abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32632980
Samen met een collega (en wellicht ooit méér dan dat ) wil ik de eerste week van februari ergens 8 dagen naartoe. Naar de zon klinkt dan natuurlijk erg aantrekkelijk. Gran Canaria kun je dan meteen roepen.

Maar ik vraag me af of op dat soort bestemmingen meer te doen is dan een wandeling van strandstoel naar de zee en terug. Er moet dus iets te ondernemen zijn en er moet méér zijn dan een rij toeristenbunkers .

Iemand een idee voor maximaal zo'n 400/500 euro p.p.? Of moet ik haar overhalen om toch maar een wintertrip naar een stad als Wenen te maken?
pi_32633127
Wintertrip naar Noord-Finland, óók daar is zon.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32633801
Tunesië.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 28 november 2005 @ 11:47:36 #4
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_32641144
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:52 schreef Jaguarized het volgende:
In de winter?
pi_32641446
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:47 schreef Kleibintje het volgende:

[..]

In de winter?
Ja?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32642984
In Nederland heb je in de winter ook zon, maar dat is vast niet wat de TS bedoelde.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32682190
Dank voor de tip tot zover .

Ik zit toch te twijfelen of ik me tijdens zo'n strandvakantie (ongeacht de medereiziger ) geweldig zal vermaken. Ik bedoel: volgens mij staat een zonvakantie in (onze) winter gelijk aan de héle dag in de zon liggen, eten en dan 's avonds drinken, slapen en de dag erna hetzelfde. Ik betwijfel of ik dat 8 dagen volhoudt (zonder iets 'actiefs' te doen). Ik neig dus toch meer om naar een bepaalde stad (in Europa?) te gaan (en wil dit dan ook voorzichtig voorstellen i.p.v. zon/zee/strand). Dan maar geen 23 graden, maar wellicht een iets 'leerzamere' vakantie. Daarvoor nog ideeën? Al zullen acht dagen wat veel zijn om in één stad te verblijven.

Wenen? Beetje romantiek mag wel .
pi_32713322
Wenen is zeker een goede keuze als romantisch stad om 's avonds in de kou door het centrum te lopen. Neem dan wel een hotel in de buurt van het centrum. Genoeg leuke musea om je te vermaken en anders nog wel wat bioscopen en restaurants.

Tunesië is ook een leuke bestemming voor een beetje zon plus cultuur. Welicht niet romantisch om de Star Wars decors te bezoeken, maar de steden zijn redelijk goed bereikbaar en schijnen een belevenis op zich te zijn (zelf wel eens een reis naar toe gepland, maar nooit geweest)
pi_32713654
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:18 schreef DutchTrain het volgende:
Wenen is zeker een goede keuze als romantisch stad om 's avonds in de kou door het centrum te lopen. Neem dan wel een hotel in de buurt van het centrum. Genoeg leuke musea om je te vermaken en anders nog wel wat bioscopen en restaurants.

Tunesië is ook een leuke bestemming voor een beetje zon plus cultuur. Welicht niet romantisch om de Star Wars decors te bezoeken, maar de steden zijn redelijk goed bereikbaar en schijnen een belevenis op zich te zijn (zelf wel eens een reis naar toe gepland, maar nooit geweest)
Ik zit nog steeds te twijfelen. Mij lijkt 't leuker om idd naar een (of twee?) steden te gaan i.p.v. een of ander heel toeristisch gebied. Qua kosten zal dat allemaal niet heel schokkend veel uitmaken. Had net gekeken om 4 dagen Wenen te doen en dan 4 dagen Praag. Qua heen- en terugvlucht kost je dat 70 euro totaal p.p. (German Wings vanaf Keulen/Bonn). Een of twee keer een theatervoorstelling ofzo, slenteren door de stad enz. en je hebt 8 leuke dagen, denk ik zo . 8 dagen Gran Canaria lijken me dan iets eentoniger ...

