'tussen je oren'? Maar dan extreem ofzo? Gewoon interesse hoor, nofi ofzo .
pi_32687260
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:55 schreef renz0r het volgende:

[..]

Lul

De lichamelijke reactie die optreden als ik pindas (pindasaus, pindakaas, tijgernootjes enz) zijn echt onwijs hevig.

De smaak van de pinda trekt gewoon in mn mond. Mn keel zwelt en dat gevoel is zoow eng dat je er direcht misselijk van wordt. Water drinken helpt niet, daarom drink ik dan iets waar een flinke smaak aanzit, zoals cola.

Zeker een uur houd ik dan een vage buikpijn en een misselijk gevoel. Daarnaast loop ik rood aan en knijpt mijn keel samen. Slikken gaat gepaard met een heel eng gevoel. Mn mond/ keelschacht is ook geirriteerd.
Is gewoon niet te omschrijven, maar ik weet zeker dat ik de pijp uit ben als ik een volle hand met pindas inmn mond zou doen, kauwen en doorslikken.

één pinda bezorgt mij al genoeg ellende voor een paar uur.

Ik kan trouwens wel gewoon 'zaad' eten, zoals sesamzaad. Pijnboompitten, hazelnootproducten (chocopasta) zijn heerlijk..chocola, een geschenk uit de hemel.

Het gaat puur om noten in de 'pinda'vorm en de producten die ervan gemaakt worden.

Ben ook allergisch godzijdank nog niet zo eng als jij
maar ooit een haring was al voldoende om nooit weer een haring te eten
en het water loopt me in de mond als ik ze zie liggen.. maar
Herken je symptomen nml maar al te goed..heb ze ook bij hooikoorts etc..
erg eng soms en vervelend
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32687301
quote:
Op woensdag 30 november 2005 01:01 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Best freaky, zou er niet aan moeten denken .
[..]

Whehehe .
[..]

Is het dan niet gewoon 'tussen je oren'? Maar dan extreem ofzo? Gewoon interesse hoor, nofi ofzo .
Deed zaad ook tussenhaakjes haha, je snap wat ik bedoel

Nee niet tussen mn oren. Ik moet het proeven. Ik bedoel ik heb (zoals hopelijk iedere jongen) vriendinnen gehad. Zover ik weet hebben die denk ik gewoon pindaproducten genuttigd. Niet dat ik ernaar heb gevraagd, maar ik zag heus potjes pindakaas in de kastjes staan .
pi_32687328
quote:
Op woensdag 30 november 2005 01:04 schreef renz0r het volgende:

[..]

Deed zaad ook tussenhaakjes haha, je snap wat ik bedoel

Nee niet tussen mn oren. Ik moet het proeven. Ik bedoel ik heb (zoals hopelijk iedere jongen) vriendinnen gehad. Zover ik weet hebben die denk ik gewoon pindaproducten genuttigd. Niet dat ik ernaar heb gevraagd, maar ik zag heus potjes pindakaas in de kastjes staan .
Mên sterkte, ik zou alleen al helemaal flippen als ik erachter zou komen dat ik geen pinda's of producten waar pinda's in verwerkt zit zou mogen eten .
pi_32687394
Ik meld ook maar even:

Ik heb voor de rest NERGENS lichamelijk last van qua allergien, ziektes, aandoeningen en weet ik veel. Qua gezondheid erg sterk.
Ik ben een vuilnisbak qua eten, ik lust ALLES! op pindas na.

Ik ben een aantal keren in Azie geweest. Noot/ pindaproducten zijn daar populair. Was steeds erg goed opletten wat ik bestelde. Ook deed ik altijd vragen of er pindas in mn eten zaten.

Soms had ik het toch. Zodra ik een pinda op at spuugde ik het direct uit. De allergische reactie treed (gelukkig) pas op als een pindaproduct goed heb vermalen en de smaak volledig in mn mond is. Dan pas is het een hel.
Het enige wat ik dan heb is een nare smaak waarbij ik merk dat de allergie wilt optreden, maar de kracht niet heeft om daadwerkelijk huis te houden.

Laatste keer dat ik die hevige allergiesche reactie heb gehad is misschien 10 jaar geleden ofzo. Die 1 of 2 keer per jaar dat ik toch in contact kom met pindas grijp ik altijd optijd in.
Laatste keer was trouwens in de zomervakantie in Indonesie.
pi_32687485
Was trouwens wel grappig. Ik zei zo tegen mn Indo leraar: Ik ben allergies voor PINDA'S .

Zijn gezicht was toen onbetaalbaar

Is een vriend van mij, ben ook met hem naar Indonesie gegaan, geweldige tijd gehad. zoek bij de search eens op reisverslag Lombok en je ziet ook de voorgeschiedenis hoe is alles gegaan
pi_32687512
handig als je niet eens weet dat je vriendin alergies is voor pinda's
pi_32687565
Naja, volgens mij wisten ze het wel. Heb bij alle exen die vroegen 'wat lijk je lekker om te eten' wel gezegd: Ik vind alles lekker, zolang er maar geen pindas ofzo inzitten.

Mocht het zo zijn dat ik een klein stukje pinda en dat dit dan vermengd zit met meerdere stukken voedsel, dan merk ik het niet. Als het overige eten heerst over het stukje pinda wat erbij zit, zal ik het niet merken.
Het moet echt individueel in mn mond zitten, of overheersend tussen overige stukken eten. Geld ook voor walnoten.

De enige noodsoorten wat ik gewoon kan eten zijn hazelnoten (chocopasta, chocola enz) en Pijmboompitten.
pi_32687626
quote:

[..]

Helaas pindakaas.

Nee, had nog echt niemand hem gemaakt? Echt niet ?
pi_32687662
quote:
Op woensdag 30 november 2005 01:24 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Helaas pindakaas.

Nee, had nog echt niemand hem gemaakt? Echt niet ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')