abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 januari 2006 @ 00:30:14 #251
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34035036
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:07 schreef lovegrrl het volgende:
De komende 2 weken mag ik ook spullen sorteren en vervolgens inpakken, behang uitzoeken, vef, vloer

*Teeveepee
Vertel please
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 14 januari 2006 @ 00:35:43 #252
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34035201
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:08 schreef Modus het volgende:

[..]

Peugeot Boxer. .
Helder, dank!

@ joshus_cat: Geef toe.... jij zou het ook doen
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 14 januari 2006 @ 00:40:44 #253
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_34035335
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:17 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

...en de rest van de dag zit ze hysterisch giechelend in een hoekje van haar nieuwe huis bubbeltjesfolie kapot te prikken
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:30 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Vertel please
De planning was dat ik begin maart zou verhuizen met mn moeder. De woningbouw moest ons nieuwe huis nog verbouwen dit kon wel even duren
nu werden we gister gebeld dat de verbouwing binnen 2 weken klaar is en we de sleutel krijgen
We gaan veel nieuw kopen dus nu moet in ongeveer 3 weken alles uitgezocht worden om verhuisd te worden naar een iets kleiner 2 onder 1 kap huisje aan het water
Gelukkig hoef ik niet alles uit te pakken omdat ik toch wel hoop snel een kamer te krijgen in Groningen

Ik vind het echt geweldig om al die spullen tegen te komen die ik stiekem nog ergens had liggen, alles in te pakken en vooral om de inrichting van het nieuwe huis en de nieuwe kamer te bepalen
pi_34035391
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:35 schreef Duderinnetje het volgende:

@ joshus_cat: Geef toe.... jij zou het ook doen [afbeelding]
Wie? Ik? Sinds mijn bezoek aan bubbelfolieploppers anonymous hou ik me keurig aan het tienpuntenreglement. So nyeh!

...bovendien heeft mijn onderbuurman altijd wel een stukje folie over, voor het geval dat.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 00:46:38 #255
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34035497
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:40 schreef lovegrrl het volgende:

[..]

[..]

De planning was dat ik begin maart zou verhuizen met mn moeder. De woningbouw moest ons nieuwe huis nog verbouwen dit kon wel even duren
nu werden we gister gebeld dat de verbouwing binnen 2 weken klaar is en we de sleutel krijgen
We gaan veel nieuw kopen dus nu moet in ongeveer 3 weken alles uitgezocht worden om verhuisd te worden naar een iets kleiner 2 onder 1 kap huisje aan het water
Gelukkig hoef ik niet alles uit te pakken omdat ik toch wel hoop snel een kamer te krijgen in Groningen

Ik vind het echt geweldig om al die spullen tegen te komen die ik stiekem nog ergens had liggen, alles in te pakken en vooral om de inrichting van het nieuwe huis en de nieuwe kamer te bepalen
Ja dat is het leuke van inpakken hè? Alles wat je tegenkomt
Ik schiet soms gewoon ook helemaal niet op omdat ik veel te lang blijf lezen in oude boeken die ik achterin een kast vind of schriften van vroeger.

Maar jullie moeten best snel verhuizen dus! Spannend hoor. Kijk je uit naar het nieuwe huis (ondanks dat je ook op kamers gaat)?

Alles wat je tegenkomt aan handige tips, of dingen die verhuizenden vooral níet moeten doen: post ze maar hier!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34035600
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:46 schreef Duderinnetje het volgende:

Ik schiet soms gewoon ook helemaal niet op omdat ik veel te lang blijf lezen in oude boeken die ik achterin een kast vind of schriften van vroeger.
Bij mijn laatste verhuizing merkte ik dat dat soort dingen d'r emotioneel soms best in kunnen hakken. Ook al ga je met alle plezier weg uit een veel te klein vochtig rothok, zoiets is iets wat je niet verwacht tijdens een verhuizing.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 00:51:25 #257
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34035622
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:43 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Wie? Ik? Sinds mijn bezoek aan bubbelfolieploppers anonymous hou ik me keurig aan het tienpuntenreglement. So nyeh!

...bovendien heeft mijn onderbuurman altijd wel een stukje folie over, voor het geval dat.
"Hi, I am Dude and I am a bubblefoilplopper."

Ik heb het echt al tíen keer geoefend voor de spiegel en ik weet dat ik ook naar die bijeenkomsten moet Maar toch hè, als ik dan weer zo zit te ploppen vanavond, dan zegt iets in me:'Ploppen is oké!' En dan is al mijn ruggegraat als noppen voor de Dude verdwenen
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 14 januari 2006 @ 00:53:31 #258
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34035685
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:50 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Bij mijn laatste verhuizing merkte ik dat dat soort dingen d'r emotioneel soms best in kunnen hakken. Ook al ga je met alle plezier weg uit een veel te klein vochtig rothok, zoiets is iets wat je niet verwacht tijdens een verhuizing.
Ja dat is waar!
Je sluit altijd iets af als je verhuist, goed of slecht. En dat kan je best wat doen inderdaad. Daarom ben ik ook blij dat ik het niet té overhaast hoef te doen. Ik wil echt een beetje afscheid kunnen nemen en dat inpakken is onderdeel van dat ritueel.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 14 januari 2006 @ 00:56:39 #259
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_34035779
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:46 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Maar jullie moeten best snel verhuizen dus! Spannend hoor. Kijk je uit naar het nieuwe huis (ondanks dat je ook op kamers gaat)?