Dan heb je natuurlijk het feit dat in dat geval een goed-weergarantie niet te geven is. Die heb je op een plaats als Gran Canaria natuurlijk wel (of in elk geval: die kans is groter ).
pi_32713917
Als ik nu kijk naar het weer op de Canarische eilanden zou ik het wel weten (storm en regen)

Combinatie van twee steden is natuurlijk ook leuk... maar met de low cost airlines kun je natuurlijk ook iets extremers kiezen... vanaf Bratislava (Wenen) vlieg je bijvoorbeeld voor de prijs van dat treinkaartje ook naar Barcelona (www.skyeurope.com) of Milaan (www.ryanair.com)
pi_32713942
En van Milaan weet terug naar Eindhoven
pi_32713971
Je kunt naar Tenerife vliegen en daar een auto huren. Tochtje naar de vulkaan de Teide, tochtje naar het schitterende groene noorden, tochtje naar de prachtige westkust... Er is genoeg te doen!
Geldt ook voor Gran Canaria trouwens, maar zelf zou ik een lichte voorkeur voor Tenerife hebben. La Palma en Gomera zijn trouwens ook bijzonder mooi. Hebben de Canarische Eilanden dan nog steeds de onterechte reputatie dat alleen bierdrinkende zonzoekers er terecht kunnen?
It's not a lie, if you believe
pi_32714065
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:37 schreef 18konijn het volgende:
Je kunt naar Tenerife vliegen en daar een auto huren. Tochtje naar de vulkaan de Teide, tochtje naar het schitterende groene noorden, tochtje naar de prachtige westkust... Er is genoeg te doen!
Geldt ook voor Gran Canaria trouwens, maar zelf zou ik een lichte voorkeur voor Tenerife hebben. La Palma en Gomera zijn trouwens ook bijzonder mooi. Hebben de Canarische Eilanden dan nog steeds de onterechte reputatie dat alleen bierdrinkende zonzoekers er terecht kunnen?
Bij mij wel .
En als ik ervaringen van anderen op verschillende sites lees, wordt dat idee niet positief beďnvloedt, zeg maar .
De aanbiedingen die reissites bieden, zien op het eerste oog prima uit, maar ze blijken dan vaak idd in die supertoeristische gebieden te liggen. En dat is dan nou net niet wat ik zoek ...
pi_32714152
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:36 schreef DutchTrain het volgende:
Als ik nu kijk naar het weer op de Canarische eilanden zou ik het wel weten (storm en regen)

Combinatie van twee steden is natuurlijk ook leuk... maar met de low cost airlines kun je natuurlijk ook iets extremers kiezen... vanaf Bratislava (Wenen) vlieg je bijvoorbeeld voor de prijs van dat treinkaartje ook naar Barcelona (www.skyeurope.com) of Milaan (www.ryanair.com)
Dat is ook nog een optie idd. Al heb ik 't idee dat je met het naar het vliegveld gaan, op tijd aanwezig zijn, inchecken enz. net wat meer tijd kwijt bent dan dat je in of bij het centrum op de trein kunt stappen.

Zal eerst eens mijn ideeën maar es introduceren ... Het plan tot op heden is nog steeds naar de zon. Maar een precieze uitwerking is er nog niet, dus ik heb nu nog de kans haar te beďnvloeden . Ik moet natuurlijk op een of andere manier 'indruk' maken .
  donderdag 1 december 2005 @ 10:34:33 #15
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_32720717
@ Roel: wat wil zij?!
(je praat wel erg veel in de ik-vorm, wat is het doel van jullie trip samen? en hoe ben je er zo opgekomen?)
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  donderdag 1 december 2005 @ 11:20:25 #16
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_32721650
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:34 schreef CleeJee het volgende:
(je praat wel erg veel in de ik-vorm, wat is het doel van jullie trip samen? en hoe ben je er zo opgekomen?)
En weet ze al dat ze ook mee gaat?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 1 december 2005 @ 12:06:18 #17
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_32722663
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:52 schreef Jaguarized het volgende:
Op de korste dag eind december is het maar 45min schemerig... In de winter hoef je er niet echt naar toe te gaan, erg koud, wit en donker! (spreek uit ervaring)

Ik ga zelf naar St. Maarten in februari, ticket met airmiles is 500e retour!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_32723361
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:34 schreef CleeJee het volgende:
Het is begonnen toen zij zei dat ze op vakantie wilde. Andere collega opperde het idee dat zij en ik samen gaan (beiden vrijgezel, dat idee). Dat begint meer als een 'grap', maar nu is concreet een week geprikt. Zij gaf toen aan Gran Canaria ofzo (naar de zon dus), maar ik wil even kijken of ik dat nog wat kan 'bijstellen' (zie boven voor de redenen...) .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')