abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32657056
Ik stop met mijn hbo-opleiding Ruimtelijke Ordening. Ik wil in september een nieuwe opleiding beginnen.
Nu kan ik een half jaar gaan werken, gewoon hier (in Deventer), wonende bij m'n ouders.
Maar aangezien ik niet weet welke opleiding ik wil volgen en zoals dat zo mooi heet 'mezelf wil leren kennen', wil ik het liefst ergens anders gaan werken.
Om helemaal 'zelfstandig' te zijn zou ik graag naar het buitenland willen. Er is echter een probleem.
Ik spreek slecht Engels. Ik kan me verstaanbaar maken, maar daar houdt het vaak bij op.
Komt bij dat ik (een beetje) stotter en in het Nederlands continu aan het zoeken ben naar woorden die ik wel vloeiend kan uitspreken. In het Engels gaat dat dus een stuk lastiger gezien mijn geringe woordenschat.
Nu zat ik dus te denken aan Aruba of de Nederlandse Antillen. Engels is daar vooral in de toeristische sector misschien wel de voertaal, maar hoe zit het bij bijvoorbeeld supermarkten, groothandelaren e.d.. Het gaat me erom dat ik m'n werk naar behoren kan doen.

Als ik eenmaal werk heb, zal mijn woordenschat wel toenemen. Maar hoe zit dat bij sollicitaties?
Word je makkelijk aangenomen?
Heeft iemand tips of suggesties?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_32657146
Je kunt toch ook gewoon aan de andere kant van het land gaan werken En anders kun je ook mooi naar Duitsland of Belgie gaan
pi_32657287
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:21 schreef Furia het volgende:
Je kunt toch ook gewoon aan de andere kant van het land gaan werken En anders kun je ook mooi naar Duitsland of Belgie gaan
Dan is de drang te groot om 'even' terug te gaan vrees ik.. Of vrienden die langs komen.. Ik wil gewoon even 'van de aardbol verdwenen' zijn..
pi_32657350
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:25 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Dan is de drang te groot om 'even' terug te gaan vrees ik.. Of vrienden die langs komen.. Ik wil gewoon even 'van de aardbol verdwenen' zijn..
Dan kun je beter naar iets dat minder aantrekkelijk als de Antillen of Aruba is gaan.. anders komen ze omstebeurt op bezoek
pi_32657556
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:27 schreef Furia het volgende:

[..]

Dan kun je beter naar iets dat minder aantrekkelijk als de Antillen of Aruba is gaan.. anders komen ze omstebeurt op bezoek
Ik heb niet zulke rijke vrienden. En ik haat ze niet ofzo .. Maar in Nederland is de communicatie ook steeds makkelijker (internet/ telefoon). Dan heb ik nog niet echt 't idee alleen te zijn. Ik wil gewoon ook wel eens anderen leren kennen..
  maandag 28 november 2005 @ 22:36:45 #6
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_32657659
Neem een cursus Engels.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_32657704
een cursus engels gaan volgen..
pi_32657848
Bij een cursus leer je de basisbeginselen. Ik ben echt niet slechter in Engels dan een gemiddelde HBO-er. Alleen de woordenschat. Dat leer je denk ik alleen in de praktijk. Maar dan moet ik wel eerst aangenomen worden. Het (beter) leren van Engels is één van de redenen voor mij om te gaan.
pi_32658324
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:43 schreef Kluupkluup het volgende:
Bij een cursus leer je de basisbeginselen. Ik ben echt niet slechter in Engels dan een gemiddelde HBO-er. Alleen de woordenschat. Dat leer je denk ik alleen in de praktijk. Maar dan moet ik wel eerst aangenomen worden. Het (beter) leren van Engels is één van de redenen voor mij om te gaan.
Er bestaan cursussen op meerdere niveaus

Wat dacht je van een taalcursus op locatie? Ik weet niet hoe het zit met het aanbod buiten de zomervakantie om, maar je kunt natuurlijk Engels gaan leren in Groot-Brittannië of Spaans in Spanje.
pi_32659000
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:58 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Er bestaan cursussen op meerdere niveaus

Wat dacht je van een taalcursus op locatie? Ik weet niet hoe het zit met het aanbod buiten de zomervakantie om, maar je kunt natuurlijk Engels gaan leren in Groot-Brittannië of Spaans in Spanje.
Woordenschat leer je door Engels te praten. Kan je leren wat je wil, maar het meeste leer je toch in de praktijk. Probleem is dus dat ik eerst aangenomen moet worden. En ik vraag me dus af of een gemiddelde kennis van de Engelse taal voldoende is.
pi_32662736
Half jaartje naar Australie gaan, backpacken, werken en je Engels bijschaven.
  dinsdag 29 november 2005 @ 02:27:02 #12
19840 Libris
Live from Singapore
pi_32662778
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 02:21 schreef Toewan het volgende:
Half jaartje naar Australie gaan, backpacken, werken en je Engels bijschaven.
Dat lijkt me inderdaad de ideale oplossing. Gewoon onderdompelen in de cultuur en taal. Je redt je heus wel en je Engels zal na een half jaar een stuk beter zijn.
pi_32663065
Ga in wintersport gebieden werken voor reisorganisaties, beetje nederlandse toeristen wegwijs maken, kom je met nederlands, beetje engels en duits ook wel aan de bak of frans natuurlijk
pi_32663151
Breek met je vrienden en blijf hier.
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_32666873
Suriname spreekt iedereen Nederlands. Mooie natuur...
pi_32667125
Lol, ik dacht dat je voor een half jaar uit de bak mocht ofzo
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_32667440
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:13:21 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_32667721
Zuid-Afrika. Da's bijna Nederlands.
pi_32668476
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:05 schreef Alicey het volgende:
Zuid-Afrika. Da's bijna Nederlands.
Ik heb slechte verhalen gehoord over Zuid-Afrika. Is nog wel een stuk gevaarlijker dan de Antillen of Aruba. En ja, ik weet 't, dat zijn ook geen lieverdjes. Maar als ik van een jongen hoor die daar stage heeft gelopen (4 maand) en 5 keer is beroofd van zijn bezittingen (laptop, telefoon e.d.) ga ik daar niet met een fijn gevoel heen.

en Austalie trekt me niet zo. Eerder dan Nieuw-Zeeland, heb ik trouwens ook nog kennissen wonen. misschien wel een ideetje dus
pi_32668583
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:13:21 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_32668724
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:47 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Neem contact met ze op, vraag of ze erover na willen denken om jou een tijdje in huis te nemen. Ga daar gedeeltelijk werken en gedeeltelijk leuke dingen doen.
je maargoed.. wel leuk natuurlijk. maar de reden dat ik eigenlijk weg wiled is om eens voor mezelf te zorgen e.d.
Misschien dat ze me kunnen helpen met het bij voorbaat zoeken van onderdak, verder kan ik mezelf dan wel redden en mocht de nood echt aan de man zijn kan ik altijd op iemand terugvallen.
pi_32668808
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:40 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Ik heb slechte verhalen gehoord over Zuid-Afrika. Is nog wel een stuk gevaarlijker dan de Antillen of Aruba.
In de grote steden heerst anarchie, maar daar buiten valt afaik prima te leven.
quote:
En ja, ik weet 't, dat zijn ook geen lieverdjes. Maar als ik van een jongen hoor die daar stage heeft gelopen (4 maand) en 5 keer is beroofd van zijn bezittingen (laptop, telefoon e.d.) ga ik daar niet met een fijn gevoel heen.
Beroofd worden kun je ook in Nederland.
quote:
en Austalie trekt me niet zo. Eerder dan Nieuw-Zeeland, heb ik trouwens ook nog kennissen wonen. misschien wel een ideetje dus
Je komt er wel uit zo.
pi_32678675
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:21 schreef Kluupkluup het volgende:

Woordenschat leer je door Engels te praten. Kan je leren wat je wil, maar het meeste leer je toch in de praktijk.
En wat denk je dat je in Engeland doet als je geen cursus hebt?

Zo'n taalcursus lijkt me ideaal als je denkt dat je Engels niet goed genoeg is (om ergens aangenomen te worden). Een paar uur per dag spijker je het in de lessen bij, en dan kun je het meteen uitproberen op straat, in de kroeg en bij het tv-kijken.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:09:32 #24
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_32682440
Even geheel offtopic. Ik wil volgend jaar Ruimtelijke Ordening en Planologie doen. Waarom stop je ermee? Zou er graag wat meer info over willen hebben.

Sorry voor het offtopic gebrabbel.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_32684249
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:09 schreef Intergalactrick het volgende:
Even geheel offtopic. Ik wil volgend jaar Ruimtelijke Ordening en Planologie doen. Waarom stop je ermee? Zou er graag wat meer info over willen hebben.

Sorry voor het offtopic gebrabbel.
Ik zal het zeker niet iemand afraden.
Maar aan de Saxion hogeschool in IJsselland is het beleid erg gericht op 'zelfstudie'.
Nu kan je dus al je boeken door gaan lezen, maar in mijn geval haalde ik al mijn tentamens zonder te leren. Ik vind de opleiding zeke wel leuk, maar te licht.
Het is een mooie basis om daarna bijvoorbeeld stedenbouw te gaan studeren.
Reden dat ik voortijdig stop is dat ik niet weet of ik dit wel wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')