abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32647428
Ik heb vandaag weer 2 onvoldoendes terug gekregen
Mijn probleem is eigelijk dat ik niet goed weet hoe ik het leren van een tentamen aan moet pakken!
Ik heb tijd genoeg, maar ik heb nog steeds geen vaste manier om iets te leren. Ik doe elke keer maar iets en hoop dat het werkt . Er moet natuurlijk wel structuur in zitten.
Ik ben behoorlijk chaotisch! Ik wil het de komende periode helemaal anders gaan aanpakken!!
Nu hoop ik dat jullie goeie tips hebben en ik(en andere) wil ook graag horen hoe jullie een tentamen leren!

Oowjah ik doe een hbo opleiding en ik kan geen gebruik maken van oude tentamens om bv te oefenen.
HELP MIJ voldoendes te halen.!

[ Bericht 2% gewijzigd door SsuusS op 28-11-2005 17:58:39 ]
  maandag 28 november 2005 @ 16:02:58 #2
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_32647514
Hou je werk bij, hoef je op het einde minder te doen.

Analyseer de tentamens die je hebt gemaakt. Zit er een bepaalde structuur in van vragen? Kan je van daaruit ongeveer schatten wat voor'n vragen er in het volgende tentamen gaan komen?

Misschien is het handig te vermelden wat je precies moet weten en leren.
pi_32647850
voor theorie vakken, leren bepalen wat belangrijk is om te weten en wat niet, belangrijke punten opschrijven of markeren in je boek. leren snel lezen, en dan een paar keer overkijken. voor andere vakken zoals wiskune ed, tja dat moet je gewoon vaak genoeg oefenen om het te begrijpen.
pi_32647992
wat ik vroeger deed was een dag van te voren het stof leren/oefenen, een week van te voren leren had voor mij geen zin, ik onthield het niet goed, maar ik moet zeggen dat ik een goede korte termijn geheugen heb, dus ik kan het een dag onthouden, hehe...
  maandag 28 november 2005 @ 16:24:30 #5
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_32648072
Welk leersysteem gebruikt jij?? Want ik weet het niet meer!
quote:
Op maandag 28 november 2005 15:59 schreef SsuusS het volgende:
Mijn probleem is eigelijk dat ik niet goed weet hoe ik het leren van een tentame aan moet pakken!
Ik heb tijd genoeg, maar het nog steeds geen vaste manier om iets te leren. Ik doe elke keer maar iets en hoop dat het werkt . Ik moet er natuurlijk wel structuur in zitten.
Ik ben een beetje behoorlijk chaotisch! Ik het voor de komende periode helemaal anders gaan aanpakken!!
Nu hoop ik dat jullie goeie tips hebben en ik(en andere) wil ook graag horen hoe jullie een tentameN leren!

Oowjah ik doe een hbo opleiding en ik kan geen gebruik maken van oude tentamens om bv te oefenen.
Normaal ben ik niet zo taalcritisch , maar uhm , worden spelfouten ook gerekend ?
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  maandag 28 november 2005 @ 16:29:31 #6
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_32648184
aanwezig zijn in de les helpt veel, alsin
let heel goed op hints van de leraar.

geeft deze man aan dat iets belangrijk is , dan is dat niet voor de lol of om zijn tijd te vullen , of werkelijk belangrijk in je leven .. dan is dat een item wat gegarandeerd in het tentamen zit...

dag van te voren leren, wat hierboven ergens staat, is op zich niet verkeerd voor het tentamen .. maar gegarandeerd dat je het een maand later niet meer weet
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_32648244
quote:
Op maandag 28 november 2005 15:59 schreef SsuusS het volgende:
Mijn probleem is eigelijk dat ik niet goed weet hoe ik het leren van een tentame aan moet pakken!
Ik heb tijd genoeg, maar het nog steeds geen vaste manier om iets te leren. Ik doe elke keer maar iets en hoop dat het werkt . Ik moet er natuurlijk wel structuur in zitten.
Ik ben een beetje behoorlijk chaotisch! Ik het voor de komende periode helemaal anders gaan aanpakken!!
Nu hoop ik dat jullie goeie tips hebben en ik(en andere) wil ook graag horen hoe jullie een tentame leren!

