abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 november 2005 @ 22:51:14 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32658084
System 7

Er was nog geen topic voor deze dance/techno/ambient groep uit de UK die in de VS 777 heet (wegens conflict met een onbeduidend bandje dat ook zo heet), bij deze.

Passen in het rijtje Underworld, FSOL, the orb, orbital etc. alleen qua nievau zitten ze er iets onder, dus zijn ze ook wat minder bekend. IIG wel goed genoeg voor een topic.

Ik zelf heb de albums Power Of Seven, Point 3 - Water Album en Golden section. Power of seven is een goed album met als prijs nummers night owl en civilization. Dat laatste is sowieso een van de betere electronische/dance nummers van het afgelopen decenium. Point 3 - Water Album bevat allemaal mixen zonder beats. Erg goede chill dus. Golden section valt mij tegen.

discog link: http://www.discogs.com/artist/System+7
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32660833
quote:
qua niveau zitten ze er iets onder
Onzin. Ze hebben een geheel eigen sound, wat je van de meeste bands niet kan zeggen. Daar draagt de spacey gitaar van Steve Hillage (ex-Gong) natuurlijk ook aan bij. Ook niet iets wat je tegenwoordig hoort in de dancemuziek. Tenminste, niet op die manier.

Daarnaast wordt hun muziek minder gepromoot omdat ze niet bij een major zitten, maar zelf een klein platenlabel hebben, genaamd A-Wave en minder vaak optreden dan de door jou genoemde artiesten.

Steve Hillage en Miquette Giraudy zijn eigenlijk gewoon nog een stel hippies die liever reizen en muzikale ervaring opdoen in verre oosterse landen dan op tournee gaan. En waarom niet?

System 7

De albums (van nieuw naar oud):

Mirror System

Encantado

Live Transmissions (internet only)

Mysterious Traveller

Seventh Wave

Golden Section

System Express - Remix Album

Power of Seven7

Point 3 - Fire Album

Point 3 - Water Album

777

System 7

777

System 7 is te vinden op:

http://www.a-wave.com/system7/
http://www.a-wave.com/mirrorsystem/
  dinsdag 29 november 2005 @ 02:02:32 #3
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32662572
quote:
Onzin. Ze hebben een geheel eigen sound, wat je van de meeste bands niet kan zeggen. Daar draagt de spacey gitaar van Steve Hillage (ex-Gong) natuurlijk ook aan bij. Ook niet iets wat je tegenwoordig hoort in de dancemuziek. Tenminste, niet op die manier.
ik zei ook niet dat ze geen eigen sound hadden. Dat habben ze natuurljk wel net als de bands die ik noemde. Mede daarom zijn ze goed.

Ik moet toegeven dat ik niet elke track van ze ken. Ik ken relatief meer van wat ik in de OP aanhaalde. Ik zal zeker meer van ze checken maar ik gok toch dat mijn vermoeden dan bevestigd gaat worden
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32662622
Geweldige groep! Vooral Power of seven vind ik geniaal. Rite of spring is een van mijn favoriete nummers.

Op die remix cd staat Alpha Wave remix van PLastikman..een van de vetste acidnummers OOIT gemaakt.
underground forever baby
pi_32669904
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:51 schreef McCarthy het volgende:

Passen in het rijtje Underworld, FSOL,
ik vind Underworld en FSOL niet echt in een rijtje passen
  dinsdag 29 november 2005 @ 14:28:49 #6
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32671083
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 13:41 schreef Yorrit het volgende:

[..]

ik vind Underworld en FSOL niet echt in een rijtje passen
in het rijtje van "grote namen" in de dance muziek toch wel?
pi_32671608
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 14:28 schreef McCarthy het volgende:

[..]

in het rijtje van "grote namen" in de dance muziek toch wel?
ja ok.. maaar dan had je dus ook tiesto er tussen kunnen zetten.
muzikaal hebben Underworld en FSOL niet heel veel met elkaar te maken...

