abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32680308
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 02:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Simpel rekensommetje aan de hand van de openingspost: Er vallen in anderhalf jaar tijd 750 doden door dit soort toestanden. Dat zijn er dus per jaar 500. Pakistan heeft 162,419,946 inwoners. Dus de kans dat je opkomt door "eerwraak" is 0,00324839892%. Ik denk dat de kans dat je in Nederland omkomt tijdens een "familiedrama" of een "crime passionele" (want wij als blank ubervolk doen natuurlijk niet aan eerwraak) is volgens mij net zo groot. Dus dan zou een Neerlandsche pappie die zijn gezin uitmoord ook geen incident maar iets structureels zijn volgens jouw redenatie

Overigens is de positie van de vrouw in Pakistan zeker iets waar iets aan moet gebeuren. Dat staat buiten kuif. Maar verder is dit gewoon weer een zielige poging om Islam te koppelen aan eerwraak en dus achtergesteldheid. Wat met een percentage "eer"moorden wat met normale afronding gewoon 0,00 procent is, natuurlijk gewoon klinkklare onzin is.
Is allemaal leuk en aardig dat rekensommetje. Allereerst geloof ik de cijfers niet, 750 gevallen op die bevolkingsgroei zou betekenen dat het land nog beter scoort dan elk westers land.
Maar het maakt niet zoveel uit, ik had het ook niet alleen over deze extreme gevallen. Ik had het over het feit dat er enorm veel sprake is van onderdrukking, tirannie en beperking van vrijheid door dit groepsdenken met als product eerwraak.

Daar komt nog eens bij de ondergeschikte rol van vrouwen en het dogmatisch denken van islamitsche landen (dogmatiek met een scherp randje). Dit is structureel, het is zichtbaar in de meeste islamitsche landen. Kijk maar na, uit onderzoeken gekeken naar mensonterende toestanden staan islamitsche landen bovenaan.

Islam koppelen aan achtergesteldheid en eerwraak is niet mijn bedoeling, feit is gewoon dat het bij die landen gebeurt omdat het dezelfde STRUCTURELE eigenschappen heeft. Ik denk wel dat dit in hoge mate te maken heeft met de islam ja. Alleen is de islam gekapzeist (mag ik toch hopen) en wordt het verkeerd beleden. Dus de islam an sich hoeft niet fout te zijn, de interpretatie en diens gevolgen wel.

Je kan wel altijd blijven lullen over hoe klein een percentage is enzo, maar waarom zou je je niet kwaad mogen maken dat het gebeurt? Feit is dat veel vrouwen niet kunnen doen wat ze willen, nee hen gebeurt idd niets nee, maar wel omdat ze zich noodgedwongen houden aan dat fascistische systeem. Dit geldt ook voor mannen, voor hen is het net zo moeilijk zich uit deze groepsdruk te ontrekken, zeker als hier fysieke gevolgen door ontstaan.

Je gaat maar mooi door met dat rekensommetje, laten we ook een rekensommetje maken over Irak en hoe dat toch eigenlijk wel meevalt gekeken naar de hele bevolking. Of Israel, een paar joden meer of minder is rekenkundig bijna 0%.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')