abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34132887
Ben bezig met het halen van m'n PPL SEP bij de Eindhovense Aeroclub.

In 2003 begonnen met de theorie en ben nu 'hopelijk' dicht in de buurt van m'n brevet

Ik vlieg trouwens in een Piper PA38 Tomahawk

Grtz

Rob
Visit my weblog at www.vliegop.nl
pi_34134557
Ik heb jullie denk ik wel gesproken tijdens mij stage op het Fic, of riepen jullie nooit op bij amsterdam info?

(tevens een tvp)
pi_34138504
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:28 schreef DC het volgende:
Ik heb jullie denk ik wel gesproken tijdens mij stage op het Fic, of riepen jullie nooit op bij amsterdam info?

(tevens een tvp)
Air Traffic Control

It's not a job, it's an Art

Tenmisnte, ik mag toch aannemen dat je ATC doet?
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_34138674
ATC lijkt me een vreselijke baan, de hele tijd kijken naar al die mensen die overal naartoe vliegen terwijl jij in je torentje zit
pi_34139019
Mmzz, lijkt me op zich wel leuk om te doen. Schijnt alleen nogal complex werk te zijn maar wel lekker lange pauzes maar vliegen zelf is toch wel 10 keer beter natuurlijk
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_34192549
ATC inderdaad ja, maar in opleiding pas hoor!

Ik heb ook een weekje gevlogen bij martinair in lelystad, dat was wel lache ja!
  woensdag 18 januari 2006 @ 21:06:25 #232
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_34216612
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 10:39 schreef DC het volgende:
ATC inderdaad ja, maar in opleiding pas hoor!

Ik heb ook een weekje gevlogen bij martinair in lelystad, dat was wel lache ja!
Cool man, lijkt me ook erg wijs!
Aangezien ik bijna de hele opleiding vanaf Teuge vloog hadden we veel te maken met Dutch Mil.
Was een keer voor de zoveelste keer 'goedemorgen' vergeten te zeggen, toen moest ik van m'm instructeur een bloemetje langs brengen.
Direct die middag gedaan, moesten daar wel lachen.
Later nog eens bij LVNL wezen kijken, leuk om te zien hoe het aan de andere kant er aan toe gaat

Hoe bevalt je opleiding?
FCT
pi_34219692
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:06 schreef Mojave het volgende:

[..]

Cool man, lijkt me ook erg wijs!
Aangezien ik bijna de hele opleiding vanaf Teuge vloog hadden we veel te maken met Dutch Mil.
Was een keer voor de zoveelste keer 'goedemorgen' vergeten te zeggen, toen moest ik van m'm instructeur een bloemetje langs brengen.
Direct die middag gedaan, moesten daar wel lachen.
Later nog eens bij LVNL wezen kijken, leuk om te zien hoe het aan de andere kant er aan toe gaat

Hoe bevalt je opleiding?
Opleiding bevalt goed, ben nu ongeveer 2,5 jaar bezig en zit in het laatste deel van de sim voor mijn 1e straat. (noord en oost in mijn geval dus)
Dus over een maandje begint voor mij de on the job training!

Het 1e jaar is zeg maar een algemene opleiding in de basic sim en natuurlijk de nodige theorie. (ongeveer wel verglijkbaar met wat jullie krijgen)

Daarna begint het echte werk en word je eerst assistent, daarna loop je een stage op het FIC, en dan naar de advanced sim. (tenminste als je naar area control gaat)

Opleiding is over het algemeen vrij zwaar, maar wel erg leuk!
  donderdag 19 januari 2006 @ 09:06:52 #234
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_34231081
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:58 schreef DC het volgende:

[..]

Opleiding bevalt goed, ben nu ongeveer 2,5 jaar bezig en zit in het laatste deel van de sim voor mijn 1e straat. (noord en oost in mijn geval dus)
Dus over een maandje begint voor mij de on the job training!

Het 1e jaar is zeg maar een algemene opleiding in de basic sim en natuurlijk de nodige theorie. (ongeveer wel verglijkbaar met wat jullie krijgen)

Daarna begint het echte werk en word je eerst assistent, daarna loop je een stage op het FIC, en dan naar de advanced sim. (tenminste als je naar area control gaat)

Opleiding is over het algemeen vrij zwaar, maar wel erg leuk!
Gaaf hoor, klinkt spannend!
Heb je zelf de keuze waar je heen gaat? zijn die theorie examens intern?

Nou, ik ga maar eens naar EHGG, hopen dat de cloudbase boven de 200ft stijgt
FCT
pi_34232190
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 09:06 schreef Mojave het volgende:

[..]

Gaaf hoor, klinkt spannend!
Heb je zelf de keuze waar je heen gaat? zijn die theorie examens intern?

Nou, ik ga maar eens naar EHGG, hopen dat de cloudbase boven de 200ft stijgt
Nou je kan je voorkeur uitspreken waar je heen wilt, maar ze luisteren er niet altijd naar, maar in mijn geval gelukkig wel!

Theorie examens zijn intern inderdaad, maar het wordt wel gecontroleerd door ivw

succes op eelde!
  donderdag 19 januari 2006 @ 15:43:44 #236
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_34243294
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:03 schreef DC het volgende:

[..]

Nou je kan je voorkeur uitspreken waar je heen wilt, maar ze luisteren er niet altijd naar, maar in mijn geval gelukkig wel!

Theorie examens zijn intern inderdaad, maar het wordt wel gecontroleerd door ivw

succes op eelde!
Cloudbase op 200ft kan net maar dat icm 0 graden niveau op de grond is het toch een no-go situatie... morgen maar een dubbele vlucht doen dan!