Alles wat je tegenkomt aan handige tips, of dingen die verhuizenden vooral níet moeten doen: post ze maar hier!
Dat heb ik ook, blijf veel te lang hangen bij alles wat ik tegenkom, en weggooien blijk ik ook nog eens heel erg moeilijk te vinden

Het leuke vind ik nu dat het ineens zo snel gaat.. wij verwachtten nog wel 6-8 weken tijd te hebben en nu hebben we er nog maar 2! in die tijd moet het behang enzo al gekocht/besteld zijn dus daar moet snel en goed over nagedacht worden, ik twijfel al een tijd tussen alles in het zwart/wit of juist veel felle kleuren maar het is nu ineens tijd om een keuze te maken

heb in dit topic al wat bruikbare tips gezien, zoals de aparte kamer voor de nog niet uitgepakte verhuisdozen en de breekbare spulletjes alvast meenemen in de auto tijdens het klussen, alle do's en dont's die ik zelf tegenkom tijdens het verhuizen zal ik zeker posten
pi_34035785
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:53 schreef Duderinnetje het volgende:

Ja dat is waar!
Je sluit altijd iets af als je verhuist, goed of slecht. En dat kan je best wat doen inderdaad. Daarom ben ik ook blij dat ik het niet té overhaast hoef te doen. Ik wil echt een beetje afscheid kunnen nemen en dat inpakken is onderdeel van dat ritueel.
In mijn geval was 't niet zozeer het afsluiten; ik kwam eerder dingen tegen uit m'n studietijd, of van daarvoor. Dan krijg je wel een partij stevige flashbacks voor je kiezen.
pi_34199172
Geweldig topic! tvp
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:30:33 #262
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_34282607
Hm, voor mij staat ook een verhuizing in de planning. Al veel nuttige tips gevonden.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 22:24:00 #263
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34293856
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:30 schreef pea4fun het volgende:
Hm, voor mij staat ook een verhuizing in de planning. Al veel nuttige tips gevonden.
Tipje van de sluier, als je wilt?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 22 januari 2006 @ 11:45:34 #264
52657 pea4fun
pi_34337976
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:24 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Tipje van de sluier, als je wilt?
We zitten midden in de onderhandelingen voor een lekker ouderwets ingedeeld huis, met apparte woonkamer en eetkamer Het is welliswaar in dezelfde wijk als waar ik nu woon, maar tips over inpakken en wat niet te vergeten is altijd handig natuurlijk. Het is 15 jaar geleden dat ik voor het laatst verhuisde.
  zondag 22 januari 2006 @ 11:48:59 #265
52657 pea4fun
pi_34338081
Ow en we wonen in brabant, dus we gaan er meteen openslaande deuren in de eetkamer maken
  zondag 22 januari 2006 @ 17:41:37 #266
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34349331
quote:
Op zondag 22 januari 2006 11:48 schreef pea4fun het volgende:
Ow en we wonen in brabant, dus we gaan er meteen openslaande deuren in de eetkamer maken
Dat kan buiten Brabant ook wel toch?

Leuk Pea! Ik hoop dat de onderhandelingen succesvol zijn
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 22 januari 2006 @ 17:58:38 #267
52657 pea4fun
pi_34349838
quote:
Op zondag 22 januari 2006 17:41 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dat kan buiten Brabant ook wel toch?
ja maar ik las ergens in dit topic dat dat was waar brabanders voor gaan in een huis
quote:
Leuk Pea! Ik hoop dat de onderhandelingen succesvol zijn
Ik denk het wel, we zijn zo verliefd op het huis dat we zelfs bereid zouden zijn de vraagprijs te betalen nu maar hopen dat die eigenaar niet meeleest
  zondag 22 januari 2006 @ 18:14:09 #268
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34350337
Doe ik meteen even een update. Zo'n dertig dozen ingepakt en het huis is ontzield. Tot de vijftiende doos ging het goed. Dingen verdwenen wel uit het zicht, maar het bleef nog 'thuis'. Tot ik de boekenkasten leeghaalde. Boeken weg = sfeer weg, wat mij betreft en ik voel me helemaal onthand. Ik wil nu alleen al snel verhuizen om mijn boekenkast weer te kunnen inrichten

Een deel van de ingepakte zooi:

Het konijntje herstelt binnenshuis van een operatie maar staat dus straks niet een maand lang 'ingepakt' klaar om te verhuizen

En zaken waar ik nog op stuitte om te regelen:
-De katten zijn gechipt en bleken nog geregistreerd te zijn op een wel héél oud adres Daar kwam ik achter door op www.chipnummer.nl te kijken (waarvan ik het bestaan vernam via een blaadje bij de dierenarts). Meteen even het nieuwe adres ingevoerd
-Omdat ik nu ga samenwonen schijn ik mijn lief ook te moeten (/kunnen) aanmelden bij mijn pensioenfonds zodat hij daar ook recht op heeft als ik overlijd. Allemaal ver van ons bed, maar toch. Dat is zoiets waar ik nooit uit mezelf aan zou denken.
-Ik ben een lijstje aan het maken van zaken die meteen mee moeten naar het nieuwe huis waar we nog een maandje in gaan klussen: trapje, gereedschap, oude kleren om in te schilderen, looplamp, wat peertjes, koffiezetapparaat, radio Moet ik dus allemaal apart houden bij het inrichten.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 22 januari 2006 @ 18:18:37 #269
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34350487
quote:
Op zondag 22 januari 2006 17:58 schreef pea4fun het volgende:

[..]

ja maar ik las ergens in dit topic dat dat was waar brabanders voor gaan in een huis
[..]

Ik denk het wel, we zijn zo verliefd op het huis dat we zelfs bereid zouden zijn de vraagprijs te betalen nu maar hopen dat die eigenaar niet meeleest
O, dat klopt ja!

Our lips are sealed En ik ken het gevoel met zo'n huis: mine, mine, mine!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34353482
Grappig, ons interieur lijkt op het jouwe.

Iemand enig idee hoeveel 'boekendozen' (20cm lager dan een normale doos) je nodig hebt voor 4 normaal formaat boekenkasten?
  zondag 22 januari 2006 @ 21:42:56 #271
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_34358920
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Doe ik meteen even een update. Zo'n dertig dozen ingepakt en het huis is ontzield. Tot de vijftiende doos ging het goed. Dingen verdwenen wel uit het zicht, maar het bleef nog 'thuis'. Tot ik de boekenkasten leeghaalde. Boeken weg = sfeer weg, wat mij betreft en ik voel me helemaal onthand. Ik wil nu alleen al snel verhuizen om mijn boekenkast weer te kunnen inrichten
Dit gevoel ken ik
Wij schijnen over een week de sleutel te krijgen, weet niet of dat gaat lukken want er moet nog een nieuw plafond in ons nieuwe huis, maar goed
de huiskamer word langzamerhand ingepakt. kleed is van de vloer, overgordijnen zijn weg (alleen rolgordijnen hangen er nog) kast is inmiddels weggegooid en alle foto's e.d zijn van de muur gehaald. Saai hoor, kan niet wachten tot die hele verhuizing afgelopen is
  zondag 22 januari 2006 @ 23:30:07 #272
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34363202
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:45 schreef poemojn het volgende:
Grappig, ons interieur lijkt op het jouwe.

Iemand enig idee hoeveel 'boekendozen' (20cm lager dan een normale doos) je nodig hebt voor 4 normaal formaat boekenkasten?
Dezelfde verhuisdozen?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 22 januari 2006 @ 23:33:50 #273
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_34363352
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:42 schreef lovegrrl het volgende:

[..]

Dit gevoel ken ik
Wij schijnen over een week de sleutel te krijgen, weet niet of dat gaat lukken want er moet nog een nieuw plafond in ons nieuwe huis, maar goed
de huiskamer word langzamerhand ingepakt. kleed is van de vloer, overgordijnen zijn weg (alleen rolgordijnen hangen er nog) kast is inmiddels weggegooid en alle foto's e.d zijn van de muur gehaald. Saai hoor, kan niet wachten tot die hele verhuizing afgelopen is
Oeh de foto's van de muur... dat stel ik nog maar even uit, anders ga ik me helemaal zo thuisloos voelen

De huidige bewoners moeten er nog een ander plafond in maken, of heb je nieuwbouw? Hopen dat het volgende week gewoon doorgaat!! Succes, laat nog even weten hoe dat afloopt als je wilt?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_34411371
weet niet of tie voorbij is gekomen maar :
Werk in "ploegen" een ploeg in t oude huis die vanalles uit elkaar haalt, ploeg in t nieuwe huis die alles in elkaar zet en een chauffeur ploeg, zo win je veel tijd.
Zorg dat jij en je partner elk in een ander huis staan om in/uitpakkers in/uit elkaar zetters/halers te woord te staan en t in goede banen te leiden.

oh, en een fout die ik maakte...
doe geen 500 platen in een doos....
suck my asshole taco bender
pi_34411428
ah, ik moet ook binnenkort
5 februari is mijn geplande verhuisdag, zie er al als een berg tegenop.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')