abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32666703
Lijkt me wel aardig om hier te vertellen wat je amal voor rechtszaken hebt aangespand.

Vermeld het volgende:

- Tegen wie
- Hoe lang duurde het
- Wat was de aanleiding
- Wie was de winnaar
- Wat was de straf/beloning

Gewoon nieuwsgierigheid. Ik ben van plan er een aan te spannen. Zouden ze een 16-jarige serieus nemen?
pi_32666741
Nee, een 16 jarige nemen ze niet serieus, want die *mag* niet eens een zaak aanspannen, dat moet je wettelijk vertegenwoordiger doen. (behalve wanneer het familierechtelijke meuk betreft, dan zijn er weer wat uitzonderingen waar je weer wel zelf mag procederen)
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_32666815
Potverdikkeme
  FOK!fotograaf dinsdag 29 november 2005 @ 11:32:02 #4
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_32666907
maar, vertel eens, waarom wil jij een rechtzaak aanspannen?
  † In Memoriam † dinsdag 29 november 2005 @ 11:38:44 #5
21636 Feestkabouter
pi_32667065
Tegen een bekende radiopresentator, hij bejegende mij onjuist.
1 dag voor de zaak zou dienen kwamen ze tegemoet aan mijn eis: rectificatie en een aardig geldbedrag.
Heeft totaal zo'n 2 maanden geduurd.

Meer wil ik liever niet vertellen.
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:44:40 #6
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_32667214
amal?????????
Decisions are made by those who show up.
pi_32667242
In civiele rechtszaken geldt overigens niet zoiets als straf of beloning, maar eerder de vraag of de vordering wordt toegewezen, niet, of gedeeltelijk.
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:56:28 #8
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_32667528
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:32 schreef Ronhui het volgende:
maar, vertel eens, waarom wil jij een rechtzaak aanspannen?
Ja, vertel
Zat je rugzak nog tussen de deur toen je uit de bus stapte en reed hij toen weg?
:r Patty Brard :r
pi_32675189
Daar gaat dit topic niet om
pi_32706888
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:26 schreef _-rally-_ het volgende:
Nee, een 16 jarige nemen ze niet serieus, want die *mag* niet eens een zaak aanspannen, dat moet je wettelijk vertegenwoordiger doen.
Hmm, in welk(e) artikel(en) kan ik dit terugvinden?
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  woensdag 30 november 2005 @ 21:24:39 #11
3542 Gia
User under construction
pi_32709202
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:24 schreef Koewam het volgende:
Lijkt me wel aardig om hier te vertellen wat je amal voor rechtszaken hebt aangespand.

Vermeld het volgende:

- Tegen wie
- Hoe lang duurde het
- Wat was de aanleiding
- Wie was de winnaar
- Wat was de straf/beloning

Gewoon nieuwsgierigheid. Ik ben van plan er een aan te spannen. Zouden ze een 16-jarige serieus nemen?
Moet het voor de rechter zijn geweest of is een schikking goed genoeg?

Tegen een gynaecoloog, zo'n 13 jaar geleden.
Het duurde pakweg 6 jaar.
De aanleiding was blijvende invaliditeit door medisch falen tijdens en na de bevalling.
Ik heb gewonnen. De schuld stond bij aanvang al vast.
Totaal 34 000 gulden.

De arts is ontslagen met een oprotpremie van zo'n 1,2 miljoen gulden en mag niet meer binnen 30 kilometer van dit ziekenhuis werken. Er waren in die tijd meer gevallen op die afdeling gynaecologie en het hele maatschap is er toen uitgeflikkerd. Fouten ontstonden omdat de heren doktoren niet met elkaar wilden werken.
De grootste fout was wel dood door schuld van een ongeboren kind. Zelfde arts. De moeder had een strafzaak aangespannen en gewonnen. Helaas was (is?) er geen strafmaat voor het doden van een ongeboren kind, dus was hij wel schuldig, maar hoefde niet de bak in. Die moeder heeft later ook een civiele procedure gestart.
  woensdag 30 november 2005 @ 21:56:55 #12
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32710381
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Moet het voor de rechter zijn geweest of is een schikking goed genoeg?

Tegen een gynaecoloog, zo'n 13 jaar geleden.
Het duurde pakweg 6 jaar.
De aanleiding was blijvende invaliditeit door medisch falen tijdens en na de bevalling.
Ik heb gewonnen. De schuld stond bij aanvang al vast.
Totaal 34 000 gulden.

De arts is ontslagen met een oprotpremie van zo'n 1,2 miljoen gulden en mag niet meer binnen 30 kilometer van dit ziekenhuis werken. Er waren in die tijd meer gevallen op die afdeling gynaecologie en het hele maatschap is er toen uitgeflikkerd. Fouten ontstonden omdat de heren doktoren niet met elkaar wilden werken.
De grootste fout was wel dood door schuld van een ongeboren kind. Zelfde arts. De moeder had een strafzaak aangespannen en gewonnen. Helaas was (is?) er geen strafmaat voor het doden van een ongeboren kind, dus was hij wel schuldig, maar hoefde niet de bak in. Die moeder heeft later ook een civiele procedure gestart.
Het Nederlandse aansprakelijkheidsrecht zit zelfs zo in elkaar, dat je bij de dood van een van je telgen uberhaupt geen schadevergoeding krijgt. Dit omdat jij als persoon geen "schade" hebt opgelopen.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  woensdag 30 november 2005 @ 22:07:10 #13
3542 Gia
User under construction
pi_32710799
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:56 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Het Nederlandse aansprakelijkheidsrecht zit zelfs zo in elkaar, dat je bij de dood van een van je telgen uberhaupt geen schadevergoeding krijgt. Dit omdat jij als persoon geen "schade" hebt opgelopen.
Volgens mij heeft die moeder toch wel wat schadevergoeding gekregen, maar niet zoveel als ik.

Voor mij was het trouwens eigenlijk ook maar een schijntje, gezien het feit dat ik al 13 jaar 30 procent van mijn inkomen mis. Die inkomensderving wilde de verzekeraar niet aan, omdat volgens hen geen enkele vrouw blijft werken zodra ze kinderen krijgt. Dus, volgens hen, zou ik toch wel gestopt zijn met werken.
  woensdag 30 november 2005 @ 22:10:25 #14
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32710919
quote:
Op woensdag 30 november 2005 22:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Volgens mij heeft die moeder toch wel wat schadevergoeding gekregen, maar niet zoveel als ik.

Voor mij was het trouwens eigenlijk ook maar een schijntje, gezien het feit dat ik al 13 jaar 30 procent van mijn inkomen mis. Die inkomensderving wilde de verzekeraar niet aan, omdat volgens hen geen enkele vrouw blijft werken zodra ze kinderen krijgt. Dus, volgens hen, zou ik toch wel gestopt zijn met werken.
Het is je reinste discriminatie. En dan zeurt ment nog dat Nederlandse vrouwen de laagste arbeidsparticipatie hebben van Europa!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_32712061
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:56 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32712647
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:24 schreef Gia het volgende:
* Knip *
Elkerliek in Helmond ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')