maar das offtopic eigenlijk
pi_32676858
Ik had ze leren kennen tijdens bevrijdingspop een paar jaar geleden, live waren ze zeker oke! Zelf heb ik Power of 7, Golden Section en 7th wave (en Encantado, Live at tokiodrome en de Water en Fire albums op mn PC). Golden Section is idd een matige plaat en PO7 ruleert, die techno, d'n'b trance style is zeker oke. Wat me wel irriteert is steeds dat zelfde geluid, alsof je steeds naar remixen van hetzelfde nummer aan t luisteren bent. Maar toch zijn ze wel chill.
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:37:30 #9
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32681498
wat vind je van 7th wave? Die staat hoog op mijn check lijstje
pi_32684199
High Plains Drifter

Trouwens, de Don Corleone track (met Talvin Singh!) van 'Golden Section' is echt een geweldig nummer. Die opbouw!!! En 'Ring of Fire', ook al zo'n vette track!
pi_32686597
Dan maar een soort van review:

1 Manik Shamanik: Een lekker trance achtig nummertje met de bekende System 7 sound, niet heel erg opzwepend maar toch lekker dansbaar

2 High plains drifter: Een techno nummer met de S7 sound waar verder niet veel mee gebeurt. Niet erg interessant.

3 7 o' Clock: Het nummer begint goed met walvisgeluiden, een beat en wat Arabisch gezang. Daarna wordt t wat meer techno achtig en komt hij weer wat meer tot rust. Ook weer een lekker nummer.

4 Soft Rain: Na opgezweept te zijn met de eerste drie nummers komt er nu een rustigere track met een soort, reggae achtige beat zou je t kunnen noemen maar dan natuurlijk weer heel erg wazig alsof je onder water zit. Op zich geen slecht nummer maar ook niet een waarvoor ik de cd zou opzetten.

5 Sal Del Mar: Na tot rust gekomen te zijn worden we nu in slaap gewiegd lijkt het. Het begin van het nummer vind ik niks maar als je eenmaal wat verder in het nummer komt kom je in een geweldig deep house nummer. Lekker met je ogen dicht op de bank en meeknikken met de beat...

6 Varkala: Een van de beste nummers van deze cd volgens mij. Een lekker snel trance nummer met wat vette geluiden en onderwaterbliepjes erdoor. Goed voor op de dansvloer!

7 The Abyss: Een soort ambient nummer met wat mij niet zoveel doet. Na Varkala wil ik meer!

8 Chiringuito: Een lounge nummer waar ik aan het begin ook niks aan vind maar wat uiteindelijk wel blijkt mee te vallen.

Al met al een goede CD maar met een jammerlijk einde, als ik kritisch ben
pi_32696169
system 7 is te gek. steve hillage is ooit in de dance terecht gekomen door toedoen van lx patterson (the orb) die tijdens zijn vroegere djsets veel gebruik maakte van de lp rainbowdome music van steve hillage. liefhebbers van mirrorsystem en the water album kunnen dit album blind aanschaffen. is echt ijzersterk. onder zijn eigen naam maakte steve hillage trouwens ook een paar kekke plaatjes; fish rising en green zijn echt toppers. platen van gong waarop steve hillage meedoet zijn trouwens ook geweldige luisterervaringen. met name de flying teapot serie is far out.
  woensdag 30 november 2005 @ 17:45:55 #13
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32702128
de naam steve hillage is idd bekend in muziek land. Zoals je al zei Gong, the orb en nu dus system 7. Heeft zich met de stylen bemoeit die mij intereseren. Eigenlijk zou dit topic System 7/ steve hillage - van zweverig tot dance moeten heten. Als iemand de OP kan herschrijven en een mod regelt vind ik het goed.
pi_32702883
Plastikman en James Holden hebben er erg lekkere remixen voor gedaan. .

Maar verder ben ik er niet zo bekend mee...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')