Kies jij voor Area Control? lijkt me wel erg tof, waren laatst bij LVNL op bezoek rond een uur of 3 dus net voor de drukte.
Op een gegeven moment zag je wat kisten binnen komen bij EEL en RKN en wat andere directs.
Die controller deed de noord en oost sector tegelijk en binnen no time had hij alles op orde, hoogte / speed en seperatie, vooral de moeite die hij er voor deed (0) it's an art!

Het is toch zo dat de minder bekwaamde controllers op velden als Eelde en Rotterdam terecht komen? best apart want af en toe hier op Eelde is het een grote chaos met opposit approaches en andere training flight aspecten...
FCT
pi_34243969
Kun je niet IFR gaan met zulke weercondities dan ??
Tralalalala Die Dom Die Dom
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:12:42 #238
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_34244398
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:01 schreef YellowLedbetter het volgende:
Kun je niet IFR gaan met zulke weercondities dan ??
Is ook IFR maar met die ijsafzetting op je vleugels (ook al hebben we wel iets aan de-ice) kom je snel naar beneden.
Nu is het prima, 0 graden niveau trok snel op en zit nu rond de FL60.
FCT
pi_34244628
Laat me raden, de barons vlogen wel
pi_34244889
De barons, dat zijn de mannen he
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_34247014
Ooit wil ik ook nog wel eens leren vliegen, helikopter lijkt me wel leuk dan, maar ik weet niet hoe de regels zijn mbt het opstijgen vanuit je achtertuin
pi_34247092
gewoon flinke hengst aan je gashendel en je komt die tuin wel uit
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_34262457
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:43 schreef Mojave het volgende:

[..]

Cloudbase op 200ft kan net maar dat icm 0 graden niveau op de grond is het toch een no-go situatie... morgen maar een dubbele vlucht doen dan!

Kies jij voor Area Control? lijkt me wel erg tof, waren laatst bij LVNL op bezoek rond een uur of 3 dus net voor de drukte.
Op een gegeven moment zag je wat kisten binnen komen bij EEL en RKN en wat andere directs.
Die controller deed de noord en oost sector tegelijk en binnen no time had hij alles op orde, hoogte / speed en seperatie, vooral de moeite die hij er voor deed (0) it's an art!

Het is toch zo dat de minder bekwaamde controllers op velden als Eelde en Rotterdam terecht komen? best apart want af en toe hier op Eelde is het een grote chaos met opposit approaches en andere training flight aspecten...
Area control idd, en nu in de sim moeten we af en toe wel heel erg moeite doen hoor (fokker 50's )

Het is idd nu zo dat mensen die het net niet halen op a'dam naar de regio gaan, maar voorheen was er maar 1 categorie, En idd op de regio kan het ook gewoon heel erg druk en complex zijn!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 19:28:20 #244
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_34288079
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:18 schreef Alternate het volgende:
Laat me raden, de barons vlogen wel
ja, naja we doen de laatste tijd toch flink met ze mee wat betreft vertrekken bij lage weers limieten.
Maar moet toe geven, ze zijn toch altijd een half uurtje eerder weg maar wij gaan dan ook wel een aantal uurtjes langer door.
Paar weken goed blazen, kist vliegt van 0800 - 2230 dus dat is wel een goede zaak.
FCT
  vrijdag 20 januari 2006 @ 19:29:23 #245
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_34288124
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:49 schreef DC het volgende:

[..]

Area control idd, en nu in de sim moeten we af en toe wel heel erg moeite doen hoor (fokker 50's )

Het is idd nu zo dat mensen die het net niet halen op a'dam naar de regio gaan, maar voorheen was er maar 1 categorie, En idd op de regio kan het ook gewoon heel erg druk en complex zijn!
Klinkt erg gaaf
FCT
pi_34288448
Weet iemand overigens een plek waar ik in een simulator kan vliegen van een groot lijntoestel?

Ik wil wel eens ervaren wat mij te wachten staat (hopelijk).
Ik post om het posten.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 20:31:21 #247
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_34290098
Ga naar Orbit Groundschool in Arnhem, die hebben een 737 NG sim (fixed base) voor 120 per uur. Ik vrees alleen dat je er helemaal niets aan hebt want een echte sim vliegen is niet zo makkelijk als MS Flight sim en het is niet voor niets dat je eerst op 1 motorige propellerkistjes moet gaan vliegen voordat je in een grote jet mag
  zaterdag 21 januari 2006 @ 09:57:17 #248
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_34302928
Is in Belgie ergens ook een 737NG sim, full fight niet gecertificeerd want is zelfbouw voor 40 euro per uur meen ik.
Zal eens exact op zoeken.

Trouwens vorige week vrijdag eventjes met de pilote van die piaggio gesproken uit Rotterdam de PH-TCN, cool ding en leuke meid!
FCT
  zaterdag 21 januari 2006 @ 09:59:46 #249
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_34302953
Alternate, hoe zit dat met jou, wat doe jij?
FCT
pi_34303879
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 09:57 schreef Mojave het volgende:
Is in Belgie ergens ook een 737NG sim, full fight niet gecertificeerd want is zelfbouw voor 40 euro per uur meen ik.
Zal eens exact op zoeken.

Trouwens vorige week vrijdag eventjes met de pilote van die piaggio gesproken uit Rotterdam de PH-TCN, cool ding en leuke meid!
Dat is ergens in Antwerpen dacht ik. Mooi ding alleen de motion is heel erg gaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')