Same here, same here, zij het dat ik precies weet wat ik fout doe. Ik doe gewoon te weinig, of eigenlijk gewoon niks . Ik ben zo lui als een impotente kleuter. De manier om wel voldoendes te halen, is gewoon de stof bijhouden, je hebt vast wel werkwijzers, of wat je elke week 'behandeld' , nou be sure dat je dat dan ook elke week weet. Dan heb je de dagen voor je tentamen om de shite te herhalen. Begin ook 2 dagen van te voren te leren, als je de toets woensdag hebt, dat je maandag eigenlijk alles al weet, das gewoon het beste, want dan voel je je dinsdag vaak flink uitgerust, bekijk je nog ff de moeilijke dingen en haal je gerust een goede voldoende
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_32648349
taalfouten worden niet mee gerekend als je dyslectisch bent
pi_32649041
Mijn probleem is dat ik meestal glansrijk door m'n tentamens heenwandel, hoef ik geen ruk voor te doen

Helaas werkt die aanpak met practica niet, waardoor ik nog steeds veel vakken niet haal. DOLT.
~Dannon
pi_32649069
Oh, voor goede tips...

Als het probleem is de hoeveelheid tijd die je er aan besteed: Leer samen met anderen. Hoeft niet eens voor dezelfde tentamens (of studies!) te zijn. Maar gewoon met z'n tweeen of drieen naar een bibliotheek gaan, en gaan ZITTEN. (En dan niet sneaky de stad in!)
~Dannon
pi_32650213
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:37 schreef SsuusS het volgende:
taalfouten worden niet mee gerekend als je dyslectisch bent
slap excuus, misselijk zelfs.

ieieiiee, ik ben dysletisch, dus mag ik lekker achterlijk zijn!
Verwijderd door Admin.
pi_32650435
Ik merk vaker dat studenten moeite hebben met leren. Vaak leren ze te laat en verkeerd.

Gemiddeld kan een persoon maximaal 20 minuten zich 100% concentreren, hierna neemt het concentratie vermogen af en is een kleine [2-5 minuten] pauze nodig. Twee dagen voor het tentamen leren heeft alleen zin als je ook de lessen of de stof hebt gevolgf in de weken voor het tentamen. Ja ik weet dat er mensen zijn die het wel zo kunnen, maar die hebben dit advies dan ook niet nodig.

Wat belangrijk is voor het leren, volgens mij, is;

1-Naar elke les/college gaan en OPLETTEN. Schrijf op [kort, geen lange verhalen] wat de leraar belangrijk acht [vraag hier ook naar als het niet duidelijk is].

2- Als je elke les gaat en je snapt iets niet vraag het de leraar! Ga niet wachten todat je moet blokken voor het tentamen.

3- Begin een aantal dagen voor het tentamen een 'plan' op te schrijven wat je moet kennen en begin bij HET BEGIN te leren. Dus als je H1 - H 12 moet leren begin je bij H1. Dit klinkt gek, maar een hoop studenten beginnen te laat en leren 'even' snel de hoofdstukken. Het is beter om H1-H8 goed te kennen dan globaal alles.

4- Studeer niet te lang en neem korte pauzes. Als je geen zin hebt om te leren dan leer je minder snel.

Verder is het natuurlijk belangrijk dat je, je beseft dat je aan het leren bent. Je moet het willen en leuk vinden. Als het een vak is dat je niet leuk vind, begin je eerder en leer je kleinere beetjes zo is het niet zo erg. Mocht je tegen problemen aanlopen dan heb je iig tijd genoeg om vragen te stellen.

Ik heb nog wel meer 'adviezen' en ezels bruggetjes voor de mensen die dit willen, maar ik heb geen tijd meer om verder te tikken. Dit is snel getikt dus vergeef me de tik fouten en de wat warrige structuur....

Ik kom later of morgen terug,
Sap.
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_32657842
goeie tips! Het komt er meestal opneer dat je der meer tijd in moet stoppen.
Maar het moeilijkste is het beginnen en een structuur aanhouden.
pi_32664584
Ja in principe wel! Maar als je een systeem hebt gevonden dat werkt voor jouw dan kost het veel minder tijd omdat je effectiever word in het leren. Ik ben dan ook voorstander voor het leren leren, misschien dat het in de toekomst ooit standaard word om les te geven in het leren en de verschilende technieken. Toen ik studeerde ging mijn tijd van 3uur per tentamen naar een uur leren en haalde ik goede cijfers.

Goed opletten in colleges is een pre, die informatie sla je toch op en als je gaat leren komt het bekend voor.

tip: Als je problemen hebt op een tentamen om iets te herinneren, je weet dat je het geleerd hebt maar je kan het je niet herinneren.

Je kan je herinnering helpen door hetzelfde te doen als je thuis doet bij het leren. Dus drink je thee thuis tijdens het leren dan zou je thee kunnen drinken op het tentamen. Eet je kauwgom etc. etc.
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')