abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:03:17 #1
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_32664941
Ik heb straks, en volgende week sollicitatiegesprekken bij 2 verschillende bedrijven...

Als ik straks bij de eerste zit, is het dan slim om te vertellen dat ik volgende week nog een gesprek heb bij een ander bedrijf ? En dat ik daarna tussen de 2 kies ?

Kan ik dat wel of beter niet vertellen ? Of maakt dat niks uit ?
pi_32665015
Meestal vragen ze wel of je nog andere mogelijkheden hebt. Mag je best zeggen.
pi_32665045
Ik heb het bij mijn stage sollicitaties ook gewoon verteld. Werd nog positief op gereageerd ook.
pi_32665112
Ach die mensen zullen ook wel begrijpen dat je opzoek bent, dus waarom zou het verkeerd zijn om meerdere solicitaties te hebben lopen?
Trots van het Noorden!
pi_32665126
Niet doen. Dan geef je aan dat je gewoon een baan wilt, en niet specifiek hun baan bij hun bedrijf.

Je moet er niet om liegen, maar je hoeft niet alles te vertellen.
pi_32665181
Ze gaan het waarschijnlijk vragen, zeg dan gewoon dat je om je heen aan het kijken bent o.i.d.
Uit mezelf zou ik het niet zeggen (what's the point?).
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:29:09 #7
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_32666824
Wat Fling zegt. Meestal peilen ze je een beetje.

Je kan best zeggen dat je andere lijntjes hebt lopen; ieder zinnig bedrijf beseft dat er meerdere interessante werkgevers zijn. Je kan wel een risico lopen als je bij 2 totaal verschillende bedrijven solliciteert qua cultuur / mentaliteit. Als je gaat vertellen dat je bij een grote overheidsinstelling hebt gesolliciteerd, kunnen ze bij een klein advies- of reclamebureau gaan denken dat je niet bij hun cultuur past.
Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
pi_32668189
Over het algemeen gewoon laten weten, ze verwacht niet anders. Het ligt er alleen wel een beetje aan wie in welke sector en niveau je solliciteert. Bij consultants wordt echt vreemd gekeken naar mensen die bij slechts een bedrijf solliciteren, dat toont niet bepaald je ambitie. Mensen die zeggen dat je het moet verzwijgen denken iets te ouderwets, de wereld is al lang een stukje verder....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:44:20 #9
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32668532
Mijn antwoord was, ja ik heb nog andere sollicitaties lopen, maar er is nog niets concreet. Daarbij hou ik het een beetje af totdat ik nu met jullie gesproken heb. Want jullie hebben mijn voorkeur.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 30 november 2005 @ 09:38:41 #10
134690 Appellenflappen
Lekkere warme flappen
pi_32690136
Bij mijn sollicitatie een aantal jaren geleden vroeg de beste man ook aan mij of ik iets anders had lopen, doordat ik hierop positief reageerde kreeg ik direct de meededeling dat ik in principe al was aangenomen .
De vraag 'met of zonder appel' wordt niet beantwoord....
  woensdag 30 november 2005 @ 09:45:38 #11
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_32690236
Ligt een beetje aan het soort bedrijf, maar je kunt het wel gewoon zeggen hoor. Je hoeft niet gelijk zo direct van "Ik ga ook nog daar en daar solliciteren" maar het gesprek zal je wel even naar het onderwerp leiden denk ik.

Raar is trouwens dat ik voor een bijbaantje naast de studie wel eens heb gehad dat men ging vragen van "Waarom wil je graag precies hier werken?", dan sta je toch wel een beetje met je mond vol tanden. Ik bedoel; ik wilde er graag werken, leek me leuk, maar kom op, voor een bijbaan ben ik nou ook weer niet kieskeurig.

Voor een gewone baan zoals hier willen ze natuurlijk wel graag weten waarom jij daar hebt gesolliciteerd dus een goede kennis van het bedrijf is altijd meegenomen.
[KNE]-Mod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')