abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32645758
Ik wil een vaatwasser en wasmachine in m'n keuken plaatsen, vaatwasser komt in keukenblok, wasmachine er tegenover. Is er een maximale lengte voor aan- en afvoerslangen voor wasmachines, of maakt dat bij zulke afstandjes (ik gok zo'n 4 meter) niet uit?
pi_32645889
maakt niet uit zolang het maar goed aangelegd is, afvoerleiding die mooi afloopt enzo....

wasmachine stopt toch pas met water vragen wanneer ie zelf vind dat ie genoeg heeft
pi_32646324
officieel moet de kraan waaraan de wasmachine is aangesloten in de nabijheid van de wasmachine zitten, dit om ervoor te zorgen dat je hem direct dicht kunt draaien als er iets misgaat

maar ik geloof niet dat die regels erg strikt worden nageleefd..
pi_32646528
je moet dit niet met een afvoerslang doen, maar gewoon een afvoer maken en een waterleiding verlengen / splitsen. Anders is het vragen om problemen.

Maar het kan inderdaad. Ik heb zelf de wasmachine op zolder gemaakt (afvoer doorgetrokken, waterleiding aangelegd). Het is wel even wat werk, maar in jouw geval valt het wel mee.
  † In Memoriam † maandag 28 november 2005 @ 15:50:47 #5
7074 moussy
kuttekop
pi_32647167
quote:
Op maandag 28 november 2005 15:21 schreef Esc het volgende:
officieel moet de kraan waaraan de wasmachine is aangesloten in de nabijheid van de wasmachine zitten, dit om ervoor te zorgen dat je hem direct dicht kunt draaien als er iets misgaat

maar ik geloof niet dat die regels erg strikt worden nageleefd..
dan zet je er toch een waterslot op
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_32647186
Dank voor de reacties. Afvoer (en aanvoer) is al gesplitst onder gootsteen dus die nu weer verlengen voel ik weinig voor.
pi_32647203
quote:
Op maandag 28 november 2005 15:50 schreef moussy het volgende:
[..]
dan zet je er toch een waterslot op
Ik had idd een wasmachine met aquastop in gedachten.
pi_32681611
Het is eigenlijk wel verplicht om bij een wasmachine een orginele gekeurde slang te gebruiken voor de watertoevoer en die zijn er na mijn weten alleen maar van 150cm lang. En wat voor werk is het nu de kraan te verplaatsen, gewoon peanuts. Stel de slang knapt of raakt lek, waterschade? Wat zegt de verzekering, zou het risico niet nemen.
pi_32682226
quote:
Op maandag 28 november 2005 15:51 schreef michiel- het volgende:
Dank voor de reacties. Afvoer (en aanvoer) is al gesplitst onder gootsteen dus die nu weer verlengen voel ik weinig voor.
Joh, dat kan heel eenvoudig. gewoon zagen, wat pvc lijm en klaar. Je zit inderdaad met de verzekering anders...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')