Vertel pleasequote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:07 schreef lovegrrl het volgende:
De komende 2 weken mag ik ook spullen sorteren en vervolgens inpakken, behang uitzoeken, vef, vloer![]()
*Teeveepee
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:17 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
...en de rest van de dag zit ze hysterisch giechelend in een hoekje van haar nieuwe huis bubbeltjesfolie kapot te prikken![]()
De planning was dat ik begin maart zou verhuizen met mn moeder. De woningbouw moest ons nieuwe huis nog verbouwen dit kon wel even durenquote:
Wie? Ik? Sinds mijn bezoek aan bubbelfolieploppers anonymous hou ik me keurig aan het tienpuntenreglement. So nyeh!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:35 schreef Duderinnetje het volgende:
@ joshus_cat: Geef toe.... jij zou het ook doen [afbeelding]
Ja dat is het leuke van inpakken hè? Alles wat je tegenkomtquote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:40 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
[..]
De planning was dat ik begin maart zou verhuizen met mn moeder. De woningbouw moest ons nieuwe huis nog verbouwen dit kon wel even duren
nu werden we gister gebeld dat de verbouwing binnen 2 weken klaar is en we de sleutel krijgen
We gaan veel nieuw kopen dus nu moet in ongeveer 3 weken alles uitgezocht worden om verhuisd te worden naar een iets kleiner 2 onder 1 kap huisje aan het water![]()
Gelukkig hoef ik niet alles uit te pakken omdat ik toch wel hoop snel een kamer te krijgen in Groningen
Ik vind het echt geweldig om al die spullen tegen te komen die ik stiekem nog ergens had liggen, alles in te pakken en vooral om de inrichting van het nieuwe huis en de nieuwe kamer te bepalen
Bij mijn laatste verhuizing merkte ik dat dat soort dingen d'r emotioneel soms best in kunnen hakken. Ook al ga je met alle plezier weg uit een veel te klein vochtig rothok, zoiets is iets wat je niet verwacht tijdens een verhuizing.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:46 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja dat is het leuke van inpakken hè? Alles wat je tegenkomt![]()
Ik schiet soms gewoon ook helemaal niet op omdat ik veel te lang blijf lezen in oude boeken die ik achterin een kast vind of schriften van vroeger.
"Hi, I am Dude and I am a bubblefoilplopper."quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:43 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Wie? Ik? Sinds mijn bezoek aan bubbelfolieploppers anonymous hou ik me keurig aan het tienpuntenreglement. So nyeh!![]()
...bovendien heeft mijn onderbuurman altijd wel een stukje folie over, voor het geval dat.
Ja dat is waar!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:50 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Bij mijn laatste verhuizing merkte ik dat dat soort dingen d'r emotioneel soms best in kunnen hakken. Ook al ga je met alle plezier weg uit een veel te klein vochtig rothok, zoiets is iets wat je niet verwacht tijdens een verhuizing.
Dat heb ik ook, blijf veel te lang hangen bij alles wat ik tegenkom, en weggooien blijk ik ook nog eens heel erg moeilijk te vindenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:46 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja dat is het leuke van inpakken hè? Alles wat je tegenkomt![]()
Ik schiet soms gewoon ook helemaal niet op omdat ik veel te lang blijf lezen in oude boeken die ik achterin een kast vind of schriften van vroeger.
Maar jullie moeten best snel verhuizen dus! Spannend hoor. Kijk je uit naar het nieuwe huis (ondanks dat je ook op kamers gaat)?
Alles wat je tegenkomt aan handige tips, of dingen die verhuizenden vooral níet moeten doen: post ze maar hier!
In mijn geval was 't niet zozeer het afsluiten; ik kwam eerder dingen tegen uit m'n studietijd, of van daarvoor. Dan krijg je wel een partij stevige flashbacks voor je kiezen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:53 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja dat is waar!
Je sluit altijd iets af als je verhuist, goed of slecht. En dat kan je best wat doen inderdaad. Daarom ben ik ook blij dat ik het niet té overhaast hoef te doen. Ik wil echt een beetje afscheid kunnen nemen en dat inpakken is onderdeel van dat ritueel.
Tipje van de sluier, als je wilt?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:30 schreef pea4fun het volgende:
Hm, voor mij staat ook een verhuizing in de planning. Al veel nuttige tips gevonden.
We zitten midden in de onderhandelingen voor een lekker ouderwets ingedeeld huis, met apparte woonkamer en eetkamerquote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:24 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Tipje van de sluier, als je wilt?
Dat kan buiten Brabant ook wel toch?quote:Op zondag 22 januari 2006 11:48 schreef pea4fun het volgende:
Ow en we wonen in brabant, dus we gaan er meteen openslaande deuren in de eetkamer maken
ja maar ik las ergens in dit topic dat dat was waar brabanders voor gaan in een huisquote:Op zondag 22 januari 2006 17:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat kan buiten Brabant ook wel toch?![]()
Ik denk het wel, we zijn zo verliefd op het huis dat we zelfs bereid zouden zijn de vraagprijs te betalenquote:Leuk Pea! Ik hoop dat de onderhandelingen succesvol zijn![]()
O, dat klopt ja!quote:Op zondag 22 januari 2006 17:58 schreef pea4fun het volgende:
[..]
ja maar ik las ergens in dit topic dat dat was waar brabanders voor gaan in een huis![]()
[..]
Ik denk het wel, we zijn zo verliefd op het huis dat we zelfs bereid zouden zijn de vraagprijs te betalennu maar hopen dat die eigenaar niet meeleest
Dit gevoel ken ikquote:Op zondag 22 januari 2006 18:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Doe ik meteen even een update. Zo'n dertig dozen ingepakt en het huis is ontzield. Tot de vijftiende doos ging het goed. Dingen verdwenen wel uit het zicht, maar het bleef nog 'thuis'. Tot ik de boekenkasten leeghaalde. Boeken weg = sfeer weg, wat mij betreft en ik voel me helemaal onthand. Ik wil nu alleen al snel verhuizen om mijn boekenkast weer te kunnen inrichten
Dezelfde verhuisdozen?quote:Op zondag 22 januari 2006 19:45 schreef poemojn het volgende:
Grappig, ons interieur lijkt op het jouwe.
Iemand enig idee hoeveel 'boekendozen' (20cm lager dan een normale doos) je nodig hebt voor 4 normaal formaat boekenkasten?
Oeh de foto's van de muur... dat stel ik nog maar even uit, anders ga ik me helemaal zo thuisloos voelenquote:Op zondag 22 januari 2006 21:42 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
Dit gevoel ken ik
Wij schijnen over een week de sleutel te krijgen, weet niet of dat gaat lukken want er moet nog een nieuw plafond in ons nieuwe huis, maar goed
de huiskamer word langzamerhand ingepakt. kleed is van de vloer, overgordijnen zijn weg (alleen rolgordijnen hangen er nog) kast is inmiddels weggegooid en alle foto's e.d zijn van de muur gehaald. Saai hoor, kan niet wachten tot die hele verhuizing afgelopen